Citat:
Tycker ni låter lite väl mossiga nu....visst kan man "sönderrenovera" men generellt så är det modernt med svarta golv och kritvita väggar. Jag tycker det är snyggt när det är gjort fackmannamässigt. Jag tycker dock att svartlaserade fiskbensparketgolv är lite att förstöra, då modet säkerligen svänger tillbaka till trärent golv och då blir det inte lätt att få bort färgen. Varför man inte skulle renovera efter modet förstår jag inte, däremot kan man behöva tänka sig för vad man gör som tex. mosaikgalningen i tidigare inlägg, eller ist. för att lasera/måla fiskbensparkett kanske välja att lägga ett flytande golv över som lätt kan bytas ut.
Ursprungligen postat av TigerKid
Verkar som stora delar av Sverige är sönderrenoverat. Även sekelskiftesvillorna på Hemnet. Utslagna väggar och så vitt vitt vitt... Dessutom ofta (som det ser ut) kritvitt utan brytning. Det ser väldigt hårt och sterilt ut. Fina snickerier i trappor, paneler m m lackas kritvita. Handsnickrade skåp rivs ut för att slänga in något dyrt och trendigt prefab-kök i minimalistisk stil utan handtag.
Stavparkett, eller vad det heter, parkett i massivt trä - inte faner, det målar man i vitt - eller som här ännu värre - i svart. Hyreslägenheter kan nog klara sig bättre om inte värden får för sig att lyxrenovera.
Är det inredningsprogrammens fel? Rotavdraget? För mycket pengar? Dåligt omdöme kan man i a f konstatera.
Stavparkett, eller vad det heter, parkett i massivt trä - inte faner, det målar man i vitt - eller som här ännu värre - i svart. Hyreslägenheter kan nog klara sig bättre om inte värden får för sig att lyxrenovera.
Är det inredningsprogrammens fel? Rotavdraget? För mycket pengar? Dåligt omdöme kan man i a f konstatera.
Påminner lite om när Stjärtnäs gård på Ekerö fanns ute till salu. Ållonö var hur som helst det vackraste slott jag sett i tråden, helt i min smak.