Dator hänger sig ca 3 min efter start och det blir bluescreen.
Tjenna, sitter på en Asus N56V tror jag den heter som jävlas med mig.
När jag startar den så hänger din sig och kollapsar efter ett tag, innan det får man ibland upp nå felmeddelanden. Senaste löd
"Instruktionen på 0x000007FEF5E17A82 refererar till minnet på 0X00000006B0C528C. Begärd data lästes inte in i minnet på grund av ett I/O-fel med statuskod 0x000009d".
Happ, jag kan knappt något om datorer och när jag googlar på dessa koder blir jag inge klokare.
Datorn gjorde så här förut en gång, men då återställde jag bara den till fabriksinställningen, så att allt på den försvann, och då funkade den fint igen. Men nu går inte det tydligen, kan bara återställa med en säkerhetskopia eller installera om windows med en skiva som jag ej har...
Varför kan man inte återställa den till fabriksinställningarna nu då? Sen märkte jag att jag inte ens kan återställa den till en tidigare punkt. Gjorde de tidigare idag då datorn uppdaterade sig och efter det så började den uppträda knäppt. Men nu finns de inte kvar någon punkt att återställa sig till ens..
Så då försöker jag återställa den med hjälp av dom fyra iso-filerna som datorn spottade ut första gången jag startade den, som jag fattade det var det säkerhetskopior som man kunde återställa datorn med. Men de går ju fan inte att använda dessa på något sätt.
Har ni någon aning om hur jag ska göra för att återställa datorn så den kanske funkar?
Fått 3 bluescreen senaste tiden. Försökt googlat men inte hittat något:S osäker på om detta är bluescreen koderna men såhär stod det i mitt program: http://fuskbugg.se/dl/9RSV9P/bluescreen.png
Hej, jag och mina vänner skulle köra CS:GO då jag fick bluescreen och efter det så fick jag konstiga sträck och fyrkanter på bildskärmen och den vill inte starta normalt och all text innan windows startar är helt omrörda... Jag har försökt uppdatera ASUS moderkortet men hade de senaste och samma med grafikkortet Nivida Gforce har också de senaste drivrutinerna
Temperaturen Brukar ligga runt 35-48*c
Moderkortet heter P5B deluxe
Windows 7, 32bit
Det funka inte att formatera om den heller.... Tack för alla svar
Jag har 2st ram minnen i och har för mig att jag hade 4gb men laddade ner ASUS Driver update och då stog de att jag bara hade 2gb i ram så kan ena ram minnen ha lagt av och de blev Bluescreen och andra problem?
Tjena, Jag har stött på problem med min nybyggda dator.. Det är så att när jag försöker överklocka min dator så får jag blåskärm, min cpu ligger på 3,5 ghz och kommer som max upp i 3,7 med den inbyggda boosten men den ska egentligen komma upp i 3,9 men när jag försöker boosta upp den själv så får jag blåskärm.. Det har ingenting med temperatur att göra då processorn ligger runt 50-70 grader och grafikkortet samma.. Jag har försökt att ändra i biosen till high performance men samma sak händer. Det jag undrar är om de skulle kunna ha något med någon inställning i biosen att göra, att min power supply är för klen eller något annat.
CPU: Intel core i7 4770K
RAM: Corsair Dominator Platinum 2666 Mhz
GPU: evga geforce 770 SC
Moderkort: Asus Maximus VI Hero
PSU: 750 W