Jag känner att jag måste hoppa in här angående viksängsdiskussionen. Bergrummet är definitivt inte vattenfyllt med flit, det fixar naturen så bra själv. Slangarna och rören som leder ner i vattnet är till för att leda renad luft från de handjagade luftpumparna. Vattenslangen utanför? tja, något desperat försök att länsa kanske?
Den fastsvetsade dörren längst till vänster är bara någon typ av nödutgång och leder till exakt samma utrymme man kommer ner till via den mittre ingången.
Men vad som finns en våning nedanför förutom grumligt vatten är ju definitivt svårare att svara på, statskontoret kan mycket väl ha svaret på frågan.