2024-12-23, 17:42
Medlem
Pruttmuffs avatar
Vila i frid, Leffe.
Citera
2024-12-23, 18:20
Medlem
zobras avatar
Nu kan han fortsätta tjafsa med Christer Pettersson.
Citera
2024-12-23, 18:45
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Nofapper - vad innebär det?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nofap
Citera
2024-12-23, 19:21
Medlem
anguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Jag gick förbi honom för inte så länge sedan på en tågstation, men det var i vart fall innan han fick cancer. Han var väldigt kort. Och han såg dryg ut. Uppfattade det som att jag fick en arg sur eller dryg blick av honom när vi gick förbi varandra.

Jag har rest kollektivt på en lång resa nära honom. Ekonomiklass. Han var ödmjuk, vänlig mot personal och medresenärer. Halvdement som jag kan vara ibland hejade jag på honom för att han såg så bekant ut, och han hejade leende tillbaka. Inte dryg under de timmarna iaf men han kanske var ledig och inte hade något han jobbade med i huvudet. Väldigt kort i rocken
R.I.P.
Citera
2024-12-23, 21:00
Medlem
Ja det får vi väl ge honom i alla fall, att dryg var det sista han var. Alltid meddelssam mot allmänheten och försökte på bästa sätt förklara sin syn på de rättsfall han arbetade med. Då var väl Henning Sjöström däremot otroligt mycket drygare. Som körde lyxstilen och la sig till med överklass dialekt ā la Östermalm, trots att han kom från Norrland. När man läser tråden här kan man störa sig över att precis allt ska vändas mot en människa. Som att det faktum att denne väljer ett billigare hotell och vill promenera några kilometer skulle vara något dåligt. Han behövde väl motion och ville hålla i pengarna som många andra.
Citat:
Ursprungligen postat av angulus
Jag har rest kollektivt på en lång resa nära honom. Ekonomiklass. Han var ödmjuk, vänlig mot personal och medresenärer. Halvdement som jag kan vara ibland hejade jag på honom för att han såg så bekant ut, och han hejade leende tillbaka. Inte dryg under de timmarna iaf men han kanske var ledig och inte hade något han jobbade med i huvudet. Väldigt kort i rocken
R.I.P.
Senast redigerad av noden 2024-12-23 kl. 21:04.
Citera
2024-12-23, 21:04
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Jag har läst att han en väldigt duktig advokat. Som tur är så har jag sluppit att anlita advokat än så länge. Vad är din erfarenhet?

Det var inte länge sedan däremot jag läste Svartenbrandts självbiografi där han hyllade Silbersky vill jag minnas.
Jag har jobbat inom rättsväsendet. Han var en bullshitter. Snack utan substans.
Citera
2024-12-23, 23:24
Medlem
Lite hal gubbe, men det han och Henning fixade i neurosedyn-rättegången förlåter mycket, så vila i frid
Citera
2024-12-24, 20:32
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThenSwenskeArgus
Lite hal gubbe, men det han och Henning fixade i neurosedyn-rättegången förlåter mycket, så vila i frid

Han var trots allt en duktig försvarare. Det gör att man lätt blir ett svin när man också försvarar riktiga rötägg (Eklund för att nämna ett exempel). Oerhört duktig advokat.
Citera
2024-12-26, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svammelprofeten
Det är väl just det att är du väldigt bildad så missar du nog mycket av det triviala vanliga arbetarnas livsföring.

Då kan det ju tyckas som att man inte vet så mycket fast i själva verket så vet du mycket mer än vanliga människor men helt andra saker.
Nej, så är det inte.
Han var en fackidiot.Han kunde bara juridik och grävde ned sig i det. Precis som att Olle Goop trodde det bodde 2 miljoner i Sundsvall. Han var fackidiot på trav. De vet alltså väldigt mycket om väldigt lite. Tvärtom mot bildad.
Citera
2024-12-26, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Han var trots allt en duktig försvarare. Det gör att man lätt blir ett svin när man också försvarar riktiga rötägg (Eklund för att nämna ett exempel). Oerhört duktig advokat.

Leifs starka sida var pläderingar dvs slutanföranden som blev väldigt bra o övertygande på hans skånska
Citera
2024-12-26, 17:08
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Leifs starka sida var pläderingar dvs slutanföranden som blev väldigt bra o övertygande på hans skånska
Ja. Och den enda fadäsen jag kan komma på var just slutpläderingen när han försvarade Eklund, vilket han senare också pudlade. Och den var horribelt ogenomtänkt, än mer av ett sådant ess som Silbersky.
Citera
2024-12-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Nej, så är det inte.
Han var en fackidiot.Han kunde bara juridik och grävde ned sig i det. Precis som att Olle Goop trodde det bodde 2 miljoner i Sundsvall. Han var fackidiot på trav. De vet alltså väldigt mycket om väldigt lite. Tvärtom mot bildad.

Säger inte emot dig för det finns ju grader av allt.
Jag tänkte inte specifikt på Leif utan generellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in