Citat:
Ursprungligen postat av
Methos
Jag har svårt att se hur en körkortsapp kan ha svåra frågor. Det svåraste är nog att trixa med parkeringsreglerna och olika skyltkombinationer. Men det tror jag inte att iKörort har. En, för en bilist, svårt detalj kan vara hur en privatbilist skall lastsäkra sin last i bagaget. Hur stor andel kraft/tyngd/vik/massa måste en lastbärare klara av, framåt, bakåt och sidorna? Hur kan man förstänga en last i en personbil?
Svåra frågor är mer:
Du åker i en fullastad Volvo som har en totalvikt på 2,5 ton. Du åker upp på ett garageplan som har en bruttoviktsbegränsning på 2 ton, får du åka in där med din personbil?
Jag använde inte en app utan webbplatsen. Det sagt förstår jag inte riktigt vad det har med saken att göra. En svår fråga är väl en svår fråga oavsett var den presenteras?
Nu var det ett tag sedan jag använde iKörkort men jag vet att jag alltid fick lägre poäng där än på t e x elevcentralen.
iKörkort ställde frågor precis som ditt exempel. Andra exempel man stöter på där är avstånd man ser fotgängare i reflexer/utan reflexer med/utan helljus, hur mkt starksprit som finns i en folkis på X centiliter, hur lång stoppsträckan blir om man kör i xkm/h osv osv.
Sedan ska det tilläggas att många av dessa sifferfrågor aldrig dök upp på teoriprovet, men eftersom jag pluggat på även dem kände jag mig fan redo för allt (fick 63/65).