2012-03-05, 15:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TexN
Är det någon annan som haft stor press hemifrån, till att klara uppkörningen?
Har själv det, och det är nästan det som gör att jag är så himla nervös till imorgon.

Jag själv hade inte brytt mig så värst mycket om jag misslyckas på första försöket.
Men när hela familjen förväntar sig att jag ska klara det. Jisses, då blev allt värre.

Menmen, någon som har tips till att se ifall det är högerregeln som gäller? Märkt att ibland missar jag skyltar(huvudled) och så blir jag osäker till nästa korsning.
Kommer du till en korsning där du är osäker, kolla om de andra vägarna har stoplinje/väjningslinje (hajtänder) eller en väjningsskylt, och du inte sett någon huvudlesskylt är det förmodligen högerregel så ta det extra försiktigt då
Citera
2012-03-05, 18:28
Medlem
Chewins avatar
Nu börjar nervositeten krypa in på en.
Teoriprovet går av stapeln imorgon. Har suttit i flera dagar och tokpluggat på Trafikskolan TEO 2011.
Har gjort slutprovet ca 5 gånger och min poäng har varierat mellan 52p och 65p.

Rent statistiskt, hur stor är chansen att man spikar teoriprovet?
Citera
2012-03-05, 19:58
Medlem
lambdashipstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chewin
Teoriprovet går av stapeln imorgon. Har suttit i flera dagar och tokpluggat på Trafikskolan TEO 2011.

Jag hoppas du haft körkortsboken som grund.
Istället för Teo hade jag nog valt korkortonline.se - högre kvalitet på frågorna, mer likt det riktiga provet, och så vitt jag sett inga felaktigheter (något jag inte kan säga om Teo).
Citera
2012-03-05, 21:21
Medlem
Zukvalj2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chewin

Rent statistiskt inte så högt, om du bara gjort 5 ynka slutprov med TEO som är ganska enkel jämfört med andra program så kommer du inte långt så vidare du inte har tur. En bra sak med TEO dock är att vissa frågor överensstämmer med det riktiga provet. Men som sagt 5 slutprov räcker inte långt.
Citera
2012-03-05, 21:34
Bannlyst
Ska nu försöka ta körkortet,

Har tankat ner Trafikskolan TEO 2011.

Kan jag klara provet om jag bara kör slutprovet tills det går väldigt bra, flera gånger om?

Eller är det olika frågor på provet jämfört med trafikskolan TEO.

Hur gick ni till väga? =)

Bil är inget problem, tror jag ska köra upp i Farsta.. Dock har jag hört att det är svårare där och lättare i tex Södertälje, Norrtälje.
Citera
2012-03-05, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aviciis

Kan jag klara provet om jag bara kör slutprovet tills det går väldigt bra, flera gånger om?

Jag tog Körkort för inte så länge sedan och jag använde mig i stort sett bara utav TEO 2011, skulle dock rekomendera att göra de andra "Småproven" också och inte bara slutprovet. Det är inte riktigt likadana frågor som på Teoriprovet. Jag fick 56 av 65 och då gjorde jag Slutprovet ett par gånger + de andra
Citera
2012-03-05, 21:48
Medlem
Zukvalj2s avatar
Citat:

Bil är inget problem, tror jag ska köra upp i Farsta.. Dock har jag hört att det är svårare där och lättare i tex Södertälje, Norrtälje.

Skulle starkt rekommendera att du också kör några andra program så som Bonniers Trafikskola, PDF filer från Abo Jihad samt frågor från korkortonline.se. Och glöm inte boken så klart.

Men panga på TEO tills det går bra, jag snittade alla rätt på TEO innan jag gjorde det riktiga slutprovet.
Citera
2012-03-05, 22:39
Medlem
ICanHass avatar
Citat:

Du klarar lätt teorin genom att bara läsa teoriboken och nöta övningsfrågor om du har lite läshuvud. Det är ingenting som är speciellt ologiskt.
Vet du dock med dig att du har svårt att få in kunskap bara genom att läsa kan det vara idé att gå någon teorikurs, de brukar inte kosta speciellt många kronor.
Citera
2012-03-06, 01:04
Medlem
Qxxys avatar
Vilka minnen man får när man kollar i tråden, minns när jag var helt jävla pantad och trodde att jag skulle fixa kortet efter några slutprov på TEO.

Ta mitt tips och läs boken, gör så många slutprov du kan men använd inte samma program och gå igenom Abu Jihads (eller hur skiten stavas) pärmar ().

När ni kör upp, ta det lugnt och kör snyggt bara. Glöm inte att kolla som fan och vid dödsvinkeln innan du svänger, och titta på backspegeln hela tiden så att idioten till höger om dig förstår att du gör det.

Misslyckas man så fortsätter ni.
Citera
2012-03-06, 03:08
Medlem
Klobbs avatar
Vad kostar det att köra upp som via körskolan, jämfört med att köra upp som privatist?

Funderar på skita i det sista på körskolan då de vill "kolla att jag kan allting". Vafan, jag har ju gjort alla moment?? Försöker de mjölka mig på pengar eller?
Citera
2012-03-06, 08:51
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klobb
Vad kostar det att köra upp som via körskolan, jämfört med att köra upp som privatist?

Funderar på skita i det sista på körskolan då de vill "kolla att jag kan allting". Vafan, jag har ju gjort alla moment?? Försöker de mjölka mig på pengar eller?

eller så vill de kanske ge dig lite självförtroende genom att då säga "ja klobb vi har testat nu, du kan allt!du kommer klara skiten" ?
Citera
2012-03-06, 09:46
Medlem
Jag har uppkörning om 3 timmar, är nervös utav bara fan... Tips för att bota nervositeten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in