Citat:
Ursprungligen postat av
Immer
Det låter som en rimlig förklaring. Å andra sidan tror jag inte att jag sett just den här lösningen i något annat hus.
Jag tycker det var en rätt bra lösning. Alla våtutrymmen samlade på samma ställe, och genomgång mellan alla rummen och köket och hallen. Ganska smart lösning, med tanke på att ingen arkitekt nånsin har kommit i närheten av det där stället.
Och det är väl inte helt ovanligt med mer än ett badrum eller toalett? Men visst ser det lite lustigt ut när dom står bredvid varandra. Huset jag växte upp i var en större gammal träkåk från 30-talet. En toalett på vardera våningsplan och badrum i källaren. När vi flyttade in byggde vi om badrummet med två duschar bredvid varandra, och en sorts bastuavdelning med bad och relaxhörna. Med sex personer i hushållet och framförallt två nästan jämnåriga storasystrar så var det många som gärna duschade samtidigt. Framförallt syrrorna. Vad är det med tonårstjejer och att duscha konstant? Tror dom bosatte sig i källaren mer eller mindre...