2007-11-18, 17:14
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
...vanligt i sydamerika, mexiko och spanien att man anvander kakao/choklad i mocho ( saser ). Prova garna med lite ancho chilies i choklad muffins eller kladd kaka. Det fungerar verkligen hur bra som helst.

Ja, egentligen så vet jag ju att chili i choklad är gott, men jag hade aldrig fått tanken att lägga choklad i chilin.
Citera
2007-11-18, 17:51
Medlem
barkeepers avatar
Haha....

Citat:
Ursprungligen postat av Bastardo
Ja, egentligen så vet jag ju att chili i choklad är gott, men jag hade aldrig fått tanken att lägga choklad i chilin.
....sant, har inte tankt pa det sa.
Citera
2007-11-18, 19:17
Medlem
nivamans avatar
Citat:

{Bra recept}

Tack för den... det skall testas och rapporterar tillbaks senare...
Citera
2007-11-18, 19:39
Medlem
barkeepers avatar
Tackar...

Citat:
Ursprungligen postat av nivaman
Tack för den... det skall testas och rapporterar tillbaks senare...
...den blir ju olika varje gang, sa beratta garna hur den blev.
Citera
2007-11-18, 19:41
Medlem
mats.nystroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastardo
Vilken choklad använde du och hur mycket? Är det någon som har nåt bra tips?

Jag använde Marabous Schweizernöt...

Nej då, använde Marabou Dark, 86%.
Hade slut på kakao, så det fick bli choklad i stället.

Fick inga problem med sötman i chilin pga chokladen, så jag körde på med lite råsocker i också.

Citat:
Lycka till pa toaletten, om chilin hade ratt styrka skall rove kannas som en japansk flagga.
Har ett system som är ganska vant vid den här typen av styrkor.
Citera
2007-11-18, 19:46
Medlem
barkeepers avatar
Jag med...

..men for ungefar en vecka sedan fick jag drakens nasborre, efter att ha atit en indisk som var helt overdjavlig. INte ens gott, faktiskt, det gjorde bara ont.
Citera
2007-11-18, 19:54
Medlem
mats.nystroms avatar
Citat:
..men for ungefar en vecka sedan fick jag drakens nasborre, efter att ha atit en indisk som var helt overdjavlig. INte ens gott, faktiskt, det gjorde bara ont.

Sånt är trist. Har varit med om det ett par gånger.
Köpte hem en påse med grön chili från Thailand (typ Ekströms på thai) och det var nog det jävligaste jag varit med om.
Lät som en förstagångsföderska på muggen dagen efter...

Det här känns nästan som en helt ny tråd: "Vad åt du igår och vilket bajs hade du?"
Citera
2007-11-18, 19:57
Medlem
Bastardos avatar
Lite OT, men den här är ganska kul. En reporter på ESPN testar världens starkaste chilipeppar:

http://youtube.com/watch?v=MvK2Y1hv9mY

"It's like someone tazered my mouth!"
Citera
2007-11-18, 21:28
Medlem
barkeepers avatar
Ja...

Citat:
Ursprungligen postat av mats.nystrom
Sånt är trist. Har varit med om det ett par gånger.
Köpte hem en påse med grön chili från Thailand (typ Ekströms på thai) och det var nog det jävligaste jag varit med om.
Lät som en förstagångsföderska på muggen dagen efter...

Det här känns nästan som en helt ny tråd: "Vad åt du igår och vilket bajs hade du?"
...det vore schysst som kontrast till all annan matporr man finner har. Brukar lasa pa eftermiddagen nar jag ar som hungrigast...dePaul ar farlig, tuggar nastan pa skrivborded efter hans inlagg.
Citera
2008-04-21, 17:01
Medlem
GILikeYourPantss avatar
Chili con carne!

Chili är för mig kungen av matlådor. Man kan lägga ned precis vad som helst och på något vänster blir det ändå gott. Kvällens chili-kok består av.

Köttfärs
Lök
Vitlök
Chilifrukter
Blandade bönor
Majs
Champinjoner
Hackade tomater
Bulljong

Majsen gör att maträtten ser ut som en senare del i förtärningskedjan, men jag tycker ändå om det. Jag som nyligen har flyttat hemifrån och börjat laga mat gör aldrig samma rätt två gånger i hopp om att hitta spännande rätter.

Vad har ni i eran chili?
Citera
2008-04-21, 17:12
Medlem
Roger Pontares avatar
Chili con Carne är verkligen slask, men kan bli väldigt gott. Man kan använda vad man har hemma. Jag gillar den sjukt starkt så mycket torkad chili i, även gott med kidney beans och cashew nötter. Svarta mexikanska bönor i en chili är inte heller fel...

edit: stavfel
Citera
2008-04-21, 17:15
Medlem
spiskummin är en väldigt viktig del av smaken i chili con carne imo. Så massor av det. Sen chilisås i massor, bönor, köttfärs, lök och sen tar man helt enkelt vad man har hemma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in