2008-03-09, 17:41
Medlem
rapsoljas avatar
snart kommer jag lägga upp nya bilder :-)
Citera
2008-03-09, 23:39
Medlem
parkråttas avatar
Härligt! alltid kul med grejjer från västerås!
Citera
2008-03-12, 16:54
Medlem
Naccaches avatar
Tja tja, en Västeråsare här.

Har alltid velat testa UE men har inte kommit på något bra ställe att testa på, den enda övergivna byggnaden jag känner till är den vid centralen.
Citera
2008-03-12, 21:50
Medlem
parkråttas avatar
I djuphamnen/kolhamnen finns ett övergivet hus, väldigt förstört och inte ett dugg svårfocerat. Vet inte om man kan räkna det som UE ens, men men Sen den avkapade bron vid panncentralen (huset vid centralen du nämde), klättra ner i den och du finner en gång som en gång i tiden ledde in i huset. Men den är igenfylld vid hälften ungefär, vad jag hört.
Citera
2008-03-13, 00:48
Medlem
Grishnacs avatar
Men Kolhamnen ligger ju inte så lite långt från centralen....måste vara en skaplig tunnel då.
Citera
2008-03-13, 01:03
Medlem
Amanites avatar
Västerås har enligt mig Sveriges vackraste Industribyggnad
Citera
2008-03-13, 14:30
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Men Kolhamnen ligger ju inte så lite långt från centralen....måste vara en skaplig tunnel då.

Haha kan lätt bli lite missförstånd jag menar att gången går från bropelaren in i huset vid centralen, alltså max 40 meter.
Citera
2008-03-14, 12:16
Medlem
Naccaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Västerås har enligt mig Sveriges vackraste Industribyggnad

Jag skulle vilja påstå att Värmekraftverket är en av de coolaste byggnaderna i norden, jag får extrema "Dr. Evil"-vibbar av det på natten när det lyser där högst upp

Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
I djuphamnen/kolhamnen finns ett övergivet hus, väldigt förstört och inte ett dugg svårfocerat. Vet inte om man kan räkna det som UE ens, men men Sen den avkapade bron vid panncentralen (huset vid centralen du nämde), klättra ner i den och du finner en gång som en gång i tiden ledde in i huset. Men den är igenfylld vid hälften ungefär, vad jag hört.

Inget annat då? Den andra känns för nära stan, snuten lär ju vara där på nolltid?
Citera
2008-03-14, 17:40
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naccache
Jag skulle vilja påstå att Värmekraftverket är en av de coolaste byggnaderna i norden, jag får extrema "Dr. Evil"-vibbar av det på natten när det lyser där högst upp

Inget annat då? Den andra känns för nära stan, snuten lär ju vara där på nolltid?

Precis..Ångkraftverket var det jag syftade på ...dock var det inget värmeverk utan ett kraftverk om man ska va petig
Citera
2008-03-14, 18:31
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naccache

På djäknebärget, ormberget och mariaberget ska finnas en del. Jag har inte varit inne där själ dock...
Citera
2008-03-14, 19:51
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Precis..Ångkraftverket var det jag syftade på ...dock var det inget värmeverk utan ett kraftverk om man ska va petig

Dom pratar om Värmekraftverket i andra delen av hamnen - den västra. Ångkraftverket är ju sedan länge stängt och igenbommat, men det ny värmekraftverket är i högsta grad levande. På kvällen ser den jättelika skorstenen ut som en glödande cigarett, den är nämligen vit och den högsta punkten är svart med röda hinderljus runt om som ger illlusionen av en glöd.
Citera
2008-03-15, 01:20
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Dom pratar om Värmekraftverket i andra delen av hamnen - den västra. Ångkraftverket är ju sedan länge stängt och igenbommat, men det ny värmekraftverket är i högsta grad levande. På kvällen ser den jättelika skorstenen ut som en glödande cigarett, den är nämligen vit och den högsta punkten är svart med röda hinderljus runt om som ger illlusionen av en glöd.

Aha okej sorry, my bad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in