Citat:
Ursprungligen postat av redhoodzy
Det är inte tidigt på morgonen, har uppkörningen klockan 15.15, så är jue antagligen en del trafik då.
Tack för mat och musik tipset. Jag har backat den nya övningen. Har lagt upp bild på övningen:
http://i55.tinypic.com/sp87yv.jpg
Sen har jag läst i föreskrifterna och checklistan som förarprövaren har att gå efter, där står det att om man skulle mot förmodan hamna lite fel i en kruva tillexempel där man inte får med sig släpet helt för att man har gjort fel, om man då påpekar felet och förklarar vad man skulle gjort i stället och varför det blev galet så ska de inte kunna kugga en för någon miss.
Den där övningen är ju väl genomtänkt
Den är ju ett mellanting mellan de två som fanns att tillgå förut. Vinkelbackning och sidledsförflyttning. Hur funkar det eg. vid uppkörning, skyltar man övningskörning då?
I sånt fall lär ju den omgivande trafiken hålla sig ur vägen!
TS, om du behöver ta om (köra framåt igen) på backövning så snåla inte kör fram rejält.
Tänk dig att Toby och jag sitter på varsin av dina axlar och vet att det här klarar du galant.
Bestäm dig rejält för var du vill att släpet ska hamna i slutposition.
Körningen ute i trafik -där är det ju nästan bara trånga korsningar som kan kännas lite kluriga när man är ovan. Även cirkulationsplatser till en viss del. Fordonsplacering vid färd är ju i princip enklare med ett fullstort ekipage än att sitta i en tvåaxling.
Sedan så är det ju en rätt bra årstid att köra upp i.
Vilken del av landet talar vi om?