2008-05-12, 17:10
Medlem
HellFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yjm308
lyx? vad händer om man pissar/skiter ner hela cellen då?
är det ett brott när det inte finns toalett?

Som jag skrev så fanns det ett hål (ca: 30X30cm) mitt i golvet. Så har man behov så finns det ju en utväg. Och golvet i sig lutade lite från alla håll mot detta hål, så jag skulle tippa på att dom går in med någon slags högtrycksspruta och spolar av hela cellen efter ett besök så vattnet rinner ner i det hålet. Madrassen är klädd med någon slags beläggning (som f.ö är omöjlig att ta sönder...) så den går ju också att spola av om någon skulle vilja lägga sin kabel på den och stå ut med lukten i X antal timmar.

Citat:
Ursprungligen postat av LOB
Jag kan nog lova att något blev fel där. Ingen tar chansen att fuska med sånna saker. Det är stationsbefälets ansvar att du kommer ut när maximal tid är uppnådd. Det är hans som riskerar tjänstefelet, något man inte direkt chansar med när klockslag finns dokumenterat.

Jo någonting måste ha gått fel någonstans. Nu var jag ganska packad den gången som tur va så jag sket nästan i vilket. Hade varit mycket värre om det var någon av gångerna då jag varit näst intill nykter. Då hade jag gått vidare för att försöka få ett svar på det
Senast redigerad av HellFist 2008-05-12 kl. 17:13.
Citera
2008-05-12, 17:51
Jobbar själv i arrest ibland, de städas och vid behov även desinfeceras, t.ex. om någon idiot utan självrespekt kladdat ner cellen med kiss och bajs. Så fort det finns blod gäller samma. Det är ingen högtryckstvättning i bilhallsstuk utan lite fräschare än så måste man ändå vara.

Men nej det händer ingenting speciellt om man kladdar skit överallt, det händer faktiskt ibland. Själv kan jag inte förstå hur man kan titta på folk efter att man åstadkommit ett sådant kalas, var finns den egna självrespekten när man lägger sig på den nivån?

Möjligen åker du på skadegörelse om du har sönder något i cellen, eller ofredande om du riktar dina obceniteter mot personalen.
Citera
2008-05-14, 11:49
Medlem
skumrasks avatar
Kom att tänka på en sak, kan polisen ha gått genom min mobil? Även om de inte haft rätt till det? Batteriet var nämligen helt slut på morgonen, trots att jag vet att det var bra med kräm kvar kvällen innan.
Citera
2008-05-14, 12:07
Citat:
Ursprungligen postat av skumrask
Kom att tänka på en sak, kan polisen ha gått genom min mobil? Även om de inte haft rätt till det? Batteriet var nämligen helt slut på morgonen, trots att jag vet att det var bra med kräm kvar kvällen innan.

Vad skulle de ha haft för anledning till det? Under vissa omständigheter så visst kan man göra det, men det skall handla om brottsmisstanke. Det finns ingen som leker med inlåstas mobiler för sitt eget nöjes skull, man har inget intresse och man skulle säkerligen bli anmäld av någon kollega relativt fort.

Däremot brukar alla polare till killen som fick åka polisbil ringa natten i ända och störa arrestvakten
Citera
2008-05-14, 19:21
Medlem
skumrasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caimen
Vad skulle de ha haft för anledning till det? Under vissa omständigheter så visst kan man göra det, men det skall handla om brottsmisstanke. Det finns ingen som leker med inlåstas mobiler för sitt eget nöjes skull, man har inget intresse och man skulle säkerligen bli anmäld av någon kollega relativt fort.

Däremot brukar alla polare till killen som fick åka polisbil ringa natten i ända och störa arrestvakten

För att de kunde. Och att det verkade som att de från början misstänkte mig för något annat. Man skickar väl knappast snutar som kör över refuger etc i full karriär mot en snubbe som är lite salongsberusad?

Tycker det är helt jävla rätt i såfall om de blivit totalt nedringda, jävla fascistpoliser som drar lön för att trakassera hederliga medborgare!
Citera
2008-05-14, 20:24
Medlem
Gullinburstes avatar
Citat:
Tycker det är helt jävla rätt i såfall om de blivit totalt nedringda, jävla fascistpoliser som drar lön för att trakassera hederliga medborgare!

Men stackars arrestvakten är ju inte polis, bara en extraknäckande student som försöker få lite ro att plugga!
Citera
2008-05-14, 20:47
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinburste
Men stackars arrestvakten är ju inte polis, bara en extraknäckande student som försöker få lite ro att plugga!

Precis, don't shoot the messenger
Citera
2008-05-14, 22:29
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yjm308
lyx? vad händer om man pissar/skiter ner hela cellen då?
är det ett brott när det inte finns toalett?

Precis som HellFist säger är toa i fyllcell lyx. Om man inte vill pissa/skitaner hela cellen får man göra sina behov i golvbrunnen.

Till TS med, VIP biljetterna, ger jag följande råd

Prata sig ur situationen, i de fall polisen redan har bestämmt sig, är sällan lönt om man är det minsta berusad. Enligt mina 'efterforskningar' i ämnet är det bäst att prata 'noramlt' med dem innan man blir inlåst, och sen vara tyst tills dom kommer å släpper en.

En LOB kan ge kännbara påföljder.... Länsstyrelsen kan bli intresserad av ens leverne om man har ett körkort.
Senast redigerad av Noxyl 2008-05-14 kl. 22:44. Anledning: tog bort prat om straff.
Citera
2008-05-15, 01:22
Medlem
skumrasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinburste

Det är väl inte mitt problem. De är utsedda att förvalta människors välbefinnande i polisens regi, och sköter det inte. Jag bad om mina mediciner och de lyssnade inte ens. i och för sig har jag inga mediciner, men det är gravt tjänstefel att bara lägga på luren.
Citera
2008-05-15, 01:44
Medlem
Gullinburstes avatar
Citat:
i och för sig har jag inga mediciner [...]

Citera
2008-05-15, 11:54
Medlem
Citat:
Det är väl inte mitt problem. De är utsedda att förvalta människors välbefinnande i polisens regi, och sköter det inte. Jag bad om mina mediciner och de lyssnade inte ens. i och för sig har jag inga mediciner, men det är gravt tjänstefel att bara lägga på luren.

Haha.

Vakten verkar ha varit bra på att läsa personer.
Citera
2008-05-15, 12:06
Medlem
Nozicks avatar
Löjligt. Garanterar att de hade anledning till att göra så här. Polisen gör inget otillbörligt. Jag har aldrig haft problem med polisen i hela mitt liv, brukar till och med gå och prata lite med polisen när jag är ute i svängen. Händer aldrig något, de är trevliga tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in