Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Jag tycker inte alls att detta är "off-topic".
Om du när är säkerhetsexpert så är du också medveten om att folk i allmänhet inte fattar hur farligt internet egentligen är? Att det inte går att helgardera sig mot yttre hot (rena Wilda Wästern i cyberspace) och att man måste lägga ner mycket tid på att söka igenom systemet.
Nej, jag vill INTE se på mig som säkerhetsexpert på det sätt som de flesta nog troligen tror att en "IT-säkerhetskonsult" arbetar.
Jag arbetar mer med att hjälpa företag med sina processer kring hur man HANTERAR säkerhet än den faktiskt tekniken bakom hur man faktiskt gör det. Allt ifrån "hur får vi våra anställda att förstår att det ÄR ett problem om de lånar ut sitt smarta kort och pin till en kollega för att kollegan skall kunna få iväg dokumenten till [nån myndighet]" till "Den 1/4-12 införs nya sekretesskrav kring hur en patients journaler skall hanteras, hur anpassar vi våra system och rutiner för detta?"
Eller sagt på ett annat sätt, vill man ha hjälp med att analysera kod eller utveckla säkerhetsprodukter, ring inte mig.
Så, off topic, tillbaka till bluescreens