2012-01-21, 08:46
  #1429
Medlem
Ronilles avatar
Jag mådde genuint illa av lägenheten faktiskt. Som ni redan påpekat, hygien, städning och varför i helvete har inte mäklaren gett den tips inför fotograferingen. Eller ja, det kanske de har gjort men ändå!
Citera
2012-01-21, 12:49
  #1430
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Jag mådde genuint illa av lägenheten faktiskt. Som ni redan påpekat, hygien, städning och varför i helvete har inte mäklaren gett den tips inför fotograferingen. Eller ja, det kanske de har gjort men ändå!

Jag tänker mig att det varit så att mäklaren sagt att "jag kommer och fotograferar datum X klockan Y", underförstått givetvis: så då är det bäst att du städat och ställt i ordning.
Säljaren, som ju måste vara en smula svagbegåvad, förmår inte göra kopplingen. Någon form av diagnos måste det ju vara som vi har att göra med här. Även om vissa människor ofta har det skitigt (vi har t ex ett köksbord fullt med disk som vi inte orkat ta tag i för tillfället) men aldrig i helvete att vi släppt in någon att se det! Det bor helt klart en gränslös och asocial individ i den där lägenheten.


Det är något slags barnrum-möter-ungkarlslya-möter-mardröm, den där lägenheten.
Citera
2012-01-21, 13:07
  #1431
Medlem
knack1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Mäklaren måste bara vara farsan. Jämför bilden på mäklaren: http://www.fastighetsbyran.se/Kontor/toreboda/Vi-som-jobbar-har/?employeeId=yAr3OG61vZg%3d#anders.larsson@fastighe tsbyran.se

och sonen: http://media.fastighetsbyran.se/7155028.jpg

Ingen annan skulle väl för sitt liv försöka sälja det där?

Inte samma efternamn på Säljare o mäklare iaf. Ägarens namn står ju under "objektsbeskrivning" http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?ObjektID=821702
Citera
2012-01-21, 13:57
  #1432
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knack1
Inte samma efternamn på Säljare o mäklare iaf. Ägarens namn står ju under "objektsbeskrivning" http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?ObjektID=821702

Töreboda. Inte förvånad.
Citera
2012-01-21, 14:21
  #1433
Medlem
zavers avatar
Angående WT-lägenheten.

Jag kan tänka mig det är en tvångsförsäljning. Snubben har inte betalat sina lån eller sin avgift till föreningen så nu blir han avhyst. Hade man frivilligt sålt sin lägenhet kan man fan inte visa upp den i det skicket.
Citera
2012-01-21, 14:40
  #1434
Medlem
Är en aningen bakis, så kanske missar något jävligt uppenbart, men visst har dem bytt ut bilderna?
Citera
2012-01-21, 14:41
  #1435
Medlem
kuzikans avatar
Haha, nu har de tagit bort bilderna inifrån lägenheten? hahaha
Citera
2012-01-21, 14:42
  #1436
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mengo
Jag tänker mig att det varit så att mäklaren sagt att "jag kommer och fotograferar datum X klockan Y", underförstått givetvis: så då är det bäst att du städat och ställt i ordning.
Säljaren, som ju måste vara en smula svagbegåvad, förmår inte göra kopplingen. Någon form av diagnos måste det ju vara som vi har att göra med här. Även om vissa människor ofta har det skitigt (vi har t ex ett köksbord fullt med disk som vi inte orkat ta tag i för tillfället) men aldrig i helvete att vi släppt in någon att se det! Det bor helt klart en gränslös och asocial individ i den där lägenheten.


Det är något slags barnrum-möter-ungkarlslya-möter-mardröm, den där lägenheten.

Ja, det är sant. När vi sålde vår lägenhet så fick man ju till och med en checklista på vad som man bör göra.

Alla människor har ju stökiga hem ibland men precis, inte fan släpper man in folk då och än mindre låta de fotografera det.

Men som någon skrev, det kan ju vara tal om tvångsförsäljning och något som skiter i vilket.
Citera
2012-01-21, 17:33
  #1437
Medlem
Supermotos avatar
Finns det någon som sitter på bilderna som visar lägenheten?
Citera
2012-01-21, 21:39
  #1438
Medlem
cirkuspoliss avatar
Snälla, säg att någon sparade bilderna.
Citera
2012-01-22, 01:08
  #1439
Medlem
MrBoaOrms avatar
Jepp:

http://img803.imageshack.us/img803/1926/7154977.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/1033/7154986.jpg
http://img546.imageshack.us/img546/6339/7154994.jpg
http://img267.imageshack.us/img267/4535/7154998.jpg
http://img718.imageshack.us/img718/6541/7155001.jpg
http://img832.imageshack.us/img832/7136/7155003.jpg
http://img543.imageshack.us/img543/844/7155017.jpg
http://img607.imageshack.us/img607/8421/7155022.jpg
http://img195.imageshack.us/img195/2565/7155024.jpg
http://img684.imageshack.us/img684/8059/7155026.jpg
http://img853.imageshack.us/img853/5091/7155028.jpg
http://img42.imageshack.us/img42/9951/7155029.jpg
http://img600.imageshack.us/img600/5899/7155030.jpg
http://img151.imageshack.us/img151/864/7155031.jpg
http://img718.imageshack.us/img718/1391/7155034.jpg

Länk till fotoalbum:
http://imageshack.us/g/803/7154977.jpg/
__________________
Senast redigerad av MrBoaOrm 2012-01-22 kl. 01:15.
Citera
2012-01-22, 07:07
  #1440
Medlem
Konrad Haifas avatar
Härligt BoaOrm, gott att den gamla fina Flashbackandan lever, mäklaren och slashas-säljaren hade nog inte räknat med att bilderna skulle dyka upp igen.

Lägenheten är förstås ganska äcklig, men vill man bo i Töreboda så är det ett perfekt läge att pruta rejält. Om man mot förmodan vill bo i Töreboda är det gott att kunna köpa en lägenhet för en månadslön.


Sen kan man sno en Statoilflagga på väg hem från krogen och hänga upp i hallen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in