Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2013-01-04, 00:08
Medlem
Gx740s avatar
Hur fungerar ''Sett'' funktionen i Youtube ?

Hej

Som sagt, hur fungerar den ? Räcker det att man har klickat in på videon för att den ska bli ''Sett'' markerad, eller ska man ha sett 50% av videon eller nått?

Tack på förhand! =)
Citera
2013-01-04, 00:13
Medlem
TorrentLovers avatar
Som jag märkt, behöver man bara se i någon sekund för att den ska markera ett videoklipp som "Sedd".
Citera
2013-01-04, 02:37
Medlem
Du behöver bara klicka på den för att det ska stå "sett". Kunde du inte lista ut det själv, eller varför skapar du en tråd om detta när det finns en stor YouTube tråd.
Citera
2013-01-04, 04:37
Medlem
brianmolkos avatar
Man kan ju dessutom kolla typ hur många % som ser hela videon osv
Citera
2013-01-04, 07:05
Medlem
Gx740s avatar
Det konstiga är bara att för mig så vissa videos ''sedda'' och andra inte, fast jag sett hela.
Citera
2013-01-04, 08:13
Medlem
Jiiimboohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gx740
Det konstiga är bara att för mig så vissa videos ''sedda'' och andra inte, fast jag sett hela.
För mig fungerade funktionen ganska dåligt tidigare. Det kunde vara så att ett klipp jag sett dagen innan inte var markerat, medan ett klipp jag såg förra veckan var det. Numera verkar funktionen fungera mycket bättre, fast det finns säkert en gräns för hur många klipp eller hur lång tid tillbaka den "kommer ihåg".

När det gäller funktionens "minne" så verkar den komma ihåg åtminstone ett antal hundra klipp ett antal månader tillbaka i tiden. Kollar mycket på Youtube och den kommer ihåg klipp jag såg för några månader sedan.
Senast redigerad av Jiiimbooh 2013-01-04 kl. 08:16.
Citera
2013-01-06, 03:10
Medlem
swimmingpools avatar
Hur ser man top videos?

Nu verkar det som You Tube bara har videor som är relaterade till den jag kollar på till höger, eller bara videos av de jag prenumererar på framme. Hur ser jag nya videos som You Tube rekommenderar liksom?
Citera
2013-01-06, 15:59
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Hur ser man top videos?

Nu verkar det som You Tube bara har videor som är relaterade till den jag kollar på till höger, eller bara videos av de jag prenumererar på framme. Hur ser jag nya videos som You Tube rekommenderar liksom?
http://www.youtube.com/charts/videos_views?t=a
Citera
2013-01-06, 17:20
Medlem
Håller YouTube på att dö eller?

Det har gått segt med att ladda upp videor, speciellt HD kvalitet. Polaren har samma problem.

Allt under HD behöver buffra och det stannar videon ett par gången för att göra det, medan på HD så stannar den minst 1gång varje 3 sekund och laddar i ca 20sekunder.

Allt fungerade bra tills ca 2månader sedan.

Har testat med olika datorer samt olika linor och samma sak.

Sitter i nuläget på en 100/100mbit fiber lina.

Börjar bli riktigt störande...
Citera
2013-01-06, 17:37
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowslord
Håller YouTube på att dö eller?

Det har gått segt med att ladda upp videor, speciellt HD kvalitet. Polaren har samma problem.

Allt under HD behöver buffra och det stannar videon ett par gången för att göra det, medan på HD så stannar den minst 1gång varje 3 sekund och laddar i ca 20sekunder.

Allt fungerade bra tills ca 2månader sedan.

Har testat med olika datorer samt olika linor och samma sak.

Sitter i nuläget på en 100/100mbit fiber lina.

Börjar bli riktigt störande...
Telia som ISP? Telia stryper trafik till/från YouTube.
Citera
2013-01-06, 19:58
Medlem
AlleDahlles avatar
Har ingen aning om detta rätt ställe att skriva på, men är det fel så hoppas jag att någon moderator kan flytta på det eller något.

I alla fall, har under dagen försökt att titta på olika filmer på youtube, men har istället varit frustrerad och irriterad över att det inte fungerar. Såhär är det, jag har försökt titta på en viss kanals videor men jag stöter hela tiden på problem, det laggar och ska buffra, även på lägsta kvalite, och jag har under dagen haft mellan 2 - 3 mb/s så jag tycker att på lägsta kvalité (240p) så borde man kunna se på en video på youtube?
Och nu till det skumma alla andra videos förutom den kanalen som jag vill glo fungerar perfekt, kunde glo på en 20 min video i 1080p medans den video jag vill titta på är ca. 12 min och laggar och buffrar på 240p (wtf???)

Ett annat problem som jag haft är att youtube får för sig att videon är slut efter typ 3:50/12:53, och den där replay knappen dyker upp istället för paus/play-knappen, och massor med andra videor dyker upp, så som det blir nät man sett klart på en video, va fan är felet?

fungerar perfekt att se vad som helst på telefonen men där är ju bilden så jävla liten.
Citera
2013-01-06, 20:34
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
http://www.youtube.com/charts/videos_views?t=a
Tack. Måste man skriva in chats i adressen då? Finns det inget man kan klicka på på förstasidan. Inte för min skull, men tycker det är märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in