2006-10-07, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepForest
Det är tillverkarna som har bestämt att det ska vara så. Ingen av dessa örter är olagliga. Utan allt handlar om tullkostnader.

Om något inte är olagligt eller av någon anledning har restriktioner (receptbelagda mediciner t ex) och skickas inom EU finns det väl inga tullkostnader?
Citera
2006-10-07, 19:04
Medlem
DeepForests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limited Edition
Om något inte är olagligt eller av någon anledning har restriktioner (receptbelagda mediciner t ex) och skickas inom EU finns det väl inga tullkostnader?

Nej sant men det är väl som du säger. Problem med svensk tull är väl vanligt förekommande.

Däremot är jag helt säker på att ingen av dessa växter/örter är olagliga.
Citera
2006-10-07, 19:10
Medlem
amfolyts avatar
Tror det finns något liknande spice på www.azarius.net, 2spicy heter det där... Inga shipping regulations heller.
Dom har trevliga bongar på azarius också
Citera
2006-10-07, 20:05
Medlem
lat_jävels avatar
{inget illa menat åt amfolyt!}
Är det bara jag som tycker att FBs Cannabisforum börjar bli lite av en tävling om vem som kan ge snuten flest länktips

/lat_jävel
Citera
2006-10-07, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lat_jävel
Är det bara jag som tycker att FBs Cannabisforum börjar bli lite av en tävling om vem som kan ge snuten flest länktips

/lat_jävel

Snuten vet nog redan mer än vi vet..
Citera
2006-10-07, 22:44
Medlem
bogarleffes avatar
Citat:

/lat_jävel

Inget illa menat till dig heller, men söker man t.ex på "azarius" på FB så kommer det upp 5 sidor med trådar som innehåller det ordet... Att dölja namnet på nätshopar i tron om att tullen stoppar färre paket innehållandes tveksamheter, tyder bara på ren jävla dumhet. Visst gör ni allt för att "dra erat strå till stacken" med att inte nämna namn, men det är redan försent i vilket fall som helst. Som Grubblarpojken skriver så känner antagligen myndigheterna till fler drogleverantörer än drogbrukarna själva.. Skulle en nätshop försvinna så kommer en ny upp, det går inte att stoppa. Finns det en efterfrågan på en vara så...

Sorry att jag var tvungen att ta upp denna diskussion igen.
Citera
2006-10-07, 23:02
Medlem
lat_jävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogarleffe
Inget illa menat till dig heller, men söker man t.ex på "azarius" på FB så kommer det upp 5 sidor med trådar som innehåller det ordet... Att dölja namnet på nätshopar i tron om att tullen stoppar färre paket innehållandes tveksamheter, tyder bara på ren jävla dumhet. Visst gör ni allt för att "dra erat strå till stacken" med att inte nämna namn, men det är redan försent i vilket fall som helst. Som Grubblarpojken skriver så känner antagligen myndigheterna till fler drogleverantörer än drogbrukarna själva.. Skulle en nätshop försvinna så kommer en ny upp, det går inte att stoppa. Finns det en efterfrågan på en vara så...

Sorry att jag var tvungen att ta upp denna diskussion igen.

OT: Jag syftade inte just på den sidan utan menade mer i allmänhet att det har dykit upp länkar om allt möjligt som folk har varit så hemliga med tidigare och att tro att polisen inte redan vet om alla (eller i stort sett alla) är bara naivt.

Men men, det verkar ju iaf som att bara lotusen och lion tail är dom ingredienserna som har några effekter (enligt Erowid iaf).. Fast det som förbryllar mig är varför det inte finns några andra med bara dom ingredienserna istället för en massa annat som inte bidrar med någon effekt (de kanske bidrar med smak men ändå) och varför man inte sett preparat med samma ingredienser tidigare..

/lat_jävel

EDIT: Åh fan.. Jag formulerade min förra post lite fel
Citera
2006-10-07, 23:12
Medlem
Carradines avatar
Någon som handlat från Everyonedoesit?
Detta måste man ju testa faktiskt.
Citera
2006-10-07, 23:21
Medlem
Marulks avatar
Låter onekligen intressant. Hur är ruset ?
Är det bara lugnande eller även psykadeliskt ?
Citera
2006-10-08, 11:47
Medlem
amfolyts avatar
Citat:

/lat_jävel

Visste inte ens att det var azarius du tänkte på :P
Dessutom är inte azarius särskillt hemlig alls, den är ganska etablerad som headshop/smartshop... Dessutom är det helt lagligt att sälja svamp i Holland, som azarius kommer ifrån...
Citera
2006-10-08, 12:12
Bannlyst
trådskaparen FoXx påminner mig om de där typer som brukar dyka upp lämpligt i olika trådar och göra reklam för olika nya "dunderfeta" preparat som läderlasse-butikerna (ni vet, de som kränger låtsasknark) saluför
Citera
2006-10-08, 12:44
Medlem
fractal inhalers avatar
Spice beställt, lovar att skriva en utförlig tripprapport när
det har anlänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem