Citat:
Ursprungligen postat av loop62
Lalalala, sen kommer detta som heter verklighet och politik och allt du skriver betyder nada.
Varför?
Är status quo rätt bara för att det råkar vara status quo?
Jag tar reda på vad som är rätt, och lever mitt liv efter det. Folk som har fel (såsom människor som förespråkar stater) skiter jag fullständigt i, och om de försöker kränka mina rättigheter försvarar jag mig själv.
Men visst, för de som inte vill leva med integritet är mina inlägg meningslösa. Jag, däremot, väljer att leva på ett logiskt och rationellt sätt. Det är en fantastisk känsla.
Citat:
Sen så ser du bara på saker utifrån att vetenskapen mm alltid har rätt och aldrig har fel, detta stämmer givetvis inte, det som var rätt på 1500-talet är sällan rätt idag osv, vad som är rätt och fel inom vetenspaken är inte beständigt, allt förändras. Man måste alltid tänka på att "rätt" är en tidsbunden subjektiv uppfattning.
Njao, du har fel men jag förstår hur du tänker. Om vi använder den vetenskapliga metoden för att testa våra teorier får vi fram objektiva fakta.
Det betyder inte att vi alltid använder den vetenskapliga metoden rätt (vi är ju trots allt människor som felar), vilket gör att vi tror oss sitta på en sanning som inte är mer än en subjektiv uppfattning.
Jag skulle dock vilja påstå att där finns vissa saker som är objektiva, såsom att verkligheten existerar oberoende av mig, att universum är logiskt, och att vi med den vetenskapliga metoden kan få fram objektiva sanningar.
Citat:
Va? Jag är anarkist jag vill inte ha nån stat.
Jag tvingar inte på dig nåt, du kan ge fan i att läsa om du vill. Klart det är subjektivt av mig att ta mig friheten att skriva här.
Hey, jag skrev trots allt att det inte var dina åsikter, det var bara ett exempel.
Men om nu rättigheter är subjektiva, innebär inte det att alla människors uppfattning av rätt och fel inte bör påtvingas någon annan?