2012-05-02, 12:00
Medlem
Qaas avatar
Klarade uppkörningen trots 2 motorstopp(1an och 3an växeln var för nära varandra) idag!

Från 0 till körkort på 4 månader. Ganska nöjd.
Citera
2012-05-02, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renevatio
Säkerhetskontrollen var busenkel tyckte jag, det enda jag tränade inför det momentet var 15 min innan uppkörningen när min lärare gick igenom på 5-10 minuter vad som kan komma på just säkerhetskontrollen. Av de jag känner så har ingen kuggat på det momentet utan istället på själva körningen.

Hade t.ex. en polare som körde mot rött i första kurvan...

Haha även jag hade en polare som körde mot rött. Han blev dock godkänd
Citera
2012-05-02, 12:10
Medlem
svenskryttares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Klarade uppkörningen trots 2 motorstopp(1an och 3an växeln var för nära varandra) idag!

Grattis mannen, ska köra om en timme ja, sitter och väntar på trafikverket nervös som fan. Ska ta en promenad snart så kanakedet blir bättre :-)
Citera
2012-05-02, 12:35
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskryttare
Grattis mannen, ska köra om en timme ja, sitter och väntar på trafikverket nervös som fan. Ska ta en promenad snart så kanakedet blir bättre :-)

Tack, lycka till och kört hårt nu!

=)
Citera
2012-05-02, 14:22
Medlem
DpnTonberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa

hihi, samma här , körde jätte intensivt, minst 3 ggr per vecka och bara privat.

Körde du privat eller?
Citera
2012-05-02, 15:54
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskryttare
Nu vill vi veta. Hur gick det i korsningen?
Citera
2012-05-02, 16:06
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DpnTonberry
hihi, samma här , körde jätte intensivt, minst 3 ggr per vecka och bara privat.

Körde du privat eller?

Mycket privat och 5 dubbla på trafikskola.
Citera
2012-05-02, 16:53
Medlem
Missade en hastighetsskylt vilket gjorde att jag misslyckades med uppkörningen. Helt rätt att jag inte blev godkänd så klart, men känns lite drygt att det var ett slarvfel när jag hade lyckats med fickparkeringen och att backa runt hörn. Men det är smällar man får ta, han jag körde upp med var iaf trevlig.

Nu är frågan, boka i Sollentuna eller Jakobsberg? Hade helst bokat i Farsta då jag hittar väldigt bra där, men det var hela 3 veckor dit. Lutar åt Sollentuna då jag ändå kört en del i norrort, i västerort har jag knappt varit.

Det som kändes skönt var att jag faktiskt inte kände mig nervös alls när jag körde upp, och allt gick superbra förutom första växlingen och den där förbaskade 110 skylten.
Citera
2012-05-02, 17:27
Medlem
DpnTonberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojojojojojo
Missade en hastighetsskylt vilket gjorde att jag misslyckades med uppkörningen. Helt rätt att jag inte blev godkänd så klart, men känns lite drygt att det var ett slarvfel när jag hade lyckats med fickparkeringen och att backa runt hörn. Men det är smällar man får ta, han jag körde upp med var iaf trevlig.

Nu är frågan, boka i Sollentuna eller Jakobsberg? Hade helst bokat i Farsta då jag hittar väldigt bra där, men det var hela 3 veckor dit. Lutar åt Sollentuna då jag ändå kört en del i norrort, i västerort har jag knappt varit.

Det som kändes skönt var att jag faktiskt inte kände mig nervös alls när jag körde upp, och allt gick superbra förutom första växlingen och den där förbaskade 110 skylten.

Ah, sånt svider, speciellt i väntan på nästa uppkörning, man vill bara köra upp så snabbt som möjligt igen. Det var i alla fall så jag kände när jag kugga första uppkörningen.

Men, körde du över 110? Du vet väl att 110 är max hastighet på alla motorvägar nu(om inte lägre förstås). Eller jag kanske är helt ute och cyklar, men 110 är det högsta jag har sett i alla fall.

Lycka till för nästa gång i alla fall!:>
Citera
2012-05-02, 17:36
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ah, sånt svider, speciellt i väntan på nästa uppkörning, man vill bara köra upp så snabbt som möjligt igen. Det var i alla fall så jag kände när jag kugga första uppkörningen.

Men, körde du över 110? Du vet väl att 110 är max hastighet på alla motorvägar nu(om inte lägre förstås). Eller jag kanske är helt ute och cyklar, men 110 är det högsta jag har sett i alla fall.

120 på vissa efter Skåne uppåt.
Citera
2012-05-02, 17:55
Medlem
Citat:

Körde endast i 70, vet inte hur jag lyckades missa att det var 110 faktiskt. Det märkliga var att alla andra bilar framför körde ungefär lika fort som jag.
Citera
2012-05-02, 18:40
Medlem
DpnTonberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojojojojojo
Körde endast i 70, vet inte hur jag lyckades missa att det var 110 faktiskt. Det märkliga var att alla andra bilar framför körde ungefär lika fort som jag.

Va, kuggade han för det? Du skapar ju ingen trafikfarlig situation genom att köra lite saktare, tycker jag iaf. Speciellt om andra bilar körde lika snabbt som dig, hmm...

Du kanske körde i vänster körfält så sakta, så att folk var tvungna att göra en högeromkörning? eller körde du i högra fältet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in