2016-01-21, 20:15
Medlem
Körkortsappen är grym. Ladda ner, betala och plugga frågor.
Citera
2016-01-22, 21:24
Medlem
chondropythons avatar
Kuggade på min första uppkörning idag. Körningen va på ca 35 minuter. Körde klockrent första 20 minuterna sen klantade ja mig . Det som gjorde ja kuggade var att när jag gasade på påfarten till motorväg och haft bra uppsikt på vänster sida om vägen så det inte skulle komma några bilar, precis när jag ska svänga ut mot motorvägen så upptäcker jag det är en stor stillastående kö med massa bilar. (skulle haft bättre uppsikt frammåt på vägen) så fick bromsa in kraftigt och köra in försiktigt mellan bilarna.
Anpassade inte hastigheten bra så därav underkänd. Andra felet jag gjorde var inte lika grovt. Stod i en korsning och fick grön pil och skulle svänga vänster. fick totalt hjärnsläpp då jag vet att grön pil innebär att de andra har rött så jag svänger, kommer mot ett övergångställe så står en kvinna där och blir osäker om jag ska lämna företräde eller inte så tog det säkra före det osäkra och stannade. stod där ca 3-4 sek innan jag insåg att jag skulle bara kört. Här insåg ja att ja inte kommer åka hem med körtkort Klantiga grejer att bli kuggad för men då är ja en erfarenhet rikare så ska boka ny uppkörning under veckan. Positiva var att ja fick beröm att ja körde bra förutom dessa två misstag ja gjorde så förhoppningsvis kommer kortet snart. Teorin klarade ja förra veckan så skönt slippa göra den igen .
Citera
2016-01-23, 20:35
Medlem
Några nya tips?
Citera
2016-01-24, 09:39
Medlem
kl4sseKocks avatar
Har du läs och skrivsvårigheter?
Se om du kan få göra ett muntligt prov.
http://www.ntf.se/konsument/default....ID=3161&katID=
Citera
2016-01-24, 18:26
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndromedaR2
Eller någon speciell teknik som exkluderar att man åker ut med farsan eller polaren i trafiken? Tacksam för ALLA svar, tips osv!

Det enda som kan hjälpa dig är att öva. Öva med körningen och öva med teorin. Har du problem med teorin finns här i forumet många med bra kunskaper när det gäller regler och lagstiftning. Utnyttja det, det är gratis.
Citera
2016-01-25, 00:08
Medlem
Hej!
Är det fortfarande iKörkort som gäller nu när jag ska börja plugga teori? Eller har det tillkommit nåt bättre?
Citera
2016-01-25, 02:16
Bannlyst
Dygna inför teoriprovet imorgon?

Har ett teoriprov imorgon ca 14.00 det är det enda som fattas, uppkörningen klarade jag.
Sist fick jag 51 på teoriprovet blev så jävla arg, tänkte såhär jag vaknade ganska sent idag (igår) runt 15 tiden och jag känner själv på mig att jag ej kommer kunna somna snart, så varför inte dygna plugga o gamea sålänge?

Vad tycker ni? Jag har dygnat innan och det har ej varit något problem, men dock ej dygnat inför ett prov.

Tror ni att jag kommer prestera sämre pga trötthet?
Citera
2016-01-25, 02:21
Medlem
usb3s avatar
Gå och lägg dig när du blir trött, men ställ ordentligt med larm. Att sova bara 3 timmar är betydligt bättre än att inte sova något alls.
Citera
2016-01-25, 02:24
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12characters
Har ett teoriprov imorgon ca 14.00 det är det enda som fattas, uppkörningen klarade jag.
Sist fick jag 51 på teoriprovet blev så jävla arg, tänkte såhär jag vaknade ganska sent idag (igår) runt 15 tiden och jag känner själv på mig att jag ej kommer kunna somna snart, så varför inte dygna plugga o gamea sålänge?

Vad tycker ni? Jag har dygnat innan och det har ej varit något problem, men dock ej dygnat inför ett prov.

Tror ni att jag kommer prestera sämre pga trötthet?

Ja.
Även om du inte kan sova så har du fortfarande allt att vinna på att ligga och bara vila istället för att fylla hjärnan med en massa skit som efter ett dygn ändå inte kommer att kunna formas till nån vidare vettig tanke på provet sedan.

Hopp i säng med dig!
Citera
2016-01-25, 07:45
Medlem
Avboka uppkörning?

Tjaa hade tänkt göra min teori och uppkörning privat men jag undrar om man kan boka teori prov sen avboka uppkörningen fast man klarar? eller de får man inte? för hade tänkt göra uppkörning i helsingborg inte i samma stad
Citera
2016-01-25, 07:56
Medlem
potassios avatar
Det går nog bra, men kom ihåg att du måste göra båda proven inom 2 månader.
Citera
2016-01-25, 08:08
Medlem
Du frågade samma sak den 7 januari.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här