2008-04-18, 23:28
Medlem
asdfasdfs avatar
Någon som har något skvaller om Leif Silbersky?
Jag tycker han verkar vara en antisemits våta dröm tyvärr.

Nu senast har han blivit Anders Eklunds försvarare, tidigare har han även försvarat Hagamannen. I en intervju i DN säger han att han säger nej till att ta narkotikamål pga att han har moraliska invändningar mot det och inte kan ge ett fullgott försvar. Samtidigt har han inget problem att försvara serievåldtäktsmän och barnamördare, eller andra mördare för den delen.

Så fort jag läser i tidningen och det verkar vara ett synnerligen vidrigt fall som får stort medialt genomslag så verkar han vara där på ett eller annat sätt, om han inte försvarar så kommenterar han.
Citera
2008-04-18, 23:35
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Ytterst märkligt uttalande.
Citera
2008-04-18, 23:46
Medlem
Pumamannens avatar
Han är ju känd för att ta på sig fall med stort mediaintresse.
När han försvarade Hagamannen här i Umeå så bodde han på ett rätt billigt hotell, gick mellan rättegångarna och hotellet (det var ju ca 3-4km att gå) för att han tyckte det var dyrt med taxi.
Citera
2008-04-19, 00:10
Medlem
Hr.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumamannen
Han är ju känd för att ta på sig fall med stort mediaintresse.
När han försvarade Hagamannen här i Umeå så bodde han på ett rätt billigt hotell, gick mellan rättegångarna och hotellet (det var ju ca 3-4km att gå) för att han tyckte det var dyrt med taxi.

Förvånad?
Han är ju jude.
Citera
2008-04-19, 00:11
Medlem
snuffomans avatar
Det lär bara vara skitsnack det där med narkotikan och moraliska invändingar. Jag tror snarare att det beror på att det inte finns särkilt många uppmärksammade narkotikabrottsmål. Han är lika mycket mediehora som snittdeltagaren i Bigbrother, de gör vad som helst för uppmärksamhet.
Citera
2008-04-19, 00:53
Medlem
StoneWolfs avatar
Jag tror han är antinarkotikabrottslighet för att han anser det vara ett sätt för folk att tjäna pengar på andras vilja att förstöra sina egna kroppar. Eller så har det med judarnas värderingar att göra.
Citera
2008-04-19, 01:07
Medlem
Han är "djävulens advokat"!

Citat:
Ursprungligen postat av asdfasdf

Nu senast har han blivit Anders Eklunds försvarare, tidigare har han även försvarat Hagamannen. I en intervju i DN säger han att han säger nej till att ta narkotikamål pga att han har moraliska invändningar mot det och inte kan ge ett fullgott försvar. Samtidigt har han inget problem att försvara serievåldtäktsmän och barnamördare, eller andra mördare för den delen.

Så fort jag läser i tidningen och det verkar vara ett synnerligen vidrigt fall som får stort medialt genomslag så verkar han vara där på ett eller annat sätt, om han inte försvarar så kommenterar han.

spelar ingen roll om det så är FAN själv han försvarar - bara det ger honom publicitet. Kan då lova att han däremot kan tacka nej till fall som inte ger honom publicitet.
för något år sedan sändes en dokumentär /gripande/ om en gammal man som fick se sitt livsverkt förstört genom att det byggdes en golfbana som dessutom förstörde naturlivet där.
Den mannen orkade inte - utan tog sitt liv!

i samma stund var bl.a Silbersky med på den stora invigningen och skålade med andra som totalt struntade i dennne gamle man.
Förakt är vad jag känner för Silbersky!
Citera
2008-04-19, 01:10
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfasdf

Länk till intervjun http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1159&a=566761

Citat:
- Jag upptäckte att jag inte kunde göra en fullgod insats för att jag tog moralisk ställning på ett sätt som en advokat inte bör göra. Fråga mig inte varför, det finns ingen logik i det: jag kan ju försvara personer som misstänks för dubbelmord eller landsförräderi. Det handlar om känsla, inte rationalitet.

Här försvarar han narkotika dock http://www.dn.se/DNet/road/Classic/a...t.jsp?&a=97437
Citera
2008-04-19, 02:05
Medlem
Men hur bra försvarare är egentligen Leffe? Jag har ingen aning om hur rättssystemet fungerar men i och med att han tar sådana fall som han faktiskt gör och hans klienter får långa fängelsestraff så börjar man ju undra.
Citera
2008-04-19, 02:44
Medlem
Är inte vidare duktig, i vart fall inte längre, blivit för gammal imo. Men lever gott på att horat ut sig i media så han blivit ett hushållsnamn för folk som inte har så mycket koll.

Ser inte många som väljer Sillen av de killar som är yrkeskriminella.
Citera
2008-04-19, 03:01
Medlem
torrenttobbes avatar
Den människan kommer brinna i helvetet, garanterat
Citera
2008-04-19, 04:07
Medlem
Han är en äcklig mediahora!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera