Googlar och hittar inte särskilt mycket. Öppnade datorn och det var väl inte speciellt mycket damm. Det är väl nätagget som låter lustigt men det har det gjort i ett år nu.
Jag sitter vid datorn nu och har spelat lite så det verkar vara helt slumpvis att det händer.
Läste du mitt inlägg ovanför? Om du har en P-ata disk eller en P-ata cdrom så se till att "bygeln" sitter på master. Kan vara det. F4 koden kan bero på flera orsaker men oftast på grund av fallerande hårdvara. Svårt att felsöka utan att vara på plats.
Läste du mitt inlägg ovanför? Om du har en P-ata disk eller en P-ata cdrom så se till att "bygeln" sitter på master. Kan vara det. F4 koden kan bero på flera orsaker men oftast på grund av fallerande hårdvara. Svårt att felsöka utan att vara på plats.
Vad jag vet har jag en sata hårddisk om det är vad du menar. Förstår dock inte vad du föreslår att jag gör, men om du menar att det kan vara hårddisken som är sönder är det nästan en lättnad.
Vad jag vet har jag en sata hårddisk om det är vad du menar. Förstår dock inte vad du föreslår att jag gör, men om du menar att det kan vara hårddisken som är sönder är det nästan en lättnad.
P-ATA = Bred och tunn kabel. S-ATA= liten och smidig, för att göra det enkelt. Så det beror nog inte på din hårddisk.
Svårt att säga vad det beror på då man i regel behöver vara på plats för att felsöka ett problem som inte är helt uppenbart. Det kan vara allt från kassa drivare till trasig hårdvara, i regel det sista om det uppstår efter ett tags felfri användning.
P-ATA = Bred och tunn kabel. S-ATA= liten och smidig, för att göra det enkelt. Så det beror nog inte på din hårddisk.
Svårt att säga vad det beror på då man i regel behöver vara på plats för att felsöka ett problem som inte är helt uppenbart. Det kan vara allt från kassa drivare till trasig hårdvara, i regel det sista om det uppstår efter ett tags felfri användning.
P-ATA fanns ju på äldre datorer. Finns väl ingen dator som är nyare än 6-7år som har det längre.
Jag minns när jag skulle bränna en skiva för ett par månader sedan så fick jag bluescreen, kan det ha med dvd-läsaren att göra tro?
En polare tipsade även om att byta plats på RAM minnena men det känns inte som det kan vara felet med tanke på att windows och spel osv funkar, skärmen kommer ju när som.
Senast redigerad av tjosanitjompen 2012-01-18 kl. 12:42.
Ytterligare information om problemet:
BCCode: 1
BCP1: 000000007789FF2A
BCP2: 0000000000000000
BCP3: 000000000000FFFF
BCP4: FFFFF8800500DCA0
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1
Filer som hjälper till att beskriva problemet:
C:\Windows\Minidump\011812-20638-01.dmp
C:\Users\1337win\AppData\Local\Temp\WER-59342-0.sysdata.xml
Jag har det senaste 3 dagarna fått BSOD efter ca 15-20 min användning...
Detta sker oavsett vad jag gör
Har kollat efter virus, uppdaterat alla program samt försökt återställa från säkerhetskopia.. Men alla mina säkerhetskopieringar är spårlöst borta, dem finns inte i listan.
Jag har det senaste 3 dagarna fått BSOD efter ca 15-20 min användning...
Detta sker oavsett vad jag gör
Har kollat efter virus, uppdaterat alla program samt försökt återställa från säkerhetskopia.. Men alla mina säkerhetskopieringar är spårlöst borta, dem finns inte i listan.
P-ATA fanns ju på äldre datorer. Finns väl ingen dator som är nyare än 6-7år som har det längre.
Min dator är 2 år gammal och kör P-ATA på en disk så visst finns det. Knappast något man kör med om man bygger nytt. Men varför kassera något som funkar? Duger som lagringsdisk.
Min dator är 2 år gammal och kör P-ATA på en disk så visst finns det. Knappast något man kör med om man bygger nytt. Men varför kassera något som funkar? Duger som lagringsdisk.
P-Ata finns ju kvar, men då har du en väldigt gammal h-disk eftersom du har kopplat in den.
Gamla serieporten finns ju också kvar tex. Det jag menar är att man knappast använder så gamla och långsamma portar längre.
Tjena!
Jag har haft "lite" problem med bluescreens i ett ganska bra tag nu, och tänkte att det kanske äntligen var dags att göra något åt saken CPU specs
Processor: AMD Phenom II X4 955 3.20GHz
Grafikkort: NVDIA Geforce 470 GTX 1280MB
Hårddisk: 120gb SSD(corsair), samt 500gb intern hdd(kommer ej ihåg vilket märke)
RAM: 16GB(4x4) 1600MHZ DDR3 Corsair Vengeance
Moderkort: Gigabyte GA-770T-USB3
Nätagg: CORSAIR PSU 650W
Operativsystem: Windows 7 Ultimate(cracked)
Bluescreensen uppstår oftast slumpmässigt, dock har jag kommit på att det väldigt ofta händer medans jag laddar ner eller streamar samtidigt som jag lirar spel.
Jag antar att det största problemet ligger i filen "ntoskrnl.exe", och har sökt på google efter folk med liknande problem, men hittade inget av värde
Bluescreensen har hållt på i ca ett halvår, dock har jag installerat om windows 7 sen ca 4 månader tillbaks(då jag köpte ny SSD), men det verkar inte som att det hjälpte speciellt mycket.
Det har även skett att jag fått bluescreens precis efter jag startat upp datorn(dvs nästan inga program uppstartade, samt ej överhettad eller något liknande)
Tack för hjälpen på förhand, och om det är någonting mer ni behöver veta, så är det bara att fråga så svarar jag så snabbt som möjligt
//Skalman
**edit: Kan kanske vara värt att berätta att jag även bytt ut mitt grafikkort, hårddisk(dock har jag den gamla ikopplad fortfarande också), nytt moderkort, ny processor, nya fläktar, nytt RAM, och nytt PSU utan att bluescreensen försvunnit.
Senast redigerad av skalman555 2012-01-24 kl. 21:45.