Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2020-04-29, 19:45
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
När inträffade dessa händelser?
Jag minns inte typ 2003-2004 nånting
Citera
2020-05-01, 16:59
  #62
Medlem
Tandläkaren avled alltså 77 år gammal.
Som liten åkte man förbi och sålde jultidningar där. Som tur var så betalade han..
__________________
Senast redigerad av senapsillen 2020-05-01 kl. 17:07. Anledning: Fel datum
Citera
2020-05-01, 17:03
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Om han inte tyckte att han hade gjort något fel, så är det ju fullkomligt logiskt resonerat. För övrigt är det väl typiskt svenskt att ömka as som kronofogdar för att någon för en gångs skull ger dem vad de förtjäna. En engelsk kvinna jag hade kontakt med för några år sedan tyckte att mord på kronofogdar var jävligt rätt i största allmänhet.
Han borde rimligtvis inte haft några problem med att betala sina skulder. Han jobbade ju som tandläkare och hade en gård som var värd hyfsat mycket dessutom stod det mängder med redskap ute som bara rostade sönder. Han hade också får som aldrig klipptes eller sköttes något vidare. Det var bara det i att han struntade i allt.
Hur skulle samhälle fungera om man bara kan skaffa grejer utan att betala för sig?
__________________
Senast redigerad av senapsillen 2020-05-01 kl. 17:10.
Citera
2022-05-25, 12:59
  #64
Medlem
pittbrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Har för mig det var två eller tre personer från kronofogdemyndigheten som skulle göra någon utmätning hos en tandläkare i Växjö(?). De ringde på dörren och han öppnade med en hagelbrakare i näven och sköt de två. Jag minns detta eftersom det sändes på radionyheterna just då jag var på tandäkarebesök. Jag minns att min iranske tandläkare sa "höhöhö" när han hörde det på radion. Detta måste varit runt 92-93.

Yngve Bergkvist sköt ihjäl kronofogdarna i Värnamo, ditt jälva pund, och inte Växjö. Och nej han gick ut bakvägen, runt huset, och sköt sedan bägge. Anledningen till att han gick ut på baksidan av huset, var för att överraska dem, då han trodde, att de också kunde vara beväpnade.

Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Jag kommer ihåg att det visades någon rekonstruktion på TV där gubben pekade och förklarade var offren hade stått och hur han rörde sig när han sköt osv. Det var som sagt var en uppmärksammad grej när det hände.

Det stämmer, jag minns detta också. Rekonstruktionen gjordes i november 1992. Han var väldigt kall, och sa "jag gick ut på baksidan av huset och gick runt på vänster sida och såg dom stå vid huvudingången, och sen sköt jag honom rakt i hjärtat", samtidigt som han visade hur han höll älgstudsaren i handen.

Jävla as. Hade det varit mina anhöriga, hade jag smugglat in en kniv i rättssalen och sedan stuckit honom i hals och hjärta.
Citera
2022-06-25, 14:22
  #65
Medlem
pittbrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
När inträffade dessa händelser?

Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Jag minns inte typ 2003-2004 nånting

November 1992 var det, din fula gam
Citera
2022-06-25, 17:50
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad
November 1992 var det, din fula gam

Nu var det väl inte morden han syftade på, utan saker som gm:s son påstås ha gjort …
Citera
2022-12-25, 02:04
  #67
Medlem
SpaceGayAndSunshines avatar
Kronofogden tar inga onödiga risker efter detta dåd 1992. Kolla detta exempel på ett kronofogdetillslag 30 år senare: https://www.youtube.com/watch?v=FvMZAW0Oqew
Citera
2023-01-06, 19:29
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ygg3
Bland det mest efterblivna inlägg jag läst här på Flashback . Två människor förtjänar att dö för att de gör sitt jobb?
Att det inte är kul att ha kronofogden efter sig kan jag tänka mig , men hur skulle samhället se ut om folk helt enkelt kunde skita i att betala sina räkningar / skulder ?

Jag hatar all reklam som tränger sig in i folks huvuden överallt , har jag rätt att skjuta ihjäl folk som jobbar inom den branschen?

Sen skiter nog alla i vad din engelska brud tycker .
Det är väl nått man får kalkylera med om man väljer det jobbet
Citera
2024-02-14, 14:57
  #69
Medlem
Hej,

En liten efterlysning:

(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback