Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2012-10-11, 12:55
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Hittade denna tråd på Telias forum: https://forum.tewss.telia.se/topic/6269-peeringproblem-med-youtube-langsamt-via-telia-snabbt-via-vpn/. Verkar som Telia "stryper" trafiken från YouTube. Jag, som kör mewd VPN, upplever inga buffringstider alls på YouTube.
Ja något strul är det. Det är enbart Youtube jag har problem med. Andra ställen behövs ingen buffring alls. Men Youtube tar flera minuter och skiten fastnar där iaf flertalet gånger när jag väl börjar titta. Som det har blivit den senaste månaden är tuben oanvändbart för mig. Och ja, jag har Telia.
Citera
2012-10-11, 20:49
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Ja något strul är det. Det är enbart Youtube jag har problem med. Andra ställen behövs ingen buffring alls. Men Youtube tar flera minuter och skiten fastnar där iaf flertalet gånger när jag väl börjar titta. Som det har blivit den senaste månaden är tuben oanvändbart för mig. Och ja, jag har Telia.
Prova med att tunnla trafiken och se om du märker någon skillnad.
Citera
2012-10-11, 21:33
Medlem
krautbrains avatar
Har också problem med buffring. Om jag använder någon youtube downloader som kommer jag bara upp i 30 kbs medan speed test visar på att jag komer upp i 12 mbit med mitt trådlösa bredband. Comhem som leverantör.
Citera
2012-10-11, 22:38
Medlem
krautbrains avatar
Använder jag en downloadmanager som öppnar flera connections kommer jag upp i stadiga 2 mb. Inte optimalt men det får funka så länge.
Citera
2012-10-12, 03:50
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Med tunnla trafiken menar du att använda en VPN då?

Att dom inte fixar till buggarna som gör att videon pausas stup i kvarten och liknande ski..

Eller finns det någon workaround som fungerar?

Sedan har jag ytterligare en fråga som jag hoppas kunna få svar på,
varför laddar endel videos så jävla långsamt jämtemot andra? Finns det någon fix jag inte vet om?

Det kan tom handla om samma klipp, den laddar in halva klippet på några sekunder men sen tar det stopp och är seg som sirap att streama/ta hem den sista delen.

EDIT: Verkar vara väldigt många som har samma problem. Jag har också Telia som leverantör - 30/12 hastigheten.
Senast redigerad av Unbalanced 2012-10-12 kl. 03:57.
Citera
2012-10-12, 08:33
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Det får jag ta och göra. Återkommer med lägesrapport.
Citera
2012-10-12, 23:38
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Med tunnla trafiken menar du att använda en VPN då?

Att dom inte fixar till buggarna som gör att videon pausas stup i kvarten och liknande ski..

Eller finns det någon workaround som fungerar?

Sedan har jag ytterligare en fråga som jag hoppas kunna få svar på,
varför laddar endel videos så jävla långsamt jämtemot andra? Finns det någon fix jag inte vet om?

Det kan tom handla om samma klipp, den laddar in halva klippet på några sekunder men sen tar det stopp och är seg som sirap att streama/ta hem den sista delen.

EDIT: Verkar vara väldigt många som har samma problem. Jag har också Telia som leverantör - 30/12 hastigheten.
Det är antagligen ingen bugg. Telia stryper medvetet trafik från YouTube, är min teori i alla fal. Men tunnla menar jag att kryptera datan genom en VPN-anslutning (skicka datan genom en VPN-tunnel) så att Telia inte kan analysera paketen som skickas/tas emot för att se varifrån trafiken kommer ifrån och vad trafiken innehåller.
Citera
2012-10-13, 00:01
Medlem
Jag trodde visningar på ett klipp betydde x antal unika IP. Tydligen inte, för spammar jag mitt eget klipp så får jag bara mer och mer visningar... Borde ju vara IP-styrt
Citera
2012-10-13, 00:06
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suff
Jag trodde visningar på ett klipp betydde x antal unika IP. Tydligen inte, för spammar jag mitt eget klipp så får jag bara mer och mer visningar... Borde ju vara IP-styrt
Finns ju "Unika visningar" i Analytics om man nu vill veta dem.
Citera
2012-10-14, 15:37
Medlem
Någon mer än mig som har fått erbjudande om att köra live-stream från Webcam till YouTube?
Fast man måste länka/öppna ett Google+ konto.
Nu går det bort för mig eftersom jag hatar alla länkade konton. Speciellt Google+,Facebook osv...

Någon som vet om det går att köra live-stream till YouTube Utan ett Google+ konto ?
Citera
2012-10-14, 17:15
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Någon mer än mig som har fått erbjudande om att köra live-stream från Webcam till YouTube?
Fast man måste länka/öppna ett Google+ konto.
Nu går det bort för mig eftersom jag hatar alla länkade konton. Speciellt Google+,Facebook osv...

Någon som vet om det går att köra live-stream till YouTube Utan ett Google+ konto ?
Nepp, det går inte.
http://techcrunch.com/2012/05/07/want-to-broadcast-live-on-youtube-youll-need-a-google-account-for-that/
Citera
2012-10-14, 20:34
Medlem
Kan inte komma in på YT, någon mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här