2005-02-09, 22:45
Medlem
MobileFreaks avatar
Usch, uppkörning är det värsta jag vet
Klarade inte mitt kort förän på 4:e försöket, mår dåligt bara jag tänker tillbaka på det, men känslan jag fick när jag äntligen klarade det var nog bland det bästa jag varit med om.
Citera
2005-02-14, 14:57
Medlem
vidis avatar
mitt råd är att alltid komma på sig själv när man kommer till ett nytt vägparti, tänk på: vad kommer nu?, "vad är det för skyltar?" etc. så man inte glömmer bort det. det händer lätt pga. stress.
Citera
2005-03-31, 23:44
Medlem
Nu bumpar jag denna tråden och skålar med Signums Apelsinjuice

Idag kl 13.45 satte jag mig i bilen tillsammans med en inspektör från vägverket. Lite drygt halv tre gick jag ur bilen och glad som fan. Jag klarade körningen
Citera
2005-03-31, 23:53
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalliban

Idag kl 13.45 satte jag mig i bilen tillsammans med en inspektör från vägverket. Lite drygt halv tre gick jag ur bilen och glad som fan. Jag klarade körningen
Gratulerar!! Jag lovar att jag nu ställer mig upp och klappar händerna här framför datorn bara för din skull! Nu är det bara att köpa en hisingetraktor, navkapslar på biltema och en dunge doftträd :-)

/perris
Citera
2005-04-01, 00:00
Medlem
Citat:

Grattis.
Citera
2005-04-01, 00:04
Medlem
EDIT: fel av mig
Citera
2005-04-01, 00:06
Medlem
Perris och Aurora Centauro: Tackar Känns som om man växer lite mentalt nu faktist.
Citera
2005-04-01, 00:17
Medlem
hårdkårs avatar
Usch fy... kommer ha min 1:a uppkörning idag den 1:a April.
Glömmer alltid bort någon vätska i motorrummet, så jag hoppas på något enkelt (testa bromsarna eller nåt).
Vi får se på vilket humör VV-vedebörande är på. Några aprilskämt vill man inte höra.
Citera
2005-04-01, 00:47
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hårdkår
Usch fy... kommer ha min 1:a uppkörning idag den 1:a April.
Glömmer alltid bort någon vätska i motorrummet, så jag hoppas på något enkelt (testa bromsarna eller nåt).
Vi får se på vilket humör VV-vedebörande är på. Några aprilskämt vill man inte höra.

Kör hårt!
Citera
2005-04-01, 09:48
Medlem
miklons avatar
Lånar tråden lite, eftersom jag måste berätta för världen att jag klarade uppkörningen imorse, på mitt andra försök. Jag var fortfarande tveksam när jag svängde in på VV:s parkering efter körningen och eftersom jag alltför väl minns hur det kändes att bli kuggad så var det så jävla underbart att få höra orden "Du är klar med körprovet".

Om själva provet så kan jag väl säga att jag kom lindrigt undan med säkerhetskollen, bara bromsarna invändigt (parkeringsbroms och bromsservo alltså), första gången fick jag hela den invändiga kollen, vilket iofs inte är så svårt det heller. Vidare så fick jag göra momentet jag fasade mest för, farlig vänstersväng, men på en lindrig plats. Annars var det ganska snäll körning, lite motortrafikled, lite industriområde, lite villaområde och lite tätort i en mindre ort strax utanför stan. Jag tyckte själv att jag gjorde alldeles för många småmissar, förmodligen var det en hel del som knappt märktes, men man förstorar ju alltid upp allt själv.

Hursomhelst så är jg så jäkla glad just nu, efter 52 lektioner (jag körde inget privat och hade aldrig suttit bakom ratten när jag började strax före nyår) och mer pengar än jag vågar tänka på är jag äntligen klar!

Grattis till Kalliban också och jag skålar gärna med!
Citera
2005-04-01, 09:55
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Lånar tråden lite, eftersom jag måste berätta för världen att jag klarade uppkörningen imorse, på mitt andra försök. Jag var fortfarande tveksam när jag svängde in på VV:s parkering efter körningen och eftersom jag alltför väl minns hur det kändes att bli kuggad så var det så jävla underbart att få höra orden "Du är klar med körprovet".

Om själva provet så kan jag väl säga att jag kom lindrigt undan med säkerhetskollen, bara bromsarna invändigt (parkeringsbroms och bromsservo alltså), första gången fick jag hela den invändiga kollen, vilket iofs inte är så svårt det heller. Vidare så fick jag göra momentet jag fasade mest för, farlig vänstersväng, men på en lindrig plats. Annars var det ganska snäll körning, lite motortrafikled, lite industriområde, lite villaområde och lite tätort i en mindre ort strax utanför stan. Jag tyckte själv att jag gjorde alldeles för många småmissar, förmodligen var det en hel del som knappt märktes, men man förstorar ju alltid upp allt själv.

Hursomhelst så är jg så jäkla glad just nu, efter 52 lektioner (jag körde inget privat och hade aldrig suttit bakom ratten när jag började strax före nyår) och mer pengar än jag vågar tänka på är jag äntligen klar!

Men, titta - vilken känsla! Påminner om när man haft första sexet!
Jag är lite avundssjuk på er. Men bara lite.
Citera
2005-04-01, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miklon

Härligt att höra! Vi får båda bögköra runt idag =)
Ska upp till Torsby sen och hämta paket på posten, beställde 2 tröjor dit som inte hann komma innan jag flyttade hem igen.

Kostnaden för kortet slutade på: 5655kr ca
Teori: 180kr
Teoriböcker:~ 500kr (använde dem aldrig, läste på datorn istället)
Körlektion: 340kr
Halka: 1800kr (fick köra på vägen dit bl a)
Uppkörning: 945 x3
------------------

Bussen: tack för den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in