2008-05-17, 22:47
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Ja.. så kan man väl uttrycka sig..

I övrigt håller jag med dig i allt..
Ja, islam och kristendom är ju samma skit.
Citera
2008-05-17, 22:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dag

Hmm..
Citera
2008-05-19, 01:00
Medlem
Citat:

Tja islam och judendom är väl i stort sett samma dynga. Kristendomen är väl en utvecklad variant med lite fler gudar inblandade alltså inte monoteism längre.
Citera
2008-05-19, 15:03
Bannlyst
Fy fan för (vissa) kristna! Exempelvis när jag en gång pratade med några om homosexualitet; dom ansåg att det var en synd och fel. Deras förklarin var då en att "homosexualitet är en genetisk störning" (!) Medan dom inte alls tyckte att vara CP-skadad eller annat medfött hinder var fel Hur fan resonerar dom där?? Ja förstås bibeln, den heliga skrift skriven av gud själv, anser ju det vara en synd.
Citera
2008-05-19, 20:05
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaBatYD
Fy fan för (vissa) kristna! Exempelvis när jag en gång pratade med några om homosexualitet; dom ansåg att det var en synd och fel. Deras förklarin var då en att "homosexualitet är en genetisk störning" (!) Medan dom inte alls tyckte att vara CP-skadad eller annat medfött hinder var fel Hur fan resonerar dom där?? Ja förstås bibeln, den heliga skrift skriven av gud själv, anser ju det vara en synd.
Man behöver inte gå till bibeln för att begripa hur fel homosexualiteten är. Det räcker med att kolla vad respektive har i byxorna. Och att en man inte ska ligga med en man såsom man ligger hos en kvinna är ju sant och riktigt även om det stod i en annan bok än bibeln. För en man kan ju inte knulla en man. En man har ju en snopp och kvinnan har ju en snippa.

Den som inte begriper detta är det ju riktigt synd om.
Citera
2008-05-19, 21:54
Medlem
Rutger MacLeans avatar
Citat:
Man behöver inte gå till bibeln för att begripa hur fel homosexualiteten är. Det räcker med att kolla vad respektive har i byxorna. Och att en man inte ska ligga med en man såsom man ligger hos en kvinna är ju sant och riktigt även om det stod i en annan bok än bibeln. För en man kan ju inte knulla en man. En man har ju en snopp och kvinnan har ju en snippa.

Den som inte begriper detta är det ju riktigt synd om.

Du har inte varit ute i svängen de senaste 50 åren, eller?

Shine On!

Greve Rutger MacLean
Citera
2008-05-20, 06:18
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutger MacLean
Du har inte varit ute i svängen de senaste 50 åren, eller?

Shine On!

Greve Rutger MacLean
Jasså, har mannen fått snippa nu på senare år ... ??

Tänk det har jag alldeles missat, men så har jag inte för vana att dra ner byxorna på en annan man.

.
Citera
2008-05-20, 12:14
Medlem
Citat:
Jasså, har mannen fått snippa nu på senare år ... ??

Tänk det har jag alldeles missat, men så har jag inte för vana att dra ner byxorna på en annan man.

.

Nu är det ju så att det finns något som kallas kromosomuppsättningar. Det är alltså möjligt att ha en kvinnas kromosomuppsättning men ändå en mans kropp. Och vice versa.

Naturkunskap kanske inte är förenligt med din världsåskådning?
Citera
2008-05-20, 21:32
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lupin
Nu är det ju så att det finns något som kallas kromosomuppsättningar. Det är alltså möjligt att ha en kvinnas kromosomuppsättning men ändå en mans kropp. Och vice versa.

Naturkunskap kanske inte är förenligt med din världsåskådning?
Menar du att homosexualiteten är något som uppträder när naturen löper amok?
Citera
2008-05-21, 11:59
Medlem
Citat:
Menar du att homosexualiteten är något som uppträder när naturen löper amok?

Nej, när naturen fungerar precis som den ska. Du måste särskilja kulturella syner på den naturliga utveckligen och den faktiska utveckligen.

I gamla Grekland t.ex. var det ju helt okej att sätta på små pojkar. Det fanns också en indianstam där män i princip fungerade som kvinnor både sexuellt och praktiskt. Bara för att du råkar vara uppvuxen i eller har skaffat dig vissa åsikter om folk som sätter på folk av samma kön betyder inte det att det är fel.
Citera
2008-05-21, 17:03
Medlem
Mindfullness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lupin
Bara för att du råkar vara uppvuxen i eller har skaffat dig vissa åsikter om folk som sätter på folk av samma kön betyder inte det att det är fel.

Det där håller väl inte? Då skulle ju inte dina åsikter heller gälla.
Citera
2008-05-21, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
Det där håller väl inte? Då skulle ju inte dina åsikter heller gälla.

Han hävdade ju att homosexualitet var onaturligt. Det är naturligt vare sig man gillar det inte. Att man sedan har rätt och fel åsikter kan ju diskuteras...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in