Citat:
Ursprungligen postat av Kid Curry
Hur skall du ha det? Först förnekar du rättigheters existens, sedan säger du att man skall vara konskevent i upprätthållandet av dem och nu skrattar du åt att rättigheter skulle vara absoluta och kunna logiskt bevisas? Förnekar du att rättigheter finns (och är absoluta), såsom rätten till liv, kan du inte samtidigt påstå att mord är fel. Är ganska säker att du fånade dig lika mycket angående detta med rättigheter i liberalismforumet och att du fick svar på tal där. Nu hinner jag inte skriva ett långt inlägg men
här kan du läsa vad en annan skrivit om det.
Rättigheter är ingenting som är naturligt eller logiskt - oavsett vad någon gud eller annan övermakt har sagt - det är något som endast existerar om man tilldelas eller tillkämpar sig dem, överlag är de rättigheter vi känner idag något som människor (arbetarklassen) har kämpat sig till. Dessa, som HAR kämpats för och slutligen uppnåtts bör uppräthållas konsekvent och absolut.
Nej, rätten till liv är inte någonting logiskt. Isåfall skulle man kunna dra en logisk gräns för var den börjar och slutar och så vidare, det kan ju inte ens ni liberaler bland er själv så varför hyckla?
Jag fånade mig inte, khepera fånade sig och vägrade svara utförligt, han sa att de var logiska för att de var logiska för att de var logiska, men vägrade förklara logiken. Ungefär som en kristen som säger att Jesus var guds son för att han var det för att han var det.