2008-03-19, 15:43
  #109
Medlem
rapsoljas avatar
nya bilder på ett objekt

ett reningsverk, som jag var med och rev :-(


LÄNK http://rapsolja.zoomin.se/A44879
Citera
2008-04-23, 00:26
  #110
Bannlyst
UE Kring Västerås trakten ??

Hej hej allihopa jag undrar om de finns några UE objekt omkring västerås Exklusive kärnkraftverket som de nu bygger bad av ? ja är ute efter mest typ tunnlar o stora hus PS är rätt ny här
Citera
2008-04-23, 07:49
  #111
Medlem
Grishnacs avatar
Adisbladis är ju lika trevlig som vanligt.

Något kärnkraftverk finns inte men väl ett gammalt Ångkraftverk som kanske är bland det häftigaste i Sverige att gå runt och undersöka.
Om du funderar runt vårdsektorn så finns kanske något intressant att titta på i stan.....
Citera
2008-04-23, 10:27
  #112
Medlem
Farbror Sallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Adisbladis är ju lika trevlig som vanligt.
Nej, och han får därmed en tillsägelse för upprepat nonsens i flertalet trådar. Trams raderat. /Mod

Tillägg: 6 ospecifierade Västerås-trådar sammanfogade.
__________________
Senast redigerad av Farbror Sallad 2008-04-23 kl. 10:32.
Citera
2008-04-25, 20:35
  #113
Medlem
Västerås är en stor stad för ue så det räcker till alla..

Nu för tiden är dom flesta larmade. Men för 5-10år sen kunde man gå överallt.

Västerås bästa ställen.
1 Ormberget riktigt stort och mycket jobb för att ta sig in där...
2 Ångkraftverket vid skitviken..
3 Mariaberget.
4 Oljesjön nere i hamnen vid kvv.
5 Hässlös alla gångar/rum tex gammla F16

Sen finns det gångar och andra intressanta ue ställen överallt...
Har men ueat för många år ser man möjligheter överallt..

Finns nog bara 2 intressanta ue ställen som jag inte varit i..
och jag har varit akitiv över 15år för 17år sen var jag första gg och smög i gammla ångkraftverket...
Citera
2008-04-25, 21:19
  #114
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neKruB
Västerås är en stor stad för ue så det räcker till alla..

Nu för tiden är dom flesta larmade. Men för 5-10år sen kunde man gå överallt.

Västerås bästa ställen.
1 Ormberget riktigt stort och mycket jobb för att ta sig in där...
2 Ångkraftverket vid skitviken..
3 Mariaberget.
4 Oljesjön nere i hamnen vid kvv.
5 Hässlös alla gångar/rum tex gammla F16

Sen finns det gångar och andra intressanta ue ställen överallt...
Har men ueat för många år ser man möjligheter överallt..

Finns nog bara 2 intressanta ue ställen som jag inte varit i..
och jag har varit akitiv över 15år för 17år sen var jag första gg och smög i gammla ångkraftverket...


Gamla F1 är det, F16 är Uppsala.
Citera
2008-06-05, 15:18
  #115
Medlem
AlienBillys avatar
Går det fortfarande att få visad tur i ångkraftverket eller håller dom på att bygga bad av det ?
Citera
2008-07-08, 13:18
  #116
Medlem
U.E I Västerås

Hallå, jag har hittat några trådar om västerås här men alla var ju aktuella för 2-3 år sen nån som har några uppdateringar att komma med ? skulle uppskattas
Citera
2008-07-08, 15:25
  #117
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GunCrazedManiac
Hallå, jag har hittat några trådar om västerås här men alla var ju aktuella för 2-3 år sen nån som har några uppdateringar att komma med ? skulle uppskattas

Du kan ju alltid prova att bidra med någon uppdatering själv.
Citera
2008-09-30, 12:35
  #118
Medlem
AnonymousUser2Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlienBilly
Går det fortfarande att få visad tur i ångkraftverket eller håller dom på att bygga bad av det ?

Än har dom inte börjat och tror planerna är lagda på is.
Men det ska visst va rätt klurigt o ta sig in där utan att bli påkommen av vaktföretaget har jag hört. Har själv aldrig försökt ta mig in där, dels pga av just det.
Va en sväng till Hässlö och allt var i stort sett igenbommat, försökte tom med våld komma någonstans utan lycka. Däremot hittade vi stora betongdörrar som var öppna med bara en rucklig liten trädörr (som vi lyckades ta oss igenom) men allt därinne va en högljud turbin av något slag. Fanns också en lucka i golvet så man kom ner under men det var inte mkt att se, ganska begränsat utrymme var det också..

Däremot så hittade vi också ett gäng dörrar med en liten bit imellan varandra som gick ner under marken. Vet inte hur jag ska förklara hur dom såg ut men ni vet sluttande tak drygt 2m långa som går neråt strax efter att dörren är monterad..
Fan va vimmsig jag känner mig nu men tror nog ni förstår hur jag menar?

Hur är det med ormberget numera då? Har heller inte hunnit in där heller.

Skulle också vilja få lite tips på schysta UE-vänliga militär saker inom västmanland om nån sitter på något o dela med sig
Citera
2008-09-30, 19:23
  #119
Medlem
AlienBillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser2K
Än har dom inte börjat och tror planerna är lagda på is.
Men det ska visst va rätt klurigt o ta sig in där utan att bli påkommen av vaktföretaget har jag hört. Har själv aldrig försökt ta mig in där, dels pga av just det.
Va en sväng till Hässlö och allt var i stort sett igenbommat, försökte tom med våld komma någonstans utan lycka. Däremot hittade vi stora betongdörrar som var öppna med bara en rucklig liten trädörr (som vi lyckades ta oss igenom) men allt därinne va en högljud turbin av något slag. Fanns också en lucka i golvet så man kom ner under men det var inte mkt att se, ganska begränsat utrymme var det också..

Däremot så hittade vi också ett gäng dörrar med en liten bit imellan varandra som gick ner under marken. Vet inte hur jag ska förklara hur dom såg ut men ni vet sluttande tak drygt 2m långa som går neråt strax efter att dörren är monterad..
Fan va vimmsig jag känner mig nu men tror nog ni förstår hur jag menar?

Hur är det med ormberget numera då? Har heller inte hunnit in där heller.

Skulle också vilja få lite tips på schysta UE-vänliga militär saker inom västmanland om nån sitter på något o dela med sig


Vet inte om du läste mitt inlägg, men en av poängerna med visad tur är att man är där lagligt och slipper alla vaktbolag.
Citera
2008-09-30, 21:49
  #120
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlienBilly
Vet inte om du läste mitt inlägg, men en av poängerna med visad tur är att man är där lagligt och slipper alla vaktbolag.


John (elmuseum.se) har tidigare varit mycket vänlig att släppa in folk (bl.a mig) för "guidad" tur i verket då massa foton togs.
Då han inte längre svarar på varken mail eller på sin mobil kan det bli svårt att ta sig in via honom. Dock stämmer det ang det nitiska vaktbolaget som kollar verket, och tur är väl det. Folk fattar ju inte hur snabbt förfallet väl går när första rutan/dörren är krossad o en jävla massa bums tar sig in o lever loppan. Verket är dessutom oerhört välbevarat så det vore så himla trist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in