Citat:
Ursprungligen postat av asdfasdf
Någon som har något skvaller om Leif Silbersky?
Jag tycker han verkar vara en antisemits våta dröm tyvärr.
Nu senast har han blivit Anders Eklunds försvarare, tidigare har han även försvarat Hagamannen. I en intervju i DN säger han att han säger nej till att ta narkotikamål pga att han har moraliska invändningar mot det och inte kan ge ett fullgott försvar. Samtidigt har han inget problem att försvara serievåldtäktsmän och barnamördare, eller andra mördare för den delen.
Så fort jag läser i tidningen och det verkar vara ett synnerligen vidrigt fall som får stort medialt genomslag så verkar han vara där på ett eller annat sätt, om han inte försvarar så kommenterar han.
spelar ingen roll om det så är FAN själv han försvarar - bara det ger honom publicitet. Kan då lova att han däremot kan tacka nej till fall som inte ger honom publicitet.
för något år sedan sändes en dokumentär /gripande/ om en gammal man som fick se sitt livsverkt förstört genom att det byggdes en golfbana som dessutom förstörde naturlivet där.
Den mannen orkade inte - utan tog sitt liv!
i samma stund var bl.a Silbersky med på den stora invigningen och skålade med andra som totalt struntade i dennne gamle man.
Förakt är vad jag känner för Silbersky!