2011-07-21, 20:21
Medlem
DigitalGuys avatar

service pack 0????!!!!!
Citera
2011-07-21, 20:27
Medlem
kklasens avatar
Kan du skriva ut STOP koderna du får vid blue screen.
Du kan göra så att datorn inte startar om genom att hålla in F8 innan windows börjar o ladda, och sedan välja "Inaktivera automatisk omstart vid systemfel".

Citat:
Ursprungligen postat av DigitalGuy
service pack 0????!!!!!
Han har väl inget SP installerat kanske? Inget konstigt med det när man ändå kör W7.
Senast redigerad av kklasen 2011-07-21 kl. 20:30.
Citera
2011-07-21, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kklasen
Kan du skriva ut STOP koderna du får vid blue screen.
Du kan göra så att datorn inte startar om genom att hålla in F8 innan windows börjar o ladda, och sedan välja "Inaktivera automatisk omstart vid systemfel".

Han har väl inget SP installerat kanske? Inget konstigt med det när man ändå kör W7.

Vad är STOP-koderna för något? Texten som står i bluescreenen? Jag kan inte direkt tyda det, det blinkar bara, alltså ingen "fast" bild så att säga. Har lyckats tyda något med att det verkar vara fel på en nyinstallerad hårdvara, men jag har inte installerat någon ny hårdvara. Väldigt skumt..

Vad är service pack för något? Är det något jag borde ha?

Jag kör win7 64 om det spelar någon roll.
Citera
2011-07-21, 20:36
Medlem
kklasens avatar
Om det blinkar som du säger så är det inte omöjligt att grafikkortet har gått. Kan du, så prova med någon annans. STOP koderna vid bluescreen brukar tyda på vad som är fel.

Service pack 1 är ett paket med ett gäng uppdateringar som ev. förbättrar och säkrar upp windows mot nya hål upptäckta i operativsystemet. Det finns o hämta via Windows Update.
Citera
2011-07-22, 00:05
Medlem
merlin2s avatar
du behöver vara snabb men koden ser ut ungefär så här:
0x00002343B

den koden använder man för att surfa fram lösningen, utan den kan vi gissa oss till aliens kommer.
"oftast" men långt ifrån alltid är det drivrutiner till whatever som spökar.

pröva gå in i felsäkert läge och återställ dirivisarna till ms -standard.
felsäkert läge, =när du startar datorn och det görs "pip" tryck snabbt F8 och välj i listan felsäkert läge.
Citera
2011-07-24, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merlin2
du behöver vara snabb men koden ser ut ungefär så här:
0x00002343B

den koden använder man för att surfa fram lösningen, utan den kan vi gissa oss till aliens kommer.
"oftast" men långt ifrån alltid är det drivrutiner till whatever som spökar.

pröva gå in i felsäkert läge och återställ dirivisarna till ms -standard.
felsäkert läge, =när du startar datorn och det görs "pip" tryck snabbt F8 och välj i listan felsäkert läge.

Jag är inne i felsäkert läge på datorn, men hur återställer jag drivrutinerna där?
Citera
2011-07-24, 20:50
Medlem
Lyckades fota skärmen med mobilen snabbt. Tror det är detta ni vill åt;

Technical information:

STOP: 0x00000116. (sen kommer en sjuhelsikes massa tecken)

Hoppas detta är vad som behövs, annars får jag försöka posta bilden genom mobilen.
Citera
2011-07-25, 11:06
Medlem
Fel
Citera
2011-07-25, 12:46
Medlem
När jag googlar på det får jag fram nåt om display drivers, hit ändrar/uppdaterar jag det? (om det nu är det som är problemet).
Citera
2011-07-25, 12:57
Medlem
merlin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotspur
Lyckades fota skärmen med mobilen snabbt. Tror det är detta ni vill åt;

Technical information:

STOP: 0x00000116. (sen kommer en sjuhelsikes massa tecken)

Hoppas detta är vad som behövs, annars får jag försöka posta bilden genom mobilen.

enligt koden ovan är det grafikkortet som spökar.
installera om den, återställ den till ms-standard drivis eller installera vanliga svga-drivisar,
välj själv vilket.

detta förutsäger att det är grafikkortet.

edit. hämta hem den senaste filen för ditt grafikkortet, se till att det är rätt os samt rätt 32/64bit
Citera
2011-07-25, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merlin2
enligt koden ovan är det grafikkortet som spökar.
installera om den, återställ den till ms-standard drivis eller installera vanliga svga-drivisar,
välj själv vilket.

detta förutsäger att det är grafikkortet.

edit. hämta hem den senaste filen för ditt grafikkortet, se till att det är rätt os samt rätt 32/64bit

Jag har uppdaterat allt via Windows update, det hjälpte ej. Jag laddade ner senaste drivrutinen från nvidias hemsida, hjälpte inte heller. Jag har ett geforce 7950 gt.
Citera
2011-07-25, 19:01
Medlem
Någon som vet vad jag ska göra? :/ måste verkligen få den att funka så snabbt som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in