2008-05-12, 12:11
Medlem
limited_editions avatar
Jag har vuxit upp i kristna kretsar på min mors sida är alla kristna och jag har alltid haft en slags tro på Gud.. Visst har man tvekat men jag tror att det finns något och vill så gärna tro på honom! Men det är så mycket som jag tycker är konstigt..

Nu till själva problemet.. Jag har blivit kär i min bästa vän! Har alltid ansett att homosexualitet är FEL! antagligen eftersom det är den synen jag växt upp med. Jag hade jättesvårt att ta till mig att jag faktiskt hade sådana känslor för henne och har förträngt det i flera års tid, men av en slump i sommras så utvecklades vår relation till mer än vänskap och jag har nu försökt tänka att det ju faktiskt inte är i ett kön jag blir kär utan i en PERSON! Hon hade ju likväl varit kille? Hade det inte varit syndigt då? Vad gör man, jag älskar henne och vill vara med henne mer än någon annan.. Jag känner inte att jag ÄR homosexuell för övrigt för har aldrig haft några sexuella tankar om tjejer direkt utan då bara killar...
Citera
2008-05-12, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limited_edition
Jag har vuxit upp i kristna kretsar på min mors sida är alla kristna och jag har alltid haft en slags tro på Gud.. Visst har man tvekat men jag tror att det finns något och vill så gärna tro på honom! Men det är så mycket som jag tycker är konstigt..

Nu till själva problemet.. Jag har blivit kär i min bästa vän! Har alltid ansett att homosexualitet är FEL! antagligen eftersom det är den synen jag växt upp med. Jag hade jättesvårt att ta till mig att jag faktiskt hade sådana känslor för henne och har förträngt det i flera års tid, men av en slump i sommras så utvecklades vår relation till mer än vänskap och jag har nu försökt tänka att det ju faktiskt inte är i ett kön jag blir kär utan i en PERSON! Hon hade ju likväl varit kille? Hade det inte varit syndigt då? Vad gör man, jag älskar henne och vill vara med henne mer än någon annan.. Jag känner inte att jag ÄR homosexuell för övrigt för har aldrig haft några sexuella tankar om tjejer direkt utan då bara killar...

Du älskar henne och vill vara med henne mer än med någon annan. Vilken gud skulle neka en person detta? Älska på bara! Om gud har ett problem med detta kan du ta det med honom i efterlivet, han är ju god och rättvis så det blir nog inga problem.
Citera
2008-05-12, 13:49
Medlem
Tja, vill du ha ett hardcore kristet svar så skulle väl det vara att söka hjälp. Samtala med en präst och försök komma över det, för homosexualitet är verkligen fel och Gud kommer straffa dig för att du "valt" den vägen. Pray the gay away helt enkelt.

Vill du ha med vettigt svar så kan jag informera att det absolut inte är något fel på dig. Du är kär i en person som du själv säger, inte ett kön. Det är lätt att sitta här och säga att du ska strunta i vad du lärt dig osv men jag förstår att det är svårt. Speciellt eftersom det verkar som om du haft Gud med dig hela tiden. Men försök...
Ur min ateistiska vinkel anser jag att du endast är människa med drifter och varför inte köra på dom om det får dig att känna dig lycklig? Du verkar ju gilla den här personen så varför kasta bort lycka mot olycka bara för att det skulle tillfredsställa ett imaginärt väsen?

Lycka till!
Citera
2008-05-12, 14:18
Medlem
limited_editions avatar
Nu har allting skitit sig pga. att vi inte pratat och jag trodde pga ett antal indicier från hennes håll att hon bara utnyttjat, eller inte längre kände starkt för mig och därav så gjorde jag världens dummaste grej, följde med hennes bror hem.. Min avsikt var inte att ha sex med honom utan det var mer en grej antaglign för att hämnas på henne eftersom hon fått mig att känna så in i helvetes starkt för henne och så lurar hon mig för att sticka till utlandet! Nu i efterhand visar det sig ju att det INTE var så.. Utan att hon känner lika mycket för mig bara det att hon inte ville pressa mig pga. det här med familjen osv.. Så indirekt har jag ju varit otrogen!!!!

Det är inte det allra värsta för att eftersom jag blev så chockad när hon ringde upp oss där mitt i natten och skrek o höll igång så blev det ju en skitkonstig reaktion ifrån min sida och jag vågade helt enkelt inte tala om för henne att vi hade haft sex, jag vill verkligen göra det och hon kommer lämna mig.. Jag är ett fruktansvärt korkat as och förtjänar henne inte men vet inte vad jag vill med mitt liv nu, när jag egentligen hade kunnat haft henne nu om jag bara öppnat käften och svalt stoltheten Även när jag berättar så kommer det inte finnas en chans för mig att senare under lång tid bygga upp ett förtroende hos henne för mig eftersom hon flyttar utomlands om fyra veckor.. Jag har verkligen ställt till det... Vill bara klargöra att anledningen till att det blev sex trots allt med brodern är nog för att jag är så jävla vek och vill inte såra honom hller, men nu vet jag ju att det ENDA killar vill är att sätta på en, tänker aldrig mer "lära känna" någon kille som säger att det är det de vill ... Inte alla killar men de jag stött på...

Jag känner att jag vill prata med någon utomstående då jag inte har NÅGON i släkten eller vänner att prata med.. Vad har jag för möjligheter? Det allra bästa vore för mig att få prata med någon kristen kanske? Kan man prata med någon församling? Jag är ju inte insatt i kyrkan osv. kan man komma ändå och be om hjälp?
Citera
2008-05-12, 14:31
Medlem
Känns som om Relationer och Samlevnadsforumet är mer rätt för dig än detta ställe.
Citera
2008-05-12, 14:32
Medlem
limited_editions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Känns som om Relationer och Samlevnadsforumet är mer rätt för dig än detta ställe.

Visst jag var lite i valet och kvalet om vilket.. men jag får helt enkelt gå över dit då, tack.
Citera
2008-05-12, 14:53
Medlem
excelsiss avatar
Citat:
Nu har allting skitit sig pga. att vi inte pratat och jag trodde pga ett antal indicier från hennes håll att hon bara utnyttjat, eller inte längre kände starkt för mig och därav så gjorde jag världens dummaste grej, följde med hennes bror hem.. Min avsikt var inte att ha sex med honom utan det var mer en grej antaglign för att hämnas på henne eftersom hon fått mig att känna så in i helvetes starkt för henne och så lurar hon mig för att sticka till utlandet! Nu i efterhand visar det sig ju att det INTE var så.. Utan att hon känner lika mycket för mig bara det att hon inte ville pressa mig pga. det här med familjen osv.. Så indirekt har jag ju varit otrogen!!!!

Det är inte det allra värsta för att eftersom jag blev så chockad när hon ringde upp oss där mitt i natten och skrek o höll igång så blev det ju en skitkonstig reaktion ifrån min sida och jag vågade helt enkelt inte tala om för henne att vi hade haft sex, jag vill verkligen göra det och hon kommer lämna mig.. Jag är ett fruktansvärt korkat as och förtjänar henne inte men vet inte vad jag vill med mitt liv nu, när jag egentligen hade kunnat haft henne nu om jag bara öppnat käften och svalt stoltheten Även när jag berättar så kommer det inte finnas en chans för mig att senare under lång tid bygga upp ett förtroende hos henne för mig eftersom hon flyttar utomlands om fyra veckor.. Jag har verkligen ställt till det... Vill bara klargöra att anledningen till att det blev sex trots allt med brodern är nog för att jag är så jävla vek och vill inte såra honom hller, men nu vet jag ju att det ENDA killar vill är att sätta på en, tänker aldrig mer "lära känna" någon kille som säger att det är det de vill ... Inte alla killar men de jag stött på...

Jag känner att jag vill prata med någon utomstående då jag inte har NÅGON i släkten eller vänner att prata med.. Vad har jag för möjligheter? Det allra bästa vore för mig att få prata med någon kristen kanske? Kan man prata med någon församling? Jag är ju inte insatt i kyrkan osv. kan man komma ändå och be om hjälp?

Du är bisexuell alltså? Eller vad känner du? Är allt solklart för dig eller vet du inte? Du verkar lite tvehågsen.

Jag säger så här. Försök reda ut vad du känner. Sedan: Du är skapad med de känslor du har, så länge det är vad du känner (och du låter varken sjuk eller bizarr) och inte vad andra vill är det väl inte så mycket att göra än att känna vad du känner. Det är givetvis svårt att förhålla sig till kristna kretsar och bibeln med en sådan hållning men ärlighet mot sig själv är en förutsättning för att finna Gud.
Citera
2008-05-12, 15:07
Bannlyst
Citat:

Du kanske tidigare har förtryckt de känslor som nu kommit upp iom att det är rätt person? Hur skulle dina känslor strida mot Kristendoms budskap om förståelse och tolerans? Emfas ligger ju på Nya testamentet där inga fördömande ord går att hitta för det du känner.
Senast redigerad av Tux 08 2008-05-12 kl. 15:10.
Citera
2008-05-12, 16:14
Medlem
QP Cheeses avatar
Alltså, det står i NT på många ställen att homosexualitet är en synd och de som praktiserar det kommer inte att komma in i himmelriket.

DOCK så är det ingen synd att bli frestad, frestad kan många människor bli av olika saker och homosexualitet är fel men inte att bli frestad av det, håller man sig i skinnet och inte praktiserar det så har man inte heller gjort fel.

Det andra som du skriver oroar mig lite, att du ha sex med killar och sådant, vill du vara kristen så måste du sluta med sådant, Gud kan inte ha samröre med synd alls oavsett om det är sex med män eller kvinnor i ditt fall, vill du inte leva för Gud så gör du som du vill men vill du leva ett kristet liv så är all synd fel, inte bara homosexualitet.

Jag kan gärna samtala med dig via PM och sådant också om du vill diskutera frågor om kristen tro i allmänhet eller något annat som du undrar över.
Citera
2008-05-12, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
Alltså, det står i NT på många ställen att homosexualitet är en synd och de som praktiserar det kommer inte att komma in i himmelriket.

Guds oerhörda godhet och rättvisa är så enorm att jag blir svimfärdig. Varför skapa homosexuella om dessa sedan inte är ok? Är gud dum i hela jävla huvudet?
Citera
2008-05-12, 16:25
Medlem
FreeYourMinds avatar
Jobbig situation. Som jag ser det får du försöka förtränga dina homosexuella tendenser. I USA "botas" homosexuella kristna hela tiden av "välutbildade" psykologer, läkare mm.

Men, vad du än gör, berätta INTE för nån kristen i din familj att du är homosexuell, speciellt inte om du haft sex med någon av samma kön. Detta kan vara direkt farligt då de är enligt bibeln tvungna att döda dig.
Citera
2008-05-12, 16:29
Medlem
FreeYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Guds oerhörda godhet och rättvisa är så enorm att jag blir svimfärdig. Varför skapa homosexuella om dessa sedan inte är ok? Är gud dum i hela jävla huvudet?

Förolämpa inte gud(vad det nu är), när du gör det blir alla religösa jätte ledsna, och när galna människor blir ledsna, blir de RIKTIGT galna, om du förstår vad jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in