2009-05-30, 22:26
Medlem
Kolla så att dem är inställda på att sparas,

Högerklicka på 'den här datorn' -> Egenskaper -> Avancerat -> Start och Återställning -> Klicka i alla 2 rutor 'Skriv en händelse i systemloggen' och 'Skicka en administrativ Varning'.

Under "Skriv felsökningsinformation" så välj
'Fullständig dumpning av minnet'

Under 'dumpfil' så finns målkatalogen till dina .dmp-filer om de redan var aktiverade.

Ska försöka hålla koll på tråden då o då, men svårt att lova ja hinner kolla läget idag om du får uppladdat dina dmp filer :P
Citera
2009-05-31, 10:17
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talth
Kolla så att dem är inställda på att sparas,

Högerklicka på 'den här datorn' -> Egenskaper -> Avancerat -> Start och Återställning -> Klicka i alla 2 rutor 'Skriv en händelse i systemloggen' och 'Skicka en administrativ Varning'.

Under "Skriv felsökningsinformation" så välj
'Fullständig dumpning av minnet'

Under 'dumpfil' så finns målkatalogen till dina .dmp-filer om de redan var aktiverade.

Ska försöka hålla koll på tråden då o då, men svårt att lova ja hinner kolla läget idag om du får uppladdat dina dmp filer :P

Oki jag kan skicka dig ett pm om inte annat, tacka för din hjälp!
Citera
2009-06-15, 15:12
Medlem
sv1nt0s avatar
jag har samma "problem". nu har jag visserligen fått denna bluescreen 1-2ggr idag. Jag har inte installerat några som helst nya drivrutiner på ett bra tag, har inte heller gjort något annat skumt. Kan det vara en engångsgrej eller kommer det komma hela tiden i sinom tid?
Citera
2009-06-15, 16:24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod
Citera
2009-07-03, 19:25
Medlem
Cydelixs avatar
Blåskärm med felkoder, behöver tips? [Mod]

Har haft problem med Bluescreens nu i flera dagar.
Hade Windows XP SP3 när det började. Fick Bluescreens som det stod att det var fel med "Aeaudio.sys", ibland "nv4_disp.dll" och ibland något annat som jag inte kommer ihåg nu.

Idag tankade jag Windows 7 och installerade igenom Daemon Tools eftersom jag inte har någon tom DVD-skiva. Är det så jävligt att datorn inte är formaterad nu när jag deleta mappen "Windows.old" osv?

Men i alla fall så fick jag denna precis:

Vad kan det vara för fel? Snälla hjälp mig. Tror ni att det löser sig om jag fixar en DVD-skiva och bränner Windows 7 på den och omformaterar osv?

Sorry, men jag är inte sådär jätte insatt på detta.
Citera
2009-07-03, 21:33
Medlem
927s avatar
ladda upp den här filen
C:\Windows\Minidump\070309-20560-01.dmp
Citera
2009-07-03, 22:57
Medlem
Cydelixs avatar
vad öppnar jag en dmp fil med?
Citera
2009-07-04, 08:02
Medlem
927s avatar
om du ska göra det som jag skrev så ska du ju inte öppna den, du kan tex använda speedyshare
Citera
2009-07-04, 09:55
Medlem
Cydelixs avatar
http://img39.imageshack.us/i/jahapp.jpg/

Det felmeddelandet får jag när jag försöker öppna filen med Speedyshare browsern... Jag har testat stänga av brandväggen... Hur ska jag göra? Det är ju kul att man kan det här nya windows
Citera
2009-07-04, 10:18
Medlem
927s avatar
ok, du menar när du ska välja fil.
ser ut som att du inte har rättigheter, är du inloggad som admin?
Citera
2009-07-04, 12:11
Medlem
Cydelixs avatar
ja det är jag
Citera
2009-07-04, 14:50
Medlem
927s avatar
då har jag ingen aning, testa packa filen som zip eller rar först och försök att öppna/välja

kanske du skulle testa med en slipstreamad xpsp2, hade du verligen installerat rätt drivare för ljud och grafik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in