Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Vad är det du säger här Dag? Detta visar ju klockrent din syn på dig själv. Tack för den.
Matt 23:12
Var och en som upphöjer sig skall bli förödmjukad, och var och en som ödmjukar sig skall bli upphöjd
Den som tror på sanningen skall leva om än han dör.
Citat:
Matt 1:21
Hon skall föda en son, och du skall ge honom namnet Jesus*, ty han skall frälsa sitt folk från deras synder."
Ja, genom sin kunskap skall han göra många rättfärdiga. Detta säger ju att det inte gäller alla utan bara de som kan ta emot, förstå, hans kunskap och göra efter den.
Citat:
Matt 26:26-28
Medan de åt tog Jesus ett bröd, tackade Gud, bröt det och gav åt lärjungarna och sade: "Tag och ät. Detta är min kropp."
Och han tog en bägare, tackade Gud och gav åt dem och sade: "Drick alla av den.
Ty detta är mitt blod, förbundsblodet, som är utgjutet för många till syndernas förlåtelse.
Detta är den enda vägen för syndenernas förlåtelse i skriften.
Ren lögn. Du har inte förstår och översättarna har inte varit ärliga.
Det är den som ångrar sin synd och överger den som är rättfärdig och hans synder skall inte kommas ihåg.
"21 Men om den ogudaktige omvänder sig från alla de synder som han har begått, och håller alla mina stadgar och övar rätt och rättfärdighet, då skall han förvisso leva och icke dö.
22 Ingen av de överträdelser han har begått skall då tillräknas honom; genom den rättfärdighet han har övat skall han få leva." Hesekiel 18:21-22.