2006-10-07, 17:28
Medlem
lat_jävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
Jag har lite mer än ett års Cannabisrökande bakom mig.. Inte dagligen men av och till.

Tvivla så mycket ni vill, jag kunde inte bry mig mindre.. Ville bara vara schysst och ge er alla ett bra tips, men men det är tacken man får, sarkasm och otacksamhet.

Sånt får du nästan vänta dig när du skriver om ett alternativ till Cannabis (speciellt med tanke på att inget än så länge har funkat) i Cannabisforumet och dom säljer inte det till Sverige ändå så (om inte jag förstod fel)..

/lat_jävel

EDIT: Ingredienser: Babybean (ingen info på Erowid), Blue Lotus (ska tydligen ha en väldigt mild bedövande effekt), Lion's Tail (ska tydligen ha en mild bedövande effekt lite liknande Cannabis), Lousewort (ingen info på Erowid), Indian Warrior (hittade inget om just det, kom bara upp en massa Amanita Muscaria och DMT), Dwarf Skullcap (ingen info på Erowid), Maconha Brava (ingen info på Erowid), Pink Lotus (hittade ingen vettig info), Marshmallow (hittade inget på Erowid förutom att det var slang för Barbiturater ), Red Clover (hittade inget på Erowid), Rose (hittade inget på Erowid om något med bara Rose i namnet), Siberian Motherwort (ingen info där heller), Vanilla and Honey (brydde mig inte om att kolla upp dom )

Det kan väl hända att man blir lite lugn men det fanns ju ingen info om många av ingredienserna.. Rätta mig gärna om jag har fel
Citera
2006-10-07, 17:30
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lat_jävel
Sånt får du nästan vänta dig när du skriver om ett alternativ till Cannabis (speciellt med tanke på att inget än så länge har funkat) i Cannabisforumet och dom säljer inte det till Sverige ändå så (om inte jag förstod fel)..

/lat_jävel

OK, men som sagt finns vissa få som säljer till sverige och ni som vill ha länk får PM'a..
Citera
2006-10-07, 17:36
Medlem
negativeApes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
OK, men som sagt finns vissa få som säljer till sverige och ni som vill ha länk får PM'a..

Rätt roligt då jag skickade 2 st pm för några veckor sen som du ignorerade om detta? Och nu startar du en hel tråd?
Citera
2006-10-07, 17:40
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negativeApe
Rätt roligt då jag skickade 2 st pm för några veckor sen som du ignorerade om detta? Och nu startar du en hel tråd?

Jupp
Kände inte för att avslöja något då =)..
Citera
2006-10-07, 17:42
Medlem
Baggelitos avatar
FoXx - Hur mycket skulle man behöva få pröjsa för detta då? Hur funkar doseringen? Ska man blanda det med tobak?

Vad är det för ämne som ger kicken?

Låter intressant!

Peace
Citera
2006-10-07, 17:43
Medlem
men kanske ska köpa någon gång och se om det värkligen funkar eller om det funkar :=.

men tack för tipset
Citera
2006-10-07, 17:46
Medlem
lat_jävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baggelito
FoXx - Hur mycket skulle man behöva få pröjsa för detta då? Hur funkar doseringen? Ska man blanda det med tobak?

Låter intressant!

Peace

Jag kollade upp ingredienserna på Erowid och lade till informationen jag hittade i min förra post.. Dosering och sådant stod på länken som FoXx postade.. Behöver inte blanda det med tobak..

/lat_jävel
Citera
2006-10-07, 17:48
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baggelito

Låter intressant!

Peace

Finns tre olika storlekar/styrkor;
Spice Dual Pack 800mg Pack, £5.00
Spice Gold (Extra Strong) 400mg Pack, £5.00
Spice - An Eighth (3.5g), £12.50..

Doseringen är som emd allt annat mycket individuell antar jag, senast fick jag 800mg att räcka till tre gånger men samtidigt är jag mycket lättpåverkad av olika droger.
Nej inte blanda med tobak smakar anus då, rök rent i pipa det ger både en goare och mer skonsam rök.

Inget specifik ämne i det utan det är en mix av olika örter, länkar igen till EDITS Q&A om Spice; http://forum.everyonedoesit.co.uk/sh...ad.php?t=67214
Citera
2006-10-07, 17:59
Medlem
Enligt everyonedoesit så säljer de inte till Sverige.

Spice innehåller:

Baybean, Blue Lotus, Lion's Tail, Lousewort, Indian Warrior, Dwarf Scullcap, Maconha Brava, Pink Lotus, Marshmallow, Red Clover, Rose, Siberian Motherwort, Vanilla and Honey

Det måste ju rimligtvis betyda att någon av dessa örter är förbjudna i Sverige, är det någon som vet vilken?
Citera
2006-10-07, 18:03
Medlem
lat_jävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limited Edition

Spice innehåller:

Baybean, Blue Lotus, Lion's Tail, Lousewort, Indian Warrior, Dwarf Scullcap, Maconha Brava, Pink Lotus, Marshmallow, Red Clover, Rose, Siberian Motherwort, Vanilla and Honey

Det måste ju rimligtvis betyda att någon av dessa örter är förbjudna i Sverige, är det någon som vet vilken?

Allt det där har folk redan tagit upp (på första sidan skrev jag upp alla och vad Erowid sade om dom).. Skulle nog inte tro att någon av dom är olagliga, blå lotus finns väl ändå i Sverige men det var någon till som gav lite effekt som jag inte har en aning om den är olaglig eller inte..

/lat_jävel
Citera
2006-10-07, 18:51
Medlem
DeepForests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limited Edition

Spice innehåller:

Det är tillverkarna som har bestämt att det ska vara så. Ingen av dessa örter är olagliga. Utan allt handlar om tullkostnader.
Citera
2006-10-07, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lat_jävel

Allt det där har folk redan tagit upp (på första sidan skrev jag upp alla och vad Erowid sade om dom).. Skulle nog inte tro att någon av dom är olagliga, blå lotus finns väl ändå i Sverige men det var någon till som gav lite effekt som jag inte har en aning om den är olaglig eller inte..

/lat_jävel

Är ingen av substanserna olagliga så har de väl enbart infört restriktioner pga att tullen i Sverige brukar vara väldigt griniga och de vill undvika massa problem helt enkelt.

Men om någon av substanserna är olaglig i Sverige kan man ju lika gärna beställa potentare saker om man ändå ska ta en risk (även om knarkhundar förmodligen inte har lärt sig identifiera någon av dessa örter).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in