Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2023-02-13, 12:19
Medlem
ConnyKuKHuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Ladda ner denna istället, så slipper du allt vad reklam heter i YT. https://newpipe.net
Kollar in den.
Citera
2023-02-13, 12:19
Medlem
ConnyKuKHuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Fråga!

Kan man få bort reklamen på en ipad utan att ha premium via nån adblock app? De tycks aldrig funka..
Nä på Mac e de nog rätt kört skulle jag gissa.
Citera
2023-02-13, 12:27
Avslutad
Använd Brave. Bra browser med inbyggd reklamblockerare.
Citera
2023-02-13, 13:34
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKuKHuvud
Jag har ju inte reklam änna. Förutom på YT appen i telefonen. Men det går väl inte att kringgå i Android utan att abbonnera eller?

Newpipe finns förutom Youtube så kan man även se Peertube där. Det finns några avknoppningar av Newpipe, t.ex Newpipe med sponsorblock vilket inte vanliga Newpipe har, vilket är enda skillnaden och att man kan se dislikes i appen. Sponsorblock innebär att den skippar videosegment med sponsring, t.ex när någon nisse säger "this video is sponsored by X".

Vill du ser ännu mindre reklam på Youtube så är det isåfall en fördel att köra Newpipe with Sponsor block, men vill man se sponsorreklam så kan man använda sig av vanliga Newpipe.

Det är ett gratis och open source program så om man gillar och använder det så tycker iaf jag att man kan ge de som utvecklar Newpipe en slant.

https://github.com/polymorphicshade/NewPipe med sponsorblock

https://github.com/TeamNewPipe/NewPipe utan sponsorblock, finns även på F-droid.
Citera
2023-02-13, 13:43
Medlem
Om ni kör android på telefon så finns en app som heter newpipe så slipper man reklam på youtube.
Man behöver heller inget konto för att prenumerera på kanaler.
Man måste dock tanka appen från deras hemsida då den inte finns på googleplay.
Den har också många andra bra funktioner.
Citera
2023-02-13, 15:56
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Nä på Mac e de nog rätt kört skulle jag gissa.

Macbooks lär väl fungera likadant som på en Windows eller valfri Linux ?
Iaf webläsaren
Citera
2023-02-13, 16:11
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Macbooks lär väl fungera likadant som på en Windows eller valfri Linux ?
Iaf webläsaren

Nu kan jag ha fel med på apples mobila webläsare är väl samtliga baserade på Safari då pappa-Apple inte tilltåter något annat. Så nej det fungerar inte likadant på Iphones och Ipads, då frågan rörde ju från början Ipad och inte Mac.

Chomeium eller Firefoxbaserade webläsare på ipad och iphone är mest bara det till namnet då Apple tvingar de att vara baserade på Apples egna webbmotor.
Citera
2023-02-13, 17:11
Medlem
elektronikfreaks avatar
Det enda sättet, förutom Ad-blockers, är nog att tanka ner hela filmerna från YT till sin egen hdd.

Som sagt, idag 2023 - vem älskar reklamen? Det mest bisarra är väl alla betalTVkanaler som man betalar för med ändå får genomlida reklamen. Finns det ingen som uppfunnit någon mjukvara som gör att man slipper all denna smörja?
Citera
2023-02-14, 11:08
Medlem
ConnyKuKHuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Newpipe finns förutom Youtube så kan man även se Peertube där. Det finns några avknoppningar av Newpipe, t.ex Newpipe med sponsorblock vilket inte vanliga Newpipe har, vilket är enda skillnaden och att man kan se dislikes i appen. Sponsorblock innebär att den skippar videosegment med sponsring, t.ex när någon nisse säger "this video is sponsored by X".

Vill du ser ännu mindre reklam på Youtube så är det isåfall en fördel att köra Newpipe with Sponsor block, men vill man se sponsorreklam så kan man använda sig av vanliga Newpipe.

Det är ett gratis och open source program så om man gillar och använder det så tycker iaf jag att man kan ge de som utvecklar Newpipe en slant.

https://github.com/polymorphicshade/NewPipe med sponsorblock

https://github.com/TeamNewPipe/NewPipe utan sponsorblock, finns även på F-droid.

Åh fan. Ska läsa om det. Vore ju kanon att slippa reklamen. Man har ju sina spellistor som störs hela tiden. Sedan undrar jag hur det är möjligt att folk verkligen bryr sig om reklamen. Vad de än gör reklam för så går absolut noll in mig. Kan inte minnas en enda produkt de gjort reklam för om man ska försöka tänka efter. Möjligtvis då nått med musik att göra. Eftersom jag gillar syntar. Tror folk har lärt sig att stänga av helt medan reklamen rullar.
Citera
2023-02-14, 11:10
Medlem
ConnyKuKHuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Det enda sättet, förutom Ad-blockers, är nog att tanka ner hela filmerna från YT till sin egen hdd.

Som sagt, idag 2023 - vem älskar reklamen? Det mest bisarra är väl alla betalTVkanaler som man betalar för med ändå får genomlida reklamen. Finns det ingen som uppfunnit någon mjukvara som gör att man slipper all denna smörja?
Betalkanaler är inget för mig. Ointresserad till 100%. Netflix och sånt funkar väl, om man nu orkar kolla på tv. Det gör inte jag.
Citera
2023-02-14, 11:12
Medlem
ConnyKuKHuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Ladda ner denna istället, så slipper du allt vad reklam heter i YT. https://newpipe.net
Den är open source. Skulle inte det kunna innebära vissa risker också? Tänker virus och sånt. Läste på reddit atr vissa oroar sig för att deras konto ska bli bannat. Jag har typ 50 låtar uppe där så det hade ju inte varit kul.
Senast redigerad av ConnyKuKHuvud 2023-02-14 kl. 11:16.
Citera
2023-02-14, 11:16
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Den är open source. Skulle inte det kunna innebära vissa risker också? Tänker virus och sånt.

Jag har använt själv appen i många år utan att ha drabbats av något virus eller liknande. Är man orolig är det bäst att ladda hem den direkt från utgivarens sida. Jag gillar speciellt funktionen i appen att det går att släcka skärmen om man bara vill lyssna på någon video.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in