Irriterande att Google/Youtube ändrar i Gmail- och Youtube-funktioner hela tiden, något som märkts än mer efter sammanslagningen. Läste följande idag:
http://support.google.com/youtube/bin/answer.py?hl=sv&answer=165556
Om de nu vill ändra i funktioner, varför inte vara objektiva i sitt tänkande och ha kvar möjligheten att logga in med sitt Youtube-användarnamn parallellt med den nyare inloggningen samtidigt som nya funktioner läggs till.
Detta blir dessutom krångligare för personer som använder annan e-postklient än Gmail. Tycker av denna anledning att det inte var så nödvändigt att Google köpte Youtube eller gick ihop med dem eller hur det nu var.
Att koppla samman en e-postadress med ett Youtube-konto är en sak och det gillar jag dessutom, men att tvinga Youtube-användare som använder annan e-postklient än Gmail och som inte har hunnit kopplat samman sina konton att krångla för att få inloggningen att fungera och/eller tvinga dem använda Gmail, känns inte så bra
Personligen har jag inga problem då jag själv använder Gmail och redan sedan tidigare kopplade samman min e-postadress med Youtube. Jag tänker snarare på alla andra stackare som tycker sådant är jobbigt. Dessutom har vi ju ett gäng mindre tekniska personer ute i världen.