Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2013-03-29, 02:12
Moderator
Arne.Ankas avatar
Går de loopa en enskild klipp på ett enkelt sätt eller är det strula med listor som gäller?
Citera
2013-03-29, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Går de loopa en enskild klipp på ett enkelt sätt eller är det strula med listor som gäller?
Det enklaste är nog att skapa en snabb lista bara för den, och låta den gå där.
Citera
2013-03-30, 16:09
Medlem
Monorailcats avatar
Någon som har lyckats lösa problemet med att videor slutar buffra? Senaste månaden har det tagit ett nytt steg i fel riktning Där videor slutar buffra klipps videon. Till exempel: videon är 10:00 lång, slutar buffra vid 00:50, står där och tuggar en stund för att sedan visa de thumbnails man får när klippet är slut. Videons längd anges då som 00:50. Måste ladda om sidan för att visa riktiga längden igen, men kan inte komma förbi 00:50 för det. Har man tur så går det att byta till lägre upplösning för att komma förbi.

Detta gör ju givetvis YouTube helt oanvändbart. Verkar vara helt random vilka videor det gäller. Vissa fungerar helt utan problem.
Citera
2013-03-30, 18:14
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Det enklaste är nog att skapa en snabb lista bara för den, och låta den gå där.
Jo blev de :/ tycker det är lite dåligt att de inte går att loopa enskilda klipp, repetitionsfunktion saknas också.
Citera
2013-04-01, 23:27
Medlem
KCLundgrens avatar
Irriterande att Google/Youtube ändrar i Gmail- och Youtube-funktioner hela tiden, något som märkts än mer efter sammanslagningen. Läste följande idag:
http://support.google.com/youtube/bin/answer.py?hl=sv&answer=165556

Om de nu vill ändra i funktioner, varför inte vara objektiva i sitt tänkande och ha kvar möjligheten att logga in med sitt Youtube-användarnamn parallellt med den nyare inloggningen samtidigt som nya funktioner läggs till.
Detta blir dessutom krångligare för personer som använder annan e-postklient än Gmail. Tycker av denna anledning att det inte var så nödvändigt att Google köpte Youtube eller gick ihop med dem eller hur det nu var.
Att koppla samman en e-postadress med ett Youtube-konto är en sak och det gillar jag dessutom, men att tvinga Youtube-användare som använder annan e-postklient än Gmail och som inte har hunnit kopplat samman sina konton att krångla för att få inloggningen att fungera och/eller tvinga dem använda Gmail, känns inte så bra

Personligen har jag inga problem då jag själv använder Gmail och redan sedan tidigare kopplade samman min e-postadress med Youtube. Jag tänker snarare på alla andra stackare som tycker sådant är jobbigt. Dessutom har vi ju ett gäng mindre tekniska personer ute i världen.
Senast redigerad av KCLundgren 2013-04-01 kl. 23:39.
Citera
2013-04-01, 23:38
Medlem
*suck* Är det bara jag som har problem med "byta konto"-funktionen på Youtube?
Mina andra konton finns i listan, men klickar jag på dem kommer jag bara till det första kontot jag loggade in med.
Och av nån anledning så får jag inte gå in på inkorgen på det kontot. "Vi hittade tyvärr inte sidan du begärde", WTF!?
Citera
2013-04-02, 16:21
Medlem
Ärligt talat vafan håller youtube/Google på med!!!!
Nu har man ändrat så man inte kan se de dagliga intäkterna från ens videos i Google Adsense.
Det kan man bara se inne på YouTube i Analytics. Det är bara det att det släpar efter ca 3 dagar.
Google har alltså gjort det mer oöverskådligt hur mycket man tjänat. Eller rättare sagt omöjligt nästan att se och kontrollera.
Nu är jag så jävla trött att Google först ska ta 40% av vad mina videoklipp genererar. Då har man först lagt en vinst från annonsköparen.
Citera
2013-04-02, 20:09
Medlem
Youtube.

Hej FB. (Om tråden är på fel plats så får MOD flytta.)
Jag använder Youtube ganska ofta jag brukar kolla på olika klipp, Ladda upp mycket klipp också. Men det är en sak jag inte förstår och som jag behöver er hjälp med.. Och det är Youtube Partner. Jag är partner med Youtube och ska enligt dom tjäna pengar på mina klipp? Men det gör jag inte. Och när jag mailar dom så säger dom att jag behöver Google AdSense konto.
Jag har det men jag tjänar ingenting. Jag frågade lite folk som jag känner och dom säger att efter 4000 Visningar och typ 15 prenumeranter så börjar man tjäna pengar? Är det sant?

Kan ni snälla hjälpa mig? Om det är så att det är efter 4000 visningar och 15 prenumeranter börjar man tjäna pengar så måste ju jag sprida min Youtube kanal väldigt mycket.

Nån här på FlashBack som använder Youtube och tjänar in cash? :O Isåfall hjälpp..... Vill bli rik

OBS!: Som jag sa innan är tråden på fel plats så får MOD flytta...
Citera
2013-04-02, 21:43
Medlem
StonedSwedes avatar
Om jag har förstått det hela rätt så tjänar man pengar av annonserna som ploppar upp i videorutan. Jag är inte riktigt insatt i hur man får pengarna på grund av detta, men det har att göra med annonser i alla fall.

Gör man videos bara för att tjäna pengar så är man dock en tönt. Syftet med att ladda upp videos på Youtube är för att visa upp något för andra, att tjäna pengar på det ( om man nu gör det ) är bara en bonus.
Citera
2013-04-04, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigga-Bitches
Kan ni snälla hjälpa mig? Om det är så att det är efter 4000 visningar och 15 prenumeranter börjar man tjäna pengar så måste ju jag sprida min Youtube kanal väldigt mycket.

Nån här på FlashBack som använder Youtube och tjänar in cash? :O Isåfall hjälpp..... Vill bli rik

OBS!: Som jag sa innan är tråden på fel plats så får MOD flytta...

Finns inget krav på antal prenumeranter eller visningar för att få bli partner med YouTube.
Men för att det ska bli några pengar måste du ha många visningar. Jag har ca 3000 visningar varje dag och det blir ca 25kr per dag.
Sen håller YouTube/Google på och ändrar massa skit hela tiden så jag är inte säker på om man nu behöver ha ett Adsense-konto längre. De har nämligen ändrat så pengarna syns inte längre på Adsens utan inne på Youtube-analytics. Förr var man tvungen att länka sitt YouTube-konto med Adsense.

Här är ett bra video klipp vad YouTube håller på med. (Inga pengar in på Adsense längre).
https://www.youtube.com/watch?v=lwCKV439ET8
Citera
2013-04-07, 15:20
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Vad är det frågan om egentligen. Det går inte att kommentera längre. Varje gång jag ska skriva ett inlägg händer det här:

Citat:
Få ett bättre namn på YouTube
Byt ut ditt svårlästa användarnamn och börja använda ditt riktiga namn.
SugarRayDi kommer fortfarande att användas för länkar till din kanal

Vill inte byta namn....men hur jag än gör så kan jag inte få bort skiten och det går absolut inte att lägga in några inlägg på youtube. Vad är det för fel???
Citera
2013-04-07, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Vad är det frågan om egentligen. Det går inte att kommentera längre. Varje gång jag ska skriva ett inlägg händer det här:

Vill inte byta namn....men hur jag än gör så kan jag inte få bort skiten och det går absolut inte att lägga in några inlägg på youtube. Vad är det för fel???
Du ska kunna trycka på "påminn mig senare" eller liknande, för jag har fått samma skit en annan gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in