Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Ser ut som ett typiskt minnesfel, själva blåskärmen. Å andra sidan kan det vara nåt bugg med SSD-disken. Vilken version av bios har du? Jag har samma moderkort och hade en del problem innan jag uppdaterade. Ska sägas att jag inte fick samma felkod dock, vilket leder mig till att tro att det är fel på dina minnen.
Har original-versionen som är med från början, som jag har förstått det heter bioset bara "EFI BIOS".
Enligt "Skarra" är det som du säger en bugg med SSD-disken. Har kört ett memtest sen du inlägget, alltså en 8-10 timmar typ. Kollat igenom 1400% med 0 errors så verkar ju onekligen inte vara minnet.
Citat:
Ursprungligen postat av Skarra
Ser ut som om Corsair har stora problem med med sin controller för ssd'n, bläddrade igenom deras forum lite och kollade vad deras tech's tyckte och än så länge har de ingen lösning på det hela. Felkoden du får är hdd-relaterad och inte ett minnesfel. Deras senaste Firmware tar heller inte tag i problemet. Någon föreslog att man stängde av funktionen TRIM, det sänker prestandan på disken men tydligen så blir den stabilare.
Får hoppas på en lösning från Corsair snart

Intressant input! Tänkte in på deras sida och härja lite med supporten så dom ser till att få det fixat det, låter ju inte alls bra

Dock verkar corsair.com ligga nere atm (:O). Hur mycket prestandra tror du jag tappar om jag avaktiverar TRIM? Googlade lite på hur man skulle gå tillväga och har nu skrivit in "fsutil behavior set disabledeletenotify 1" i cmd. Får se hur det fungerar nu, förhoppningsvis kanske blåskärmarna inte kommer lika frekvent.