Citat:
Ursprungligen postat av
Butters
De måste få betydligt mer än utgångspriset för att det ska vara värt besväret. Bastun ser ut att vara typ det enda i inredningen som är kvar från tidigare ägare (notera det slitna/smutsiga dörrhantaget).
Ja jag tänkte också att bastun måste vara äldre, jag funderade hur de gjort kring golvet om de lagt in nytt klinker där det möter väggen på bastun. Äldre hus brukar ha källargolv av betong som inte är fuktspärrade så tätskikt i golvet mot bastuväggen kanske inte är något att prioritera då ett sådant golv är otätt i varje kakelfog. I de övriga rummen på källarplan ligger laminatgolv och det brukar vara en luftspalt med cirkulerande luft under sådana golv.
Tycker att vardagsrummet är svårmöblerat. Det finns inte någon tv på bilderna och tänker man att det flyttar in en familj som vill ha en stor tv, kanske vägghängd, så måste man flytta soffan. Gillar inte personligen att ställa soffor framför ett stort fönster, här får man då ställa soffan mitt i rummet vilket inte är något problem i sig men i denna planlösning känns det lite svårmöblerat. Givetvis kan man ha en stor tv i allrummet på nedre plan men vitsen med en öppen planlösning på övre plan är ju att man umgås mellan rummen.