2016-09-21, 18:47
Citat:
Ursprungligen postat av Wac0n
Kommer jag bli kuggad om jag frågar?

Inspektörerna är väldigt hjälpsamma generellt sett, minsta lilla sak som är otydligt så fråga direkt så berättar dom vad som gäller. Även om dom kanske inte "får" svara på frågan rakt av så är min erfarenhet att dom allt som oftast kommer med väldigt hjälpsamma motfrågor så att man själv kan klura ut svaret så att säga
Citera
2016-09-22, 10:32
Medlem
Ja, ring och kolla först. Det kan vara så att deras brev behandlades och skickades innan ditt intyg kom fram. Händer hela tiden med postavier mm där påminnelser går ut även fast man hämtat paketet.
Citera
2016-09-22, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticTwelve
Ja, ring och kolla först. Det kan vara så att deras brev behandlades och skickades innan ditt intyg kom fram. Händer hela tiden med postavier mm där påminnelser går ut även fast man hämtat paketet.
Update något om min diagnos ADD har gjort att jag måste skicka in nåt läkarintyg brevet får jag på måndag och uppkörningen är på onsdag och dem vägrade säga vad det gällde per telefon men att det stor i brevet
Citera
2016-09-22, 16:40
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurf92
Update något om min diagnos ADD har gjort att jag måste skicka in nåt läkarintyg brevet får jag på måndag och uppkörningen är på onsdag och dem vägrade säga vad det gällde per telefon men att det stor i brevet

Ja, olika diagnoser brukar leda till att man behöver bifoga läkarintyg. Sedan så ska ansökan handledas med, så var beredd på att körprovet kan behövas avbokas. Avboka senast 24 timmar innan om du inte hinner få körkortstillstånd.
Citera
2016-09-22, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Ja, olika diagnoser brukar leda till att man behöver bifoga läkarintyg. Sedan så ska ansökan handledas med, så var beredd på att körprovet kan behövas avbokas. Avboka senast 24 timmar innan om du inte hinner få körkortstillstånd.
Ah shit vad segt man vill ju ha kortet så snabbt som möjligt. Vad är den snabbaste tiden der kan ta? För dem sa att mitt "case" va högst upp i högen
Citera
2016-09-23, 19:01
Medlem
Frågor /nervös inför A provet? Frukta icke och fråga en som klarade det för 3h sedan.

Tja!
Klarade nyss min A2 uppkörning och tänkte att jag skulle ge tillbaka lite till forumet som hjälpte mig en stor del innan teorin/uppkörningen. Det brukar alltid vara något man undrar eller är osäker på inför uppkörningen så kasta hit era frågor så ska jag göra mitt bästa för att svara på dom.

(tips 1: Kör upp i Gävle. Vet av min lärare att inspektörerna där är mycket bra och han jag fick var den trevligaste och proffsigaste jag träffat. Inte för att jag träffat så många men vafan..)
Citera
2016-09-24, 14:46
Medlem
Xemnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Sluta vara så nervös!

Det är lättare sagt än gjort, men ta inte uppkörningen på så stort allvar. Misslyckas du är det inte hela världen och du kan göra om det flera gånger.

Var uppmärksam, lyssna på instruktören och kör lugnt så kommer det nog gå bra.
Att göra små fel är inget som får dig kuggad, du behöver alltså inte köra felfritt och perfekt, så länge du inte gör något riktigt dumt.

Klarade uppkörningen! Fick en glad instruktör iaf körde helt felfritt vilket var underbart!
Citera
2016-09-24, 17:36
Medlem
MDMAfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasB
Tja!
Klarade nyss min A2 uppkörning och tänkte att jag skulle ge tillbaka lite till forumet som hjälpte mig en stor del innan teorin/uppkörningen. Det brukar alltid vara något man undrar eller är osäker på inför uppkörningen så kasta hit era frågor så ska jag göra mitt bästa för att svara på dom.

(tips 1: Kör upp i Gävle. Vet av min lärare att inspektörerna där är mycket bra och han jag fick var den trevligaste och proffsigaste jag träffat. Inte för att jag träffat så många men vafan..)

Hur många gånger har du misslyckats då? Kan vara bra att veta innan någon tar råd från dig
Citera
2016-09-24, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDMAfag
Hur många gånger har du misslyckats då? Kan vara bra att veta innan någon tar råd från dig

Klarade både teorin och uppkörningen med alla delmoment på första
Citera
2016-09-27, 22:01
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasB
Klarade både teorin och uppkörningen med alla delmoment på första
Gjorde du några missar?
Citera
2016-09-28, 18:19
Medlem
WhatsGuccis avatar
Uppkörning i Södertälje, vad ska man tänka på och hur vanligt är det att man kuggar där?
Citera
2016-09-28, 22:07
Medlem
tazzos avatar
Är ni osäkra på vilken hastighetsbegränsning som råder på en väg så kan ni hitta det här; http://www.trafikverket.se/tjanster/...agar-pa-karta/

Hade min tredje uppkörning och klarade det idag. Det är lättast att köra upp då det inte är rusningstrafik, för då slipper man alla förare som har pissbråttom till/från jobbet. 08.30 och 09.30 är bra tider att välja
Senast redigerad av tazzo 2016-09-28 kl. 22:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in