2012-03-06, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggadennis
Jag har uppkörning om 3 timmar, är nervös utav bara fan... Tips för att bota nervositeten?
ta det lugnt, kolla i innerspegeln, ytterspeglarna. vrid skallen vid varje korsning . om det dyker upp någon vid ett övergånsställe, stanna och säg " nu stannar jag " - visa att du ser det. men framförallt- låt inte rädslan ta över! kör så som du är upplärd lycka till ! du fixar't
Citera
2012-03-06, 14:11
Medlem
iHenkeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrondon
Hade feber när jag körde upp. Ta en ipren och kör bara, det löser sig.

Mår bättre nu faktiskt, men är fortfarande otroligt seg och har lite småont i halsen, fast febern har släppt så det är ju ganska skönt.

Då taggar man teoriprov imorgon och ägnar denna dagen åt att nöta tester på elevcentralen och läsa på det som jag inte svarar rätt på.

Känns som att jag kan VÄLDIGT mycket av teorin nu, men min fråga är om frågorna på trafikverkets prov ser väldigt mycket mer annorlunda ut än frågorna på körskolans klient?

Mvh!
Citera
2012-03-06, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iHenked

Känns som att jag kan VÄLDIGT mycket av teorin nu, men min fråga är om frågorna på trafikverkets prov ser väldigt mycket mer annorlunda ut än frågorna på körskolans klient?

Mvh!

Gjorde teorin idag. Frågorna är inte mycket svårare än de som du gör på trafikskolans datorer. Vissa frågor var förvånansvärt lätta.
Citera
2012-03-06, 15:29
Medlem
iHenkeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyou
Gjorde teorin idag. Frågorna är inte mycket svårare än de som du gör på trafikskolans datorer. Vissa frågor var förvånansvärt lätta.

Då lär det inte bli några problem då eftersom jag snittar typ 65-68 rät på varenda prov jag gör nu på trafikskolans/internetklienten.
Citera
2012-03-06, 19:56
Medlem
puryeeahs avatar
Uppkörning imorgon bitti, börjar bli lite nervöst
Citera
2012-03-06, 20:06
Medlem
Hur vet man att man blivit godkänd på halkbanan?

Jag klaffade riktigt dåligt med en instruktör när jag gjorde halkan och det skulle inte förvåna mig om han kuggat mig på rent jävulskap.

Hörde aldrig av dem så jag tänkte inte mer på det, men nu börjar jag nojja lite, gjorde teoriprovet förra veckan och de frågade inget om halkbanan då iaf, men nu har jag uppkörning på lördag, och det känns ju surt om det skulle visa sig att man inte ens får köra?

Om jag inte hade haft halkan godkänd så hade de väl sagt det på teoriprovet?
Citera
2012-03-06, 20:23
Medlem
lambdashipstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GMU2011
Om jag inte hade haft halkan godkänd så hade de väl sagt det på teoriprovet?

Du får inte boka kunskapsprovet utan riskutbildningen avklarad.
Citera
2012-03-06, 21:38
Medlem
Klarade min uppkörning idag! Grymt nöjd med det, nu väntar bara kunskapsprovet... Någon som vet några gratis internet tester? Boken blir lätt tröttsam
Citera
2012-03-06, 21:48
Medlem
Klarade uppkörningen idag! Första försöket
Konstigt nog så blev jag väldigt lugn när jag väl mötte min inspektör, som var riktig trevlig! En kille vid 30års ålder.

Han bad mig glo på däcken, jag låtsades att jag försökte vara nyfiken på hur dom var.
Väl i bilen satte han sig så han nästan skulle kunna somna.
Vi snacka om allt möjligt under hela uppkörningen, mest om hans jobb och så.
Och han sa det, att jag hade kommit till en punkt där jag känner mig lugn i trafiken och kan föra riktiga dialoger utan att bli stressad. Vilket verkade vara stort + enligt honom. Klarade fintfint och fick beröm

Roliga var att jag knappt fick köra inne i staden/backa runt gathörn/parkera (förutom vid trafikverket)
Var nästan bara motorväg o landsväg, med en liten vädning.
Citera
2012-03-06, 22:05
Medlem
Chewins avatar
Fick kortet idag. Äntligen.

Provade på korkortonline.se igår och lite idag. Kan allvarligt rekommendera det till alla som sitter och smuttar på teorin.
Trafikskolan TEO är totalt värdelöst i jämnförelse av det lilla jag provade.

Där får man veta innebörden av det rätta svaret i en fråga, och sålades LÄR man sig faktiskt något. Trafikskolan TEO är mer...ytinlärning.

Höll mig rätt lugn hela tiden. Fick en förarprövare jag haft förr så vi pratade lite om de få gemensamma nämnare vi hade, katter etc etc.
Kommer man bara in i att prata om något som inte är så gravallvarligt som bilkörning så brukar nervositeten faktiskt ge med sig.

Och bär ett tursmycke. Det hjälper. Tro mig!
Citera
2012-03-06, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lambdashipstate
Du får inte boka kunskapsprovet utan riskutbildningen avklarad.
Tror inte det stämmer dock,
se ex: https://www.flashback.org/t1484846

På trafikverkets hemsida står det i och för sig att man "måste ha gjort riskettan och halkbanan för att få göra proven."

men det står också att "Personen du ska köra upp med, trafikinspektören, kontrollerar först din legitimation och att du uppfyller kraven (exempelvis genomfört halkkörning)."

Varför skulle trafikinspektören kolla att du gjort halkbanan om du ändå inte kunnat boka proven annars?
Senast redigerad av GMU2011 2012-03-06 kl. 23:53.
Citera
2012-03-07, 10:24
Medlem
iHenkeds avatar
Där var teorin avklarad! Kändes sjukt svårt jämfört med STRs prov som finns på elevcentralen och vissa frågor fick mig i princip att dö.
Men slutade på 57 rätt av 65 så är nöjd och jävligt glad att ha klarat det!

Då är det uppkörning som gäller imorgon, är verkligen stört jävla nervös...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in