Varför är det en massa människor som spammar om att få en chans, fem minuters uppmärksamhet, i diverse hitlåtars videokommentarer?? Det brukar röra sig om unga människor som sjunger covers och bönar och ber om att de bara skall få en enda chans... Musiken är deras liv och allt vi behöver göra är att klicka på deras kanaler... Detta tiggarspam hittar man i riktigt mainstreamiga artister... Tror jag läste fyra stycken sådana inlägg då jag bara skummade igenom kommentarerna till Man Down av Rihanna, medan jag aldrig någonsin har sett något sådant inlägg i ett kommentarsfält till något annan genre än MTV-vänliga videosinglar...
Citat:
Hello Everyone
I really appreciate all of you who took the time to read this
I dont have any money to advertise my channel and this is a way to get heard
I’m from a little town but with big dreams
It´s my dream to one day make living as a singer and be an inspiration to people
I love Music, it’s my life
I like covering songs and I’ve done quite a number of them please check them out, You won’t regret it and if you like them please subscribe
Thank you to the people who just gave me a chance.
Jag har hört någon gång att Justin Bieber blev känd genom att sjunga covers på YouTube, är det möjligheten att bli den nye Justin Bieber som lockar?? Men samtidigt är ju Justin Bieber allas favorithatobjekt på YouTube - borde inte spammande Bieber-wannabes, som totalt saknar något eget att tillföra med sina covers, enbart väcka förakt?? Är dessa människor dumma på riktigt eller har de någon ondskefull plan som går ut på att de spammar alla videos med många views och får en på tiotusen att klicka vilket ÄNDÅ räcker för att de skall tjäna pengar??
(nej, jag tänker inte göra samma sak som de så var inte oroliga - jag är bara nyfiken på hur saker och ting fungerar!)