2010-12-17, 14:22
  #229
Medlem
Dirtydivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapsolja
ja just det...skriv gärna senare och berätta om hur det gick "nyfiken"
Jodå det ska jag göra för det ligger nåt mycket mystiskt bakom viksängsberget som många vill ta del av
Citera
2010-12-17, 14:27
  #230
Medlem
rapsoljas avatar
hehe jotack
Citera
2010-12-17, 14:28
  #231
Medlem
rapsoljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydiver
Jodå det ska jag göra för det ligger nåt mycket mystiskt bakom viksängsberget som många vill ta del av


jo tack hehe
Citera
2010-12-17, 14:39
  #232
Medlem
Dirtydivers avatar
Jo just ja....Kom och tänka på en grej som jag har grubblat över ett tag nu. Alla här känner väl till gamla överstetorpet ute på Hässlö? Har läst att det ska vara bebott nu för tiden men när jag var där och kollade i sommras så var huset i princip tomt. Inga möbler eller nånting förutom en massa stolar som stod staplade Det var till och med igenspikat på baksidan.
Vad används det till och varför står det både en grill och en studsmatta på baksidan när huset står tomt?
Citera
2010-12-17, 14:43
  #233
Medlem
rapsoljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydiver
Jo just ja....Kom och tänka på en grej som jag har grubblat över ett tag nu. Alla här känner väl till gamla överstetorpet ute på Hässlö? Har läst att det ska vara bebott nu för tiden men när jag var där och kollade i sommras så var huset i princip tomt. Inga möbler eller nånting förutom en massa stolar som stod staplade Det var till och med igenspikat på baksidan.
Vad används det till och varför står det både en grill och en studsmatta på baksidan när huset står tomt?


tror det har stått under renovering en längre tid pga pennga brist.
Citera
2010-12-17, 14:45
  #234
Medlem
rapsoljas avatar
vilket är ditt favorit ställe i västerås?
Citera
2010-12-17, 20:28
  #235
Medlem
Dirtydivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapsolja
tror det har stått under renovering en längre tid pga pennga brist.
Tack för informationen!
Citat:
Ursprungligen postat av rapsolja
vilket är ditt favorit ställe i västerås?
Mitt favoritställe var gamla panncentralen men eftersom den är riven så måste jag nog säga viksängsberget. Även fast det inte är stort överhuvudtaget så är det nåt mystiskt med det som får mig att vilja dyka i det rostblandade vattnet
Citera
2010-12-17, 23:56
  #236
Medlem
Jag känner att jag måste hoppa in här angående viksängsdiskussionen. Bergrummet är definitivt inte vattenfyllt med flit, det fixar naturen så bra själv. Slangarna och rören som leder ner i vattnet är till för att leda renad luft från de handjagade luftpumparna. Vattenslangen utanför? tja, något desperat försök att länsa kanske?
Den fastsvetsade dörren längst till vänster är bara någon typ av nödutgång och leder till exakt samma utrymme man kommer ner till via den mittre ingången.
Men vad som finns en våning nedanför förutom grumligt vatten är ju definitivt svårare att svara på, statskontoret kan mycket väl ha svaret på frågan.
Citera
2010-12-18, 02:33
  #237
Medlem
Dirtydivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I.M
Jag känner att jag måste hoppa in här angående viksängsdiskussionen. Bergrummet är definitivt inte vattenfyllt med flit, det fixar naturen så bra själv. Slangarna och rören som leder ner i vattnet är till för att leda renad luft från de handjagade luftpumparna. Vattenslangen utanför? tja, något desperat försök att länsa kanske?
Den fastsvetsade dörren längst till vänster är bara någon typ av nödutgång och leder till exakt samma utrymme man kommer ner till via den mittre ingången.
Men vad som finns en våning nedanför förutom grumligt vatten är ju definitivt svårare att svara på, statskontoret kan mycket väl ha svaret på frågan.
Din teori låter mer vettig men det skulle vara så mycket mer spännande om det var vattenfyllt med flit, vem vet vad som vattnet döljer då liksom
Hade däremot rätt så mycket otur idag för stadshuset stängde precis när jag lyckades ta mig dit så det får bli en annan dag Om jag får tag på nåt så lovar jag att det ska postas här
Citera
2010-12-18, 12:21
  #238
Medlem
rapsoljas avatar
jo det är nog så som IM beskriver, men det är spännande att leka med tanken att det kan vara vattenfyllt med flit...
Citera
2010-12-18, 12:22
  #239
Medlem
rapsoljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydiver
Tack för informationen!

Mitt favoritställe var gamla panncentralen men eftersom den är riven så måste jag nog säga viksängsberget. Även fast det inte är stort överhuvudtaget så är det nåt mystiskt med det som får mig att vilja dyka i det rostblandade vattnet


ok mitt ställe är nog den norra oljedepån, som tyvärr är förseglat med bergkross, finns bara en ingång kvar nu för tiden :-(
Citera
2010-12-18, 21:26
  #240
Medlem
Dirtydivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapsolja
ok mitt ställe är nog den norra oljedepån, som tyvärr är förseglat med bergkross, finns bara en ingång kvar nu för tiden :-(
Jag har absolut ingen aning om vart det ligger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in