Högerklicka på 'den här datorn' -> Egenskaper -> Avancerat -> Start och Återställning -> Klicka i alla 2 rutor 'Skriv en händelse i systemloggen' och 'Skicka en administrativ Varning'.
Under "Skriv felsökningsinformation" så välj
'Fullständig dumpning av minnet'
Under 'dumpfil' så finns målkatalogen till dina .dmp-filer om de redan var aktiverade.
Ska försöka hålla koll på tråden då o då, men svårt att lova ja hinner kolla läget idag om du får uppladdat dina dmp filer :P
Högerklicka på 'den här datorn' -> Egenskaper -> Avancerat -> Start och Återställning -> Klicka i alla 2 rutor 'Skriv en händelse i systemloggen' och 'Skicka en administrativ Varning'.
Under "Skriv felsökningsinformation" så välj
'Fullständig dumpning av minnet'
Under 'dumpfil' så finns målkatalogen till dina .dmp-filer om de redan var aktiverade.
Ska försöka hålla koll på tråden då o då, men svårt att lova ja hinner kolla läget idag om du får uppladdat dina dmp filer :P
Oki jag kan skicka dig ett pm om inte annat, tacka för din hjälp!
jag har samma "problem". nu har jag visserligen fått denna bluescreen 1-2ggr idag. Jag har inte installerat några som helst nya drivrutiner på ett bra tag, har inte heller gjort något annat skumt. Kan det vara en engångsgrej eller kommer det komma hela tiden i sinom tid?
Har haft problem med Bluescreens nu i flera dagar.
Hade Windows XP SP3 när det började. Fick Bluescreens som det stod att det var fel med "Aeaudio.sys", ibland "nv4_disp.dll" och ibland något annat som jag inte kommer ihåg nu.
Idag tankade jag Windows 7 och installerade igenom Daemon Tools eftersom jag inte har någon tom DVD-skiva. Är det så jävligt att datorn inte är formaterad nu när jag deleta mappen "Windows.old" osv?
Men i alla fall så fick jag denna precis:
Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7227.2.1.0.256.1
Locale ID: 1053
Additional information about the problem:
BCCode: a
BCP1: 00000072
BCP2: 000000FF
BCP3: 00000001
BCP4: 82C0EBF2
OS Version: 6_1_7227
Service Pack: 1_0
Product: 256_1
Files that help describe the problem:
C:\Windows\Minidump\070309-20560-01.dmp
C:\Users\Andreas\AppData\Local\Temp\WER-34616-0.sysdata.xml
Det felmeddelandet får jag när jag försöker öppna filen med Speedyshare browsern... Jag har testat stänga av brandväggen... Hur ska jag göra? Det är ju kul att man kan det här nya windows