2015-01-14, 01:13
  #11149
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RivenFlush
Ber om ursäkt om detta varit uppe, var på visning där idag och gubben vid köket är lika creepy i verkligheten som på bild:
http://bostad.erikolsson.se/pages/viewobject2.aspx?estate=54578#tab3

Är dock spekulant och tar gärna emot synpunkter...
Hela lägenheten är ju bastu!
Citera
2015-01-14, 02:51
  #11150
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brokenback
3,4 milj för 130+14 i Gribbylund, Täby. Billigt, men en hel del att göra, originalskick från -93. Tydligen köpt 2008 (friköpt BRF?) för nästintill samma pris. Prisstegringen borde varit mycket bättre. Länge sedan man såg så ostädat hus på Hemnet.

http://hemnet.se/bostad/radhus-5rum-gribbylund-taby-kommun-lansenvagen-13-6853355?

ungefär lika länge sedan man såg en tjock-tv. ännu längre sedan man såg två tjock-tv i ett och samma hushåll

edit: kåken ser ut att ha stått obebodd i 15 år. verkar inte vara någonting alls gjort sedan -93. undrar om de någonsin köpt nya bestick sedan huset byggdes?
__________________
Senast redigerad av frapper 2015-01-14 kl. 02:54.
Citera
2015-01-14, 10:29
  #11151
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Tenorvägen 6, Täby.

Inte så udda objekt, men försök till absurd värdestegring. Såld 22 augusti 2014 för 4 450 000 för utropspris efter 78 dagar på hemnet.
http://www.booli.se/bostad/villa/ella+park/tenorvagen+6/1661683

5 månader senare till salu för 5 495 000, en prishöjning med 1 045 000 eller 23,5%. Hittar inga gamla bilder så jag vet inte om det gjorts några omfattande renoveringar. Anar att man målat alla väggar vita.
http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-ella-park-taby-kommun-tenorvagen-6-6851854
Citera
2015-01-14, 11:14
  #11152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Tenorvägen 6, Täby.

Inte så udda objekt, men försök till absurd värdestegring. Såld 22 augusti 2014 för 4 450 000 för utropspris efter 78 dagar på hemnet.
http://www.booli.se/bostad/villa/ella+park/tenorvagen+6/1661683

5 månader senare till salu för 5 495 000, en prishöjning med 1 045 000 eller 23,5%. Hittar inga gamla bilder så jag vet inte om det gjorts några omfattande renoveringar. Anar att man målat alla väggar vita.
http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-ella-park-taby-kommun-tenorvagen-6-6851854

Skriker spekulationsrustat. Står att det är nytt tak, ny dränering, nya elstammar 2014. Altanvirket ser så där grönaktigt nytt ut och invändigt är det helt klart stylat. Jag tycker inte huset på utsidan ser ut som ett typiskt hus med öppet till nock med takfönster så jag gissar att de blåst ut innertaket också. Antagligen pga. dräneringen så är gräsmattan en leråker.

Köket var otroligt dåligt planerat för att vara nytt, spisen står mitt i rummet och har en halv mil till närmsta vattenkran/ho, man brukar med fördel placera en extra liten kran/ho vid en spis som står lite avsides. Öppna ytor är väl bra men det ser ut som totalt oanvändbar yta bakom spisen och mellan övriga köksbänkar. Känns som att de snöade in på att placera köksbänken vid vad som ser ut som en skorsten för att inte få den att stå ensam mitt i rummet.
Kanske den där prisökningen är lite väl hög men något vill de väl försöka få för allt arbete.
Citera
2015-01-14, 12:25
  #11153
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrast
Voi, voi! Jag fick en plötslig en oväntad lust att flytta till Finland.

Jag har omedvetet längtat efter liten lägenhet med egen bastu, vardagsrum med eldstad och mycket timmer.

Återställa, är ni tokiga? Den är ju helt underbar som den är redan.

Hoppas du skojar. Det här är det mest udda och fula jag sett på länge. Jag menar, vem sätter in en Porta-pottie och handfat på ett loft (dessutom precis framför fönstret)? Och varför en vask i fotändan av sängloftet??

http://mediaserver.asunnot.oikotie.fi/*/266385/full/133192142.jpg
http://mediaserver.asunnot.oikotie.fi/*/266385/full/133192145.jpg

Dessutom är det en skum stockkonstruktion som skymmer fönstrena och ljuset.
__________________
Senast redigerad av SuraStina 2015-01-14 kl. 12:28.
Citera
2015-01-14, 13:03
  #11154
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Skriker spekulationsrustat. Står att det är nytt tak, ny dränering, nya elstammar 2014. Altanvirket ser så där grönaktigt nytt ut och invändigt är det helt klart stylat. Jag tycker inte huset på utsidan ser ut som ett typiskt hus med öppet till nock med takfönster så jag gissar att de blåst ut innertaket också. Antagligen pga. dräneringen så är gräsmattan en leråker.

Köket var otroligt dåligt planerat för att vara nytt, spisen står mitt i rummet och har en halv mil till närmsta vattenkran/ho, man brukar med fördel placera en extra liten kran/ho vid en spis som står lite avsides. Öppna ytor är väl bra men det ser ut som totalt oanvändbar yta bakom spisen och mellan övriga köksbänkar. Känns som att de snöade in på att placera köksbänken vid vad som ser ut som en skorsten för att inte få den att stå ensam mitt i rummet.
Kanske den där prisökningen är lite väl hög men något vill de väl försöka få för allt arbete.
De måste få betydligt mer än utgångspriset för att det ska vara värt besväret. Bastun ser ut att vara typ det enda i inredningen som är kvar från tidigare ägare (notera det slitna/smutsiga dörrhantaget).
Citera
2015-01-14, 13:19
  #11155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butters
De måste få betydligt mer än utgångspriset för att det ska vara värt besväret. Bastun ser ut att vara typ det enda i inredningen som är kvar från tidigare ägare (notera det slitna/smutsiga dörrhantaget).

Ja jag tänkte också att bastun måste vara äldre, jag funderade hur de gjort kring golvet om de lagt in nytt klinker där det möter väggen på bastun. Äldre hus brukar ha källargolv av betong som inte är fuktspärrade så tätskikt i golvet mot bastuväggen kanske inte är något att prioritera då ett sådant golv är otätt i varje kakelfog. I de övriga rummen på källarplan ligger laminatgolv och det brukar vara en luftspalt med cirkulerande luft under sådana golv.

Tycker att vardagsrummet är svårmöblerat. Det finns inte någon tv på bilderna och tänker man att det flyttar in en familj som vill ha en stor tv, kanske vägghängd, så måste man flytta soffan. Gillar inte personligen att ställa soffor framför ett stort fönster, här får man då ställa soffan mitt i rummet vilket inte är något problem i sig men i denna planlösning känns det lite svårmöblerat. Givetvis kan man ha en stor tv i allrummet på nedre plan men vitsen med en öppen planlösning på övre plan är ju att man umgås mellan rummen.
Citera
2015-01-14, 13:57
  #11156
Medlem
http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-vittsjo-hassleholms-kommun-salgvagen-1-6685495

Billigt förfallet funkishus i Vittsjö. Man kan undra hur det här i grunden fina (förutom den gula träpanelen runt övervåningen) hus förfallit såhär. Frågan är om det går att rädda... Uppenbarligen har traktens kidz hängt i huset då och då.

Passar även på att slänga in nåt så horribelt som en 70-talsrenoverad lägenhet till totalt jävla absurt överpris i Falsterbohus: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-falsterbohus-vellinge-kommun-falsterbohusvagen-6c-6760616 Nån måste uppenbart ha tyckt att det här var värt att byta ut originalinredningen till en gång i tiden.
__________________
Senast redigerad av Grillo 2015-01-14 kl. 14:07.
Citera
2015-01-14, 15:00
  #11157
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Hoppas du skojar. Det här är det mest udda och fula jag sett på länge. Jag menar, vem sätter in en Porta-pottie och handfat på ett loft (dessutom precis framför fönstret)? Och varför en vask i fotändan av sängloftet??

http://mediaserver.asunnot.oikotie.fi/*/266385/full/133192142.jpg
http://mediaserver.asunnot.oikotie.fi/*/266385/full/133192145.jpg

Dessutom är det en skum stockkonstruktion som skymmer fönstrena och ljuset.

Om man dessutom tänker på att lägenheten ligger i detta hus:

http://asunnot.oikotie.fi/card/all-media?card_id=43859

Så blir det helt absurdt
Citera
2015-01-14, 22:31
  #11158
Medlem
Det här är kanske inte så udda, men mina ögon gör ont när jag tittar på alla väggprydnader och mattor i olika kulörer....http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-hedentorp-helgedal-kristianstads-kommun-astavagen-44-6856824
Citera
2015-01-14, 22:45
  #11159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter-maran
Det här är kanske inte så udda, men mina ögon gör ont när jag tittar på alla väggprydnader och mattor i olika kulörer....http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-hedentorp-helgedal-kristianstads-kommun-astavagen-44-6856824

Av alla hemska pinaler så var kristallkronans ljusmanschetter med rosa blommor bland det värsta jag sett, att misspryda en kristallkrona på det viset har jag aldrig sett förr. Kornischen/gardinkappan ovanför bokhyllan i tv-rummet var precis vad man kunde vänta sig i ett sånt här hem. Som pricken över i:et.
Citera
2015-01-14, 23:54
  #11160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo

Passar även på att slänga in nåt så horribelt som en 70-talsrenoverad lägenhet till totalt jävla absurt överpris i Falsterbohus: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-falsterbohus-vellinge-kommun-falsterbohusvagen-6c-6760616 Nån måste uppenbart ha tyckt att det här var värt att byta ut originalinredningen till en gång i tiden.

Hemsk inredning men läget är svårslaget. Vattennära ger alltid sjukt höga priser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in