Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-20, 19:45
Medlem
Jävla tjat om att han var "skicklig"? På vilket sätt, är ni försvarsadvokater själva och kan sätta er in i hans teknik och argumentation? Hur många mål vann han, numerärt och procentuellt? Han tog ju iofs ofta lönlösa fall där det var klappat och klart från början med solklara bevis mot den åtalade. Att han kunde prata och hade ett rikt språk, inget snack om saken. Att vara bra på att snacka är dock inget anmärkningsvärt bland försvarsadvokater (eller judar).
Citera
2024-12-20, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jag tycker det är fel att skattebetalarna ska betala om man vill ha en specifik advokat. I alla andra länder får man välja mellan att få den som rätten utser eller betala en egen ur egen ficka. Har inget med att vara bitter att göra.

Sedan blev han 86, inte 93.
Precis. Men enligt regimlakejer (sossar?) ska man lyda och köpa allt den heliga staten bestämt, inget bör kritiseras eller vilja förändras. Då är man "bitter".. advokatkostnaderna har skenat de senaste decennierna, liksom mycket annat.; fängelsekostnader, personlig assistans, tolkavgifter, energikostnader för gemen man..Skattebetalarna står för fiolerna när "entreprenörer" och lycksökare täljer guld med smörkniv.. Att INTE vara mer bekymrad över det stora statliga svarta hålet, vad är det för fel på svenne banan??
Citera
2024-12-20, 20:00
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorKokos
Han försvarade massa svin så inte jätteledsen över hans död. Bland annat försvarade han Anders Eklund.

Ja i en rättsstat har ju alla rätt till en försvarare så även dom värsta skurkarna.

Men Eklund sitter på livstid så där har ju rättvisan segrat .
Citera
2024-12-20, 20:08
Medlem
Bertil.Falukorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hr.Johansson
Förvånad?
Han är ju jude.

Jude och en av våra mest profilerade jurister. En av få som inte gjort bort sig. Och jude som sagt, mycket viktigt.
Detta sammantaget stör dig, vilket säger en del om dig men blott intet om advokaten Silbersky.

Neurosedynskandalen ansågs vara ett hopplöst fall, men den lille juden fick Astra att gå de drabbade barnen tillmötes. Men det hade du säkert också grejat.
Han har i flera fall friat oskyldigt dömda, hjälpt fullständigt resurssvaga och bespottade människor från att bli överkörda av rättsväsendet. Rönnäsfallet, Lars Apelvik.

Han har vidare försvarat några av de vidrigare gärningsmän man kan föreställa sig, i uppmärksammade fall. Vad ska vi säga om det? Lås in dem och släng bort nyckeln? Ja kanske det. Men än så länge har de rätt till en offentlig försvarare och någon måste göra jobbet. Jag skulle också ha ringt Silbersky om jag varit Anders Eklund. Det är självklart. Löjlig diskussion.
Senast redigerad av Bertil.Falukorv 2024-12-20 kl. 20:11.
Citera
2024-12-20, 20:08
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ja i en rättsstat har ju alla rätt till en försvarare så även dom värsta skurkarna.

Men Eklund sitter på livstid så där har ju rättvisan segrat .

Fast livstid är ju inte livstid i Sverige. Ge det 10-15 år så har säkert Eklund fått tidsbestämt och kanske t.om kommit ut.
Citera
2024-12-20, 20:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Falukorv
Jude och en av våra mest profilerade jurister. En av få som inte gjort bort sig. Och jude som sagt, mycket viktigt.
Detta sammantaget stör dig, vilket säger en del om dig men blott intet om advokaten Silbersky.

Neurosedynskandalen ansågs vara ett hopplöst fall, men den lille juden fick Astra att gå de drabbade barnen tillmötes.
Han har i flera fall friat oskyldigt dömda, hjälpt fullständigt resurssvaga och bespottade människor från att bli överkörda av rättsväsendet. Han har vidare försvarat några av de vidrigare gärningsmän man kan föreställa sig, i högprofilerade fall. Vad ska vi säga om det? Lås in dem och släng bort nyckeln? Ja kanske det. Men än så länge har de rätt till en offentlig försvarare och någon måste göra jobbet. Jag skulle också ha ringt Silbersky om jag varit Anders Eklund. Det är självklart.

Problemet är som sagt att det är vi skattebetalare som betalar Silbersky och inte Eklund själv.
Citera
2024-12-20, 20:14
Medlem
Bertil.Falukorvs avatar
Citat:
Problemet är som sagt att det är vi skattebetalare som betalar Silbersky och inte Eklund själv.

Det får du ta med regeringen. Jag har inte heller något emot att Eklund aldrig mer ser dagens ljus. De flesta västländer har system som liknar Sveriges. Finns andra modeller, Syrien är ett aktuellt och bra exempel. Man gräver ned fångarna helt enkelt, utan rättegång

För övrigt betalar vi för så mycket annat bisarrt skit via skattsedeln, så jag tycker rättshjälp är rimligt. Det finns annat jag hellre skulle ta bort.
Senast redigerad av Bertil.Falukorv 2024-12-20 kl. 20:18.
Citera
2024-12-20, 20:14
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Citat:

Neurosedynskandalen ansågs vara ett hopplöst fall, men den lille juden fick Astra att gå de drabbade barnen tillmötes. Men det hade du säkert också grejat.
Han har i flera fall friat oskyldigt dömda, hjälpt fullständigt resurssvaga och bespottade människor från att bli överkörda av rättsväsendet. Rönnäsfallet, Lars Apelvik.

Han har vidare försvarat några av de vidrigare gärningsmän man kan föreställa sig, i uppmärksammade fall. Vad ska vi säga om det? Lås in dem och släng bort nyckeln? Ja kanske det. Men än så länge har de rätt till en offentlig försvarare och någon måste göra jobbet. Jag skulle också ha ringt Silbersky om jag varit Anders Eklund. Det är självklart. Löjlig diskussion.
Mycket bra sagt, alla som drar alla judar över en kam är totala jävla idioter.
Citera
2024-12-20, 20:32
Medlem
Bluebeast72s avatar
Stor ärke juden har då äntligen lämnat landet för gott-mången var dom som svalde dennes lögner o gödde grisen med pengar.
Citera
2024-12-20, 20:32
Avstängd
De flesta personer han försvarade fick långa straff, sedan om detta berodde på bevisningen var stark eller han var en kass advokat låter jag vara osagt.
Men - han hade under flera år en byrå med flera advokater men var svår som chef och till sist så var han ensam advokat på sin egna byrå.
Han älskade att synas, detta behöver inte vara dåligt men något juridiks geni för kriminella var han då inte. Svensk media gillar att utse juridiska genier likt Pelle Svensson (minns någon detta fyllo och lögnare?)
Vi får komma ihåg att denna Silbersky förvarade bla barnets Englas mördare/våldtäktsman
Citera
2024-12-20, 20:33
Avstängd
Citat:
Fast livstid är ju inte livstid i Sverige. Ge det 10-15 år så har säkert Eklund fått tidsbestämt och kanske t.om kommit ut.

Livstid börjar gå mot jävligt många år på kåken nu.
Citera
2024-12-20, 20:35
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Det får du ta med regeringen. Jag har inte heller något emot att Eklund aldrig mer ser dagens ljus. De flesta västländer har system som liknar Sveriges. Finns andra modeller, Syrien är ett aktuellt och bra exempel. Man gräver ned fångarna helt enkelt, utan rättegång

För övrigt betalar vi för så mycket annat bisarrt skit via skattsedeln, så jag tycker rättshjälp är rimligt. Det finns annat jag hellre skulle ta bort.

Nej, i de flesta länder får man nöja sig med en advokat som rätten utser eller betala en specifik ur egen ficka.

Rättshjälp är advokater som rätten utser. Är man inte nöjd med denna utan vill ha en specifik, som ex Silbersky så är det inte rättshjälp längre och då ska man stå för kostnaden själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in