Citat:
Ursprungligen postat av
Technerder
Tja, har teorin på torsdag och snittar en 60 rätt av 65 på Elevcentralen när jag gör deras prov. Bör jag vara relativ lugn ang det riktiga provet? Har hört att Elevcentralen har lite enklare frågor än trafikverkets prov.
Man kan aldrig läsa på för lite så fortsätta plugga (läs på från boken, försök föreställa dig situationer där reglerna gäller, koppla gärna till situationer som när du kört ute i trafiken etc.). Se till att du förstår
varför du får fel på de fem frågorna och försök lära dig detta. Se även till att du förstår varför du får rätt på de frågorna du svarar på. Om du också kan förklara varför du får rätt på frågorna och svaret inte är "för att det är det svaret testet vill ha som rätt" så är det bra.
Det är helt individuellt huruvida du klarar dig på det eller inte, jag klarade mig utmärkt på Elevcentralen + boken och en del regler/situationer/förklaringar som jag kollade upp på nätet för extra förståelse. Fick nästa full pott på provet.
Men då försökte jag hela tiden djuplära, inte lära mig de enskilda situationerna/frågorna och vilket svar som provet ville ha. Detta tror jag hjälpte mig mycket så att jag kunde känna igen situationerna där vissa regler gällde istället för att bli panikslagen när jag inte kände igen frågan för att de hade skruvat på den eller gjort den svårare än vad Elevcentralen tidigare frågat efter. Så det är mitt tips i vilket fall!
Lycka till!