• 1
  • 2
2008-04-30, 10:33
Medlem
Hej gott folk.
Jag har försökt hitta info om detta själv osv men cigaretter är fan en jävla jungel. Det jag är ute efter är Cigg jag kan röka på fester och inte i vanliga fall då jag inte har några planer på att bli rökare. Därför får dom gärna innehålla så lite nicotin som möjligt och enån inte smaka som Next.

Jag har fest rökt ett tag nu men landar alltid på samma cigg varje vecka, Marlboro röd, har även testat next och Blend gul. Next smakade kartong och rev/kliade i halsen efteråt och blend var som att röka en otänd cigg.

Jag antar att desto mindre nicotin destå mindre risk att bli beroende, men kan någon förklara vad som gör ciggens smak stark/svag(marlboro röd vs blend gul).
Så en cigg med lite nicotin och inte förstark smak, gärna len. Kom med förslag och motiveringar så blir jag glad .

En sista fråga, vilka cigg är det som luktar så himla gott! dom luktar inte lika bräntpapper som marlboro/prince/next utan dom luktar tilltalande, minns att ciggen var helt vita, altså filterbiten med.

Tack på förhand!
Citera
2008-04-30, 11:27
Medlem
Marlboro gold (light) är dyra och goda, tycker de är väldigt lena i smaken. De brukar jag köpa när jag antingen ska på fest eller känner att jag har råd annars också.

Vet inte om du menar några speciella cigaretter, men annars brukar ju mentholcigaretter ha vita filter. De luktar väl lite menthol antar jag, luktar inte lika mycket som vanliga cigaretter i alla fall.
Senast redigerad av Saril 2008-04-30 kl. 11:39.
Citera
2008-04-30, 11:41
Medlem
Davidoff är bäst. Helt vita är de också. Och välsmakande. 50 kronor paketet.
Citera
2008-04-30, 11:55
Medlem
Ozmeisters avatar
Marlboro Wides, utan tvekan de godaste ciggaretterna. Så är de korta och tjocka också.
Citera
2008-04-30, 12:06
Bannlyst
Gör som 90% av befolkningen och slå till på ett paket Marlboro lights.
Köp 100-modellen, lika billiga (dyra?) har jag för mig fast längre.
Citera
2008-04-30, 13:21
Medlem
Okej, tack för tipsen! men hur ligger det till med nicotinet? vill gärna ha lite nicotin då jag inte tänker bli rökare till vardags. Light, innehåller de mycket mindre än vanliga cigg? hörde om några om innehöll 0.1mg!

Smakar det annorlunda med mindre nicotin?
Citera
2008-04-30, 13:30
Medlem
Danneehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimalim
Okej, tack för tipsen! men hur ligger det till med nicotinet? vill gärna ha lite nicotin då jag inte tänker bli rökare till vardags. Light, innehåller de mycket mindre än vanliga cigg? hörde om några om innehöll 0.1mg!

Smakar det annorlunda med mindre nicotin?

Tycker inte du om nikotinkicken man får? För om du bara röker ibland så blir du knappast beroende.
Senast redigerad av Danneeh 2008-04-30 kl. 13:32.
Citera
2008-04-30, 13:59
Medlem
jadu, jo jag tycker niko kicken är trevlig men å andra sidan känner jag beroendet ibland efter helgens festande. Jobbigast är det på måndagar när man går förbi rökarna vi ingången till skolan. Kliar i hela mig efter att få ta ett bloss, blir lätt distraherad dagarna efter feströkandet också, vill gärna komma ifrån detta.

Jag har funderat lite också, när jag provade blend gul gick typ ett halvt packet på en kväll medans jag kanske röker endast 5-6 marlboro röd då de sätter sig mer med både smak och nicotinet tycker jag. Borde vi ohälsosammare med light då man kanske röker mer, vad vet jag.

Iaf, smakar light sämmre än de som inte är light?
Citera
2008-04-30, 14:19
Medlem
Citat:
jadu, jo jag tycker niko kicken är trevlig men å andra sidan känner jag beroendet ibland efter helgens festande. Jobbigast är det på måndagar när man går förbi rökarna vi ingången till skolan. Kliar i hela mig efter att få ta ett bloss, blir lätt distraherad dagarna efter feströkandet också, vill gärna komma ifrån detta.

Jag har funderat lite också, när jag provade blend gul gick typ ett halvt packet på en kväll medans jag kanske röker endast 5-6 marlboro röd då de sätter sig mer med både smak och nicotinet tycker jag. Borde vi ohälsosammare med light då man kanske röker mer, vad vet jag.

Iaf, smakar light sämmre än de som inte är light?
Angående 0,1 mg nikotin-cigaretter: Köp inte. Du kan lika gärna skita i att röka om du köper dom, för det kommer INGENTING. Känns inget i halsen, smakar ingenting och kommer ingen rök. Så köp inte!

Light smakar inte sämre än röda. Det är bara olika smak på dom.
Röda cigaretter smakar starkare och fylligare, medans light oftast smakar mer mild och lite svagare.

Du kanske borde köpa Black Devil med vanilj/chokladsmak. Filtret är doppad i något sockerbaserat som smakar väldigt gott. Partyciggen nummer ett typ.
Citera
2008-04-30, 14:47
Medlem
Black Devil ser onekligen trevliga ut, undrar om lokala tobaksaffären har dessa. Annars funderar jag på marlboro light/guld eller vad det nu hette. Men light betyder att det är mindre nikotin altså. Fick tips av en i skolan om Camel Blå, är det något att ha?
Citera
2008-04-30, 15:57
Medlem
Citat:
Black Devil ser onekligen trevliga ut, undrar om lokala tobaksaffären har dessa. Annars funderar jag på marlboro light/guld eller vad det nu hette. Men light betyder att det är mindre nikotin altså. Fick tips av en i skolan om Camel Blå, är det något att ha?
Jag tycker Camel smakar skit, men det är ju olika från person till person. Du kanske tycker dom är goda.
Citera
2008-04-30, 16:37
Medlem
WalkItOuts avatar
John Silver, Camel eller Lucky Strike!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto