2011-11-10, 15:46
Medlem
För problemet är att jag inte ens kan installera 64-bit versionen, den hänger sig när installationen kommit runt 70%. Ska testa uppdatera BIOS och se vad som händer...
Citera
2011-11-10, 16:01
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tollson
För problemet är att jag inte ens kan installera 64-bit versionen, den hänger sig när installationen kommit runt 70%. Ska testa uppdatera BIOS och se vad som händer...
HAr du formaterat hårddisken, eller åtm tagit bort förra windows? Du uppdaterar väl inte?
Citera
2011-11-10, 17:13
Medlem
Jag har formaterat disken, testade uppdatera BIOS, men hjälpte inte, testade med ett annat grafikkort också, men det fungerade ändå inte....
Citera
2011-11-10, 22:28
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Jag har formaterat disken, testade uppdatera BIOS, men hjälpte inte, testade med ett annat grafikkort också, men det fungerade ändå inte....
knepigt... prova med en annan skiva
Citera
2011-11-10, 22:30
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Bränner du skivan i lägsta hastigheten? Testa att installera via USB kanske? Låter jävla märkligt måste jag säga.
Citera
2011-11-10, 23:39
Medlem
Nu har jag kommit förbi denna BSOD, men har fått lite andra istället. Kommer inte ihåg vad några av dem heter nu dock.

Den BSOD Jag fick först, irql_not_less_or_equal, tror jag att jag bara klantade mig med, för jag testade ta bort partitionen helt och skapa en ny partition, och då sa installern till att det kommer skapas en till partition med systemfiler och liknande, så det skulle jag ju gjort från början :/

Lär väl skriva nåt mer i denna tråd om jag inte lyckas få till det. Tack för hjälpen iaf!
Citera
2011-11-11, 01:06
Medlem
Hade en burk med samma problem du har, den hänger sig vid installation och ger Irql_not_less fel hela tiden. Jag löste det genom att ställa minnena till rätt timing(cl) i Bios. Win7-64 är väldigt känslig när det kommer till minneskonfig. Kolla model på minnen, kolla hos tillverkaren vilken timing det ska vara. Det liknar detta CL9-9-9-27 Går att hitta på deras sida om du söker efter minnestypen du har + att det eventuellt kan finnas en "Fail-safe" timing du kan installera med för att sedan snurra upp minnen i optimal användning.
Citera
2011-11-11, 19:12
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarra
Hade en burk med samma problem du har, den hänger sig vid installation och ger Irql_not_less fel hela tiden. Jag löste det genom att ställa minnena till rätt timing(cl) i Bios. Win7-64 är väldigt känslig när det kommer till minneskonfig. Kolla model på minnen, kolla hos tillverkaren vilken timing det ska vara. Det liknar detta CL9-9-9-27 Går att hitta på deras sida om du söker efter minnestypen du har + att det eventuellt kan finnas en "Fail-safe" timing du kan installera med för att sedan snurra upp minnen i optimal användning.
Kan inte annan än instämma.
Citera
2011-11-11, 23:04
Medlem
Kruzs avatar
BSOD när datorn är idle(!)(?)

Hoppas jag lagt tråden rätt då jag tror att det är hårdvaruproblem jag har.

Anser mig inte vara helt väck när det kommer till datorer, men detta jävla problem lyckas jag inte lösa i vilket fall.
Jag kan spela BF3 i ett par timmar utan några problem över huvud taget. Men när jag spelat klart och så går och gör något annat en stund, och när jag kommer tillbaka har jag som oftast blåskärm med felen "irql_not_less_or_equal" eller "memory_management" eller också "bad_pool_header"
  • Jag har formaterat om Windows 3ggr.
  • Har alla dom senaste drivrutinerna som går att hitta till min dator.
  • Jag har gjort memtest, utan att den hittat några fel.
  • Kollat hdd:n (även bytt hdd),
  • Bytt grafikkort då grafikkortet gav upp till råga på allt.
Känner mig bra rådlös och undrar nu om någon annan vänlig själ här inne kan ha en aning om vad som kan vara problemet. Ska byta moderkort när det kommer med posten i nästa vecka. Ja som sagt har ta mig tusan provat det mesta.
Citera
2011-11-12, 12:27
Medlem
Tollson kom och tänka på en sak till du kan prova, i minneskonfigurationen i BIOS så finns det under memorysettings en inställning som ändrar Command Timing. _Oftast_ så är den satt på 1T men vissa minnen tycker verkligen inte om den eftersom att den är alldeles för snabb så då kan man testa att ändra till 2T och se om det fungerar bättre. Raden under konfigen bör se ut som något liknande det här:
x 1T/2T Command Timing Auto -- -- eller x 1T/2T Command Timing 1T -- -- beroende på vilket Bios/moderkort du har kan det se lite annorlunda ut.
Citera
2011-11-12, 13:17
Medlem
Nu verkar jag hittat var problemet sitter. Bytte ut all hårvara en efter en och när jag bytte processor så vips, inte en enda bluescreen, och allt fungerar som det ska. väntar bara svar från AMD vad jag ska gör med den dåliga processorn. Tack för ideerna grabbar.
Citera
2011-11-12, 16:40
Medlem
Kruzs avatar
Jahopp. Som jag misstänkte, ingen som har en aning om problemet. Har kollat upp min crashdumps med programmet "whocrashedme" och det den säger är att det är en mjukvara som är orsaken. Har kört med Pitstop driver alert, och den säger att alla drivisar är up to date.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in