2008-04-18, 23:29
Medlem
LexSuperiors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Förbannad
Känns ju som ett svagt argument för varför de i regel är fula

Säg inte det , som jag brukar säga till tjejer: det gör underverk för hyn!
Citera
2008-04-18, 23:38
Medlem
wembis avatar
OJ! Denna tråden suger verkligen åt sig fjortisfeminister som tar åt sig av att bli kallade för fula.
Citera
2008-04-19, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
På samma sätt som jag tycker att sexister är oattraktiva förmodar jag att sexister kan tycka att feminister är oattraktiva. Tror inte att det beror på hårlängden.

Mm, du gillar nog gråtmilda förvirrade feministpojkar på universitetet som sminkar sig och har palestinasjal.
Citera
2008-04-19, 00:05
Medlem
bullybrugds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quajj
Mm, du gillar nog gråtmilda förvirrade feministpojkar på universitetet som sminkar sig och har palestinasjal.
Nejnejnej, hon har ju varit ihop med navy seals, cowboys, astronauter och crocodile dundee, såg du inte det?
Citera
2008-04-19, 02:14
Medlem
rogga9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ascendenten
Det finns många intelligenta människor som kan framföra sina åsikter och argumentera på ett vettigt sätt, även om de är antifeminister. Du tillhör inte den skaran.

Du fattar uppenbarligen inte logiken i att det är en viktig jämställdhetsfråga att tjejer skall kunna knulla runt på samma sätt som killar utan att bli kallade för horor!

Det betyder självklart inte att världsvälten är oviktig i sammahanget.

Nej, jag fattar inte logiken i det. Kan inte du upplysa mig? Det enda du gör är återigen säga att det är viktigt utan att ge någon förklaring. Men precis som de flesta feminister har du väl aldrig reflekterat över dina åsikter, du har bara fått förklarat för dig genom media att roten till allt ont är män och kapitalism, samt att det viktigaste man tänka sig kan är att tjejer får ha lika mycket sex som killar utan att kallas slampa. Jävla lyxproblem.

Citat:
Ursprungligen postat av quajj

Hehe, precis. Tyvärr finns det ju oroväckande många av dem i Sverige, så hitta någon liten flickaktig pojke här i Sverige är nog inga problem.
Citera
2008-04-19, 02:26
Bannlyst
Åsikter kan göra människor fula och finns det någon fulare ideologi än femenism?
Citera
2008-04-19, 02:59
Medlem
rogga9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Åsikter kan göra människor fula och finns det någon fulare ideologi än femenism?

Precis, när man får reda på att en tjej är kommunist till exempel, då blir hon ju mycket fulare. Ful är ju inte bara utseende, det är vad man utsrålar också. Utstrålar man självsäkerhet, öppenhet och framåtanda är det attraktitv medan det är jävligt oattraktivt om man utstrålar osäkerhet, enspårighet och lillebrorskomplex (eller penisavund som feministerna gör).
Citera
2008-04-19, 07:59
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Och vi som "får oss något" och är feminister - vad är vi..?

Ett undantag. Undatag finns alltid i alla kategorier
Citera
2008-04-19, 08:34
Bannlyst
De är inte fula för att de är feminister; de är feminister för att de är fula.
Citera
2008-04-19, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rogga9
Nej, jag fattar inte logiken i det. Kan inte du upplysa mig? Det enda du gör är återigen säga att det är viktigt utan att ge någon förklaring. Men precis som de flesta feminister har du väl aldrig reflekterat över dina åsikter, du har bara fått förklarat för dig genom media att roten till allt ont är män och kapitalism, samt att det viktigaste man tänka sig kan är att tjejer får ha lika mycket sex som killar utan att kallas slampa. Jävla lyxproblem.

Om du behöver bli upplyst om varför jämställdhet är en viktig fråga, så rekommenderar jag att du tar dig ett besök ut i verkligheten eller väntar till du växer upp och får egna döttrar som riskerar att bli utsatta för övergrepp!

Anledningen till att jag har mina åsikter är trots media inte tack vare...

Att jämställdhet är ett lyxproblem för dig betyder inte att det de facto är ett lyxproblem. Så länge kvinnan är underställd mannen och alla som kämpar för att ändra på det, kallas för "fula" så behövs alla som är villiga att ändra på maktpositionerna. Det är ett än större problem i många andra länder, men blir därför inte ett lyxproblem i Sverige.
Citera
2008-04-19, 10:22
Medlem
Caties avatar
Jag skulle nog vilja påstå att det kan vara precis tvärtom. Men rent generellt tror jag inte att människor tittar sig i spegeln och därefter väljer sina åsikter och politiska värderingar. Sådant baseras ju på mycket annat.

Men om det nu ska analyseras huruvida en kvinnas skönhet har med hennes feminism att göra så skulle jag tro att det snarare är tjejer som ser bra ut som inte har något att förlora på att uttrycka sina feministiska åsikter.

Den slutsatsen kan jag iallafall dra utifrån de tjejer som jag känner. De som redan har pojkvän och knappast behöver leta länge efter en attraktiv kille om de är singlar, det är de som vågar uttrycka sina feministiska åsikter. De behöver ju inte samla poäng hos det motsatta könet, utan har ju redan dessa poäng.

Däremot de tjejer som ser lite mindre bra ut samt har det problematiskt i sin relation med män, har ju givetvis mer att förlora. Det är dessa tjejer som ställer sig vid spisen och tyst viskar "jag är inte feminist" därför att de vet att det är ett av deras enda ess i skjortärmen. Killar gillar inte feminister och därför säger de detta för att samla på sig de poäng som de saknar!

Så att kalla sig ickefeminist handlar mer om att konpensera för ett bristande utseende.
Citera
2008-04-19, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Ett undantag. Undatag finns alltid i alla kategorier

Jag ber om ursäkt för att jag sänker mig till din nivå, men det kan ju också bero på att män sticker kuken i vilken jävla fitta som helst bara de får knulla...

Annars skulle det vara intressant att få reda på hur du kan veta varför feminister "får" knulla?

Jag skulle säga att det är männen som får knulla med feminister
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in