2014-04-18, 23:05
  #8485
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immer
Det låter som en rimlig förklaring. Å andra sidan tror jag inte att jag sett just den här lösningen i något annat hus.

Jag tycker det var en rätt bra lösning. Alla våtutrymmen samlade på samma ställe, och genomgång mellan alla rummen och köket och hallen. Ganska smart lösning, med tanke på att ingen arkitekt nånsin har kommit i närheten av det där stället.

Och det är väl inte helt ovanligt med mer än ett badrum eller toalett? Men visst ser det lite lustigt ut när dom står bredvid varandra. Huset jag växte upp i var en större gammal träkåk från 30-talet. En toalett på vardera våningsplan och badrum i källaren. När vi flyttade in byggde vi om badrummet med två duschar bredvid varandra, och en sorts bastuavdelning med bad och relaxhörna. Med sex personer i hushållet och framförallt två nästan jämnåriga storasystrar så var det många som gärna duschade samtidigt. Framförallt syrrorna. Vad är det med tonårstjejer och att duscha konstant? Tror dom bosatte sig i källaren mer eller mindre...
Citera
2014-04-19, 01:32
  #8486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Med sex personer i hushållet och framförallt två nästan jämnåriga storasystrar så var det många som gärna duschade samtidigt. Framförallt syrrorna. Vad är det med tonårstjejer och att duscha konstant? Tror dom bosatte sig i källaren mer eller mindre...
Duschmunstycken är populära hos många kvinnor, kanske särskilt i tonåren... :-P
Citera
2014-04-19, 09:32
  #8487
Medlem
SuraStinas avatar
På tal om övermöblerat...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-10rum-svarta-degerfors-kommun-skogsliden-17-5832055

Ser ju fint ut på utsidan, men vänta bara tills du kommer in... Vad jag vet har den legat ute till salu on and off i sådär 4 år. Helt förståeligt att spekulanter har svårt att se husets potential med all den bråten. Vet också att Simon och Thomas gjorde ett avsnitt i detta hus, där de kastade ut en hel del life-size dockor och annat skit och gjorde vardagsrummet fint och "normalmöblerat". Men det har tydligen förfallit sen des...

Quiz: Hur många life-size dockor kan du räkna till...?
__________________
Senast redigerad av SuraStina 2014-04-19 kl. 09:41.
Citera
2014-04-19, 10:24
  #8488
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
På tal om övermöblerat...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-10rum-svarta-degerfors-kommun-skogsliden-17-5832055

Ser ju fint ut på utsidan, men vänta bara tills du kommer in... Vad jag vet har den legat ute till salu on and off i sådär 4 år. Helt förståeligt att spekulanter har svårt att se husets potential med all den bråten. Vet också att Simon och Thomas gjorde ett avsnitt i detta hus, där de kastade ut en hel del life-size dockor och annat skit och gjorde vardagsrummet fint och "normalmöblerat". Men det har tydligen förfallit sen des...

Quiz: Hur många life-size dockor kan du räkna till...?
Det där har väl varit med både en och två ggr förut. Men vad som inte kommenterats tidigare är väl tomten. Varför har man styckat ned fastigheten till ca 1.500 kvm för att ge rum åt en massa nybyggen runt omkring. Är det någonstans man borde ha råd att låta bli att stycka sönder sin tomt är det väl i Degerfors. Fint hus i.o.f.s. men jag skulle aldrig ge mina pengar till människor som åstadkommit en sådan inredning.
Citera
2014-04-19, 12:14
  #8489
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenBoy
Duschmunstycken är populära hos många kvinnor, kanske särskilt i tonåren... :-P

Hey, det är mina syrror du pratar om. Akta dig så att du inte åker på stryk...

Men även om man bortser från den aspekten så tycker jag att tonårstjejer tillbringar onödigt mycket tid i badrum. Fast det kanske bara är syrror som gör sånt? För att reta sina småsyskon?
Citera
2014-04-19, 14:36
  #8490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
På tal om övermöblerat...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-10rum-svarta-degerfors-kommun-skogsliden-17-5832055

Ser ju fint ut på utsidan, men vänta bara tills du kommer in... Vad jag vet har den legat ute till salu on and off i sådär 4 år. Helt förståeligt att spekulanter har svårt att se husets potential med all den bråten. Vet också att Simon och Thomas gjorde ett avsnitt i detta hus, där de kastade ut en hel del life-size dockor och annat skit och gjorde vardagsrummet fint och "normalmöblerat". Men det har tydligen förfallit sen des...

Quiz: Hur många life-size dockor kan du räkna till...?
http://pics1.objektdata.se/_cache_/25820/SFD5AD84604272142E5924D36F605310438_x.jpg
ruskigt obehaglig

Skulle vara intressant att se vem som ens bor sådär. Tyget på toaletten är ju lagom fräscht med..
Citera
2014-04-19, 14:43
  #8491
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
http://pics1.objektdata.se/_cache_/25820/SFD5AD84604272142E5924D36F605310438_x.jpg
ruskigt obehaglig

Skulle vara intressant att se vem som ens bor sådär. Tyget på toaletten är ju lagom fräscht med..

Varsågod...http://blogg.ovedanielsson.se/#post180
Citera
2014-04-19, 15:35
  #8492
Medlem
Det här kanske inte räknas som "Udda" - jag vet inte - men den här kåken och läget skulle jag nog göra nästan vad som helst för

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-vassaratrask-gallivare-kommun-porjusvagen-64-6042595

Så sjukt vackert och utan irriterande grannar och och och!

(om jag felpostat nu så ber jag om ursäkt, men eftersom det inte finns en suck i helvete att jag någonsin kan köpa det så kanske någon annan lycklig fan skulle missat det annars - jag menar, kolla - det är ju en dream come true!)
Citera
2014-04-19, 17:15
  #8493
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asinya
Det här kanske inte räknas som "Udda" - jag vet inte - men den här kåken och läget skulle jag nog göra nästan vad som helst för

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-vassaratrask-gallivare-kommun-porjusvagen-64-6042595

Så sjukt vackert och utan irriterande grannar och och och!

(om jag felpostat nu så ber jag om ursäkt, men eftersom det inte finns en suck i helvete att jag någonsin kan köpa det så kanske någon annan lycklig fan skulle missat det annars - jag menar, kolla - det är ju en dream come true!)
Ja, jag respekterar din åsikt men smaken är verkligen som baken. För mig är det där bara ett random, ganska ointressant hus, mitt ute i spenaten. Inte särskilt udda heller. Jag skulle aldrig vilja bo där. Visst, det är säkert vackert och så på sommaren, men inte dom andra 11 månaderna.

Lycka till med att få 2,7 mille för det där säger jag. Jag anar ännu en långliggare på Hemnet.
Citera
2014-04-19, 22:08
  #8494
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Varsågod...http://blogg.ovedanielsson.se/#post180

Jag tycker bruden och brudgummen i vardagsrummet är rätt så erie.... Jag menar, vilken normal människa har riktiga life-size dockor i brudutstyrsel i sina hem?!
Citera
2014-04-19, 22:26
  #8495
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
På tal om övermöblerat...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-10rum-svarta-degerfors-kommun-skogsliden-17-5832055

Ser ju fint ut på utsidan, men vänta bara tills du kommer in... Vad jag vet har den legat ute till salu on and off i sådär 4 år. Helt förståeligt att spekulanter har svårt att se husets potential med all den bråten. Vet också att Simon och Thomas gjorde ett avsnitt i detta hus, där de kastade ut en hel del life-size dockor och annat skit och gjorde vardagsrummet fint och "normalmöblerat". Men det har tydligen förfallit sen des...

Quiz: Hur många life-size dockor kan du räkna till...?

Läskigt med alla dockor, hade inte kunnat sova med dom i huset. Fint hus annars
Citera
2014-04-19, 23:30
  #8496
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asinya
Det här kanske inte räknas som "Udda" - jag vet inte - men den här kåken och läget skulle jag nog göra nästan vad som helst för

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-vassaratrask-gallivare-kommun-porjusvagen-64-6042595

Så sjukt vackert och utan irriterande grannar och och och!

(om jag felpostat nu så ber jag om ursäkt, men eftersom det inte finns en suck i helvete att jag någonsin kan köpa det så kanske någon annan lycklig fan skulle missat det annars - jag menar, kolla - det är ju en dream come true!)
Bo där -nej tack. Sommarstuga -ja tack. Men alltså....hur många träfärger och stensorter är det i detta hus...för många för att jag ska orka räkna. Väggen med öppna spisen och andra väggar och tak blir bara för mycket. Annars var det ju väldigt vackra exteriörbilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in