Lånar tråden lite, eftersom jag måste berätta för världen att jag klarade uppkörningen imorse, på mitt andra försök. Jag var fortfarande tveksam när jag svängde in på VV:s parkering efter körningen och eftersom jag alltför väl minns hur det kändes att bli kuggad så var det så jävla underbart att få höra orden "Du är klar med körprovet".
Om själva provet så kan jag väl säga att jag kom lindrigt undan med säkerhetskollen, bara bromsarna invändigt (parkeringsbroms och bromsservo alltså), första gången fick jag hela den invändiga kollen, vilket iofs inte är så svårt det heller. Vidare så fick jag göra momentet jag fasade mest för, farlig vänstersväng, men på en lindrig plats. Annars var det ganska snäll körning, lite motortrafikled, lite industriområde, lite villaområde och lite tätort i en mindre ort strax utanför stan. Jag tyckte själv att jag gjorde alldeles för många småmissar, förmodligen var det en hel del som knappt märktes, men man förstorar ju alltid upp allt själv.
Hursomhelst så är jg så jäkla glad just nu, efter 52 lektioner (jag körde inget privat och hade aldrig suttit bakom ratten när jag började strax före nyår) och mer pengar än jag vågar tänka på är jag äntligen klar!
Grattis till Kalliban också och jag skålar gärna med!