2008-03-16, 18:46
Medlem
Tafkafs avatar
Jag tycker att kort hår på tjejer är sexigt, om det är riktigt kort så man ser nacken... Grrrrr. Långt hår är bara i vägen.
Citera
2008-03-16, 18:51
Medlem
Pelicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tafkaf
Jag tycker att kort hår på tjejer är sexigt, om det är riktigt kort så man ser nacken... Grrrrr. Långt hår är bara i vägen.

Är du kanske en av dessa feminister?
Citera
2008-03-16, 19:17
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tafkaf

Uppsatt hår är mycket finare..

Feminister vill vara maskulina?
Citera
2008-03-16, 19:32
Medlem
Kvinnor ska få ha vilka frisyrer de vill utan att de börjar anklagas för att vara något. Själv anser att jag snaggat är jävligt snyggt och fräckt.
Citera
2008-03-16, 19:44
Bannlyst
Det är inte min erfarenhet att feminister nödvändigtsvis är korthåriga.
För övrigt varierar även underlivsfrisyren bland feminister har jag fått tillfälle att obsevera.

OT: snaggade tjejer är också snygga, men ser man ut som jag är man å andra sidan inte så kräsen.
Citera
2008-03-16, 22:04
Medlem
Tafkafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelican
Är du kanske en av dessa feminister?
Tafkaf är en hanhund GRRRRRRRR!!

Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Uppsatt hår är mycket finare.
Upsatt hår är också trevligt men kortklippt är bättre. Vem vill få en massa hår i ansiktet? Nej, det ska var vältrimmat både uppe och nere.
Senast redigerad av Tafkaf 2008-03-16 kl. 22:06.
Citera
2008-03-16, 23:06
Medlem
Reoshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Kvinnor ska få ha vilka frisyrer de vill utan att de börjar anklagas för att vara något. Själv anser att jag snaggat är jävligt snyggt och fräckt.

varför är det fräckt? för att det trotsar några ideal?
Citera
2008-03-16, 23:19
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
En variant på temat - Maria Snatterstrand, mp:s turbotrut.

Hon har knut i nacken. Precis som sekelskifteskvinnor i Sverige.

Hon kanske känner sig förtryckt och vill uttrycka sympati? Hursomhelst, hon döljer sitt hårsvall. Förmodligen politiskt grumliga skäl som styr paddan.
Citera
2008-03-17, 01:48
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeutonicWarrior
Som frågan lyder: varför har feminister ofta kortare hår?

Inte för att ta död på denna ur-gulliga diskussion nu eller så men.

Svar: För att feministen ifråga känner för att ha kort hår. Punkt slut. Har ni något problem med det så gör världen en tjänst och skjut er själva i huvudet...
Citera
2008-03-17, 02:24
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeutonicWarrior

Precis som män ska ha kortklippt så ska kvinnor ha långt hår. Men det kanske är ett slags feministiskt uppror mot den fina traditionen?

/Teutonic Warrior

"Hej! Jag är inskränkt och har alltid tyckt på ett speciellt sätt utan att någonsin ha resonerat om varför. Men det hindrar mig inte från att klanka ner på människor som beter sig på ett sätt som inte stämmer överens med mitt helt okritiska tänkande."

Citera
2008-03-17, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
varför är det fräckt? för att det trotsar några ideal?
No idea, varför tycker ni att långt hår är snyggt?
Det bara är fräckt!
Citera
2008-03-17, 11:02
Medlem
Jag vet inte hur eller varför, men jag kan lätt känna igen att det är en feminist som kommer och går, på 100 meter... Drar inte alla över en kamm nu men ofta känner man igen dom.
Fast det är klart, det är väl samma med alla olika grupper som bara måste visa upp sig.. bögar, nazzizterna, punkarna, skejtarna etc etc etc.. Man vill väl visa direkt vart man står och tycker.

Anklaga dom, jag vet inte? Men i regel kan man som sagt ofta se vilket fack personen tillhör bara genom att se klädsel och uppsyn.

Det mer kort hår drar också mycket åt det feministiska hållet, eller ja nåt speciellt är det ofta med brudarna som har kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in