Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2013-09-12, 05:35
Medlem
Povels avatar
Fel forum IMO.

/p
Citera
2013-09-12, 06:06
Medlem
Nemesis1s avatar
Om jag förstod det där med namn rätt så måste ett eventuellt konto på Google+ eller nyskapat konto på Gmail ha mitt riktiga namn, men min YouTube-kanal kan jag döpa till vad jag vill och behöver inte heller vara bunden till varesig Google+ eller Gmail... Men om jag nu vill använda en Gmail-adress kan jag väl fortfarande ha ett annat namn på kanalen och på namnet som syns då jag kommenterar andras videor på YouTube, eller hur??
Citat:
Ursprungligen postat av cay
13. [Ytterligare tips för att nå framgång] Försök komma i kontakt med andra användare och utvidga ditt kontaktnät, ta mycket förfrågningar, be användarna involvera sig, försök att på något hörn eller något sätt medverka i andras videoklipp så att du blir sedd och glöm inte att använda andra medier för att sprida din kanal.
Jag funderar lite på att strunta helt och hållet i en annan hemsida, faktiskt... Jag hade tänkt dela upp YouTube-kanalen i olika underkanaler... En underkanal skulle kunna använda färdiga videor medan en annan skulle bestå av videologgar... Dessa videologgar skulle fungera som nyheter där jag t.ex. frågar tittarna om vilka projekt de vill se färdigställda först och där jag besvarar tittarnas frågor... På så sätt har jag (+eventuella kompisar jag arbetar med) alltid något att uppdatera YouTube-kontot med, vilket gör min kanal mer aktiv än om jag hade använt den som ett kompliment till en "vanlig" hemsida eller blog...

Detta innebär ju dock att det säkerligen blir en hel del mindre intressanta klipp på min kanal som inte har så många visningar heller... De färdiga alstren skall till stor del bestå av musik och då jag lade upp svenskspråkiga musikvideor med ett tidigare band på YT fick dessa musikvideor så mycket som 40 000 views (efter typ ett och ett halvt år eller något, det var väl 5+ år sen så mycket har hänt med YT sen dess, därför som jag frågar om så mycket)... Det kan jag säkert åstadkomma igen men vloguppdateringarna får säkert bara ett par hundra views... Skadas kanalens "poäng" av ett lågt medeltal visningar eller går det fint med många bäckar små + några stora alster = högt totalt antal views??
Citera
2013-09-12, 22:44
Medlem
Nemesis1s avatar
Varför är det en massa människor som spammar om att få en chans, fem minuters uppmärksamhet, i diverse hitlåtars videokommentarer?? Det brukar röra sig om unga människor som sjunger covers och bönar och ber om att de bara skall få en enda chans... Musiken är deras liv och allt vi behöver göra är att klicka på deras kanaler... Detta tiggarspam hittar man i riktigt mainstreamiga artister... Tror jag läste fyra stycken sådana inlägg då jag bara skummade igenom kommentarerna till Man Down av Rihanna, medan jag aldrig någonsin har sett något sådant inlägg i ett kommentarsfält till något annan genre än MTV-vänliga videosinglar...

Citat:
Hello Everyone

I really appreciate all of you who took the time to read this

I dont have any money to advertise my channel and this is a way to get heard

I’m from a little town but with big dreams

It´s my dream to one day make living as a singer and be an inspiration to people

I love Music, it’s my life

I like covering songs and I’ve done quite a number of them please check them out, You won’t regret it and if you like them please subscribe

Thank you to the people who just gave me a chance.

Jag har hört någon gång att Justin Bieber blev känd genom att sjunga covers på YouTube, är det möjligheten att bli den nye Justin Bieber som lockar?? Men samtidigt är ju Justin Bieber allas favorithatobjekt på YouTube - borde inte spammande Bieber-wannabes, som totalt saknar något eget att tillföra med sina covers, enbart väcka förakt?? Är dessa människor dumma på riktigt eller har de någon ondskefull plan som går ut på att de spammar alla videos med många views och får en på tiotusen att klicka vilket ÄNDÅ räcker för att de skall tjäna pengar??

(nej, jag tänker inte göra samma sak som de så var inte oroliga - jag är bara nyfiken på hur saker och ting fungerar!)
Citera
2013-09-12, 23:47
Medlem
baconskates avatar
Är det bara jag som inte har möjligheten att se på filmer i de mellanstora screenläget längre?. finns bara vanligt och fullscreen just nu
Citera
2013-09-13, 00:17
Medlem
Sheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baconskate
Är det bara jag som inte har möjligheten att se på filmer i de mellanstora screenläget längre?. finns bara vanligt och fullscreen just nu

Har samma problem + att jag inte kan ta bort "annotations" längre.
Citera
2013-09-13, 00:28
Medlem
Jag och mina kompisar laddade upp en youtubefilm ca 2005, ingen av oss har kvar originalet och vi kan inte hitta den på youtube nu, trots att vi använder väldigt specifika sökkriterier. Vi vet under vilket användarnamn vi laddade upp den, men vet inte hur vi ska söka på det. Är det möjligt att videon är borttagen? Får 60 000 träffar när vi söker på den, och fast vi trycker på sortera efter uppladdningsdatum kommer de i helt random ordning vilket gör det helt omöjligt att leta upp filmen
Citera
2013-09-13, 01:12
Medlem
baconskates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shep
Har samma problem + att jag inte kan ta bort "annotations" längre.
Jag hittade hur man gjorde nu.man ändrade storleken på fönstret på kugghjulsknappen. Annotations vet jag dock inte hur man gör med.

Tycker bara YT blir mer svåranvändligt varje gång dom ändrar något...
Citera
2013-09-13, 04:38
Medlem
Sheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superhemlizzz
Jag och mina kompisar laddade upp en youtubefilm ca 2005, ingen av oss har kvar originalet och vi kan inte hitta den på youtube nu, trots att vi använder väldigt specifika sökkriterier. Vi vet under vilket användarnamn vi laddade upp den, men vet inte hur vi ska söka på det. Är det möjligt att videon är borttagen? Får 60 000 träffar när vi söker på den, och fast vi trycker på sortera efter uppladdningsdatum kommer de i helt random ordning vilket gör det helt omöjligt att leta upp filmen

Testa youtube.com/användarnamn
Citera
2013-09-13, 05:04
Medlem
Hur fungerar youtube-partnership?

1. Hur skapar jag ett konto som är anonymt för alla youtubeanvändare men ändå kan ta emot youtubes ad-sense(?) belöning i mitt namn? Det verkar som att man måste använda sitt riktiga namn på youtube.
  2. Kan flera youtube-kanaler kopplas till samma ad-sense(?) konto så att man kan nicha sig på olika saker men få reklamintäkter på samma konto?
  3. Om man får nästan 80% downvotes på sina videos, blir man av med sitt partnership då?
  4. Är det lätt att få partnership? Vad måste man göra? Jag har sett skitvideobloggar få medlemskap.
  5. Det där med copyright, hur seriöst tar YT det? Om jag snor google-bilder och musik som inte är mitt, och gör en intressant video.. blir det banhammer?
  6. Fler frågor kommer

Löwhk.
Citera
2013-09-13, 05:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av outsourced
Hur skapar jag ett konto som är anonymt för alla youtubeanvändare men ändå kan ta emot youtubes ad-sense(?) belöning i mitt namn? Det verkar som att man måste använda sitt riktiga namn på youtube.
Ingen aning om hur deras registreringsgrej ser ut nu, men du kan ju använda ett fejk-namn när du registrerar Google-kontot.
Citat:
Kan flera youtube-kanaler kopplas till samma ad-sense(?) konto så att man kan nicha sig på olika saker men få reklamintäkter på samma konto?
Ja det tror jag
Citat:
Om man får nästan 80% downvotes på sina videos, blir man av med sitt partnership då?
Nej
Citat:
Är det lätt att få partnership? Vad måste man göra? Jag har sett skitvideobloggar få medlemskap.
Ingen aning. Jag fick min inbjudan efter 5 år och jag var inte jätteaktiv.
Citat:
Det där med copyright, hur seriöst tar YT det? Om jag snor google-bilder och musik som inte är mitt, och gör en intressant video.. blir det banhammer?
Mycket seriöst och de tar nog bort ditt partnership om jag minns rätt.
Citera
2013-09-13, 06:02
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outsourced
  1. Är det lätt att få partnership? Vad måste man göra? Jag har sett skitvideobloggar få medlemskap.
Ja. Måste skapa så originella videos som du kan och utveckla din kanal. Du måste kunna ha variation på dina videos och du har 3 chanser på dig sen ryker ditt konto. Att få medlemskap är enkelt, men att behålla det är svårare.
Citera
2013-09-13, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agor
Ingen aning. Jag fick min inbjudan efter 5 år och jag var inte jätteaktiv.

Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Ja. Måste skapa så originella videos som du kan och utveckla din kanal. Du måste kunna ha variation på dina videos och du har 3 chanser på dig sen ryker ditt konto. Att få medlemskap är enkelt, men att behålla det är svårare.

Får man alltså erbjudandet, det är inget man söker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in