Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2017-11-08, 00:54
Medlem
maxorrs avatar
Hur säkert är det att donera, överföra, skänka, ge pengar i en superchatt i Youtube LIVE stream eller bara via kanalen? Måste man spärra kortet efter eller...? Har inte gjort det förr men swishat som är nåt helt annat såklart

Man har ju hört om ev banners och popup-reklam och så nån lättlurad som köper en produkt för 1kr som man alldrig får, sen påbörjas en prenumeration som drar pengar på autogiro typ i tid och otid
Citera
2017-11-08, 19:36
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Hur säkert är det att donera, överföra, skänka, ge pengar i en superchatt i Youtube LIVE stream eller bara via kanalen? Måste man spärra kortet efter eller...? Har inte gjort det förr men swishat som är nåt helt annat såklart

Man har ju hört om ev banners och popup-reklam och så nån lättlurad som köper en produkt för 1kr som man alldrig får, sen påbörjas en prenumeration som drar pengar på autogiro typ i tid och otid

De flesta använder sig av Patreon och Patreon är något man kan lita på.

OCH autogiro funkar inte på detta viset.
Citera
2017-11-08, 23:23
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
De flesta använder sig av Patreon och Patreon är något man kan lita på.

OCH autogiro funkar inte på detta viset.

Ok va bra, Har själv råkat ut för autogiro via det, men det var länge sen. Dvs jag i fyllan köpte nån produkt med kortet på en pop-up reklam för 1 kr som utgav sig vara ett företag och hade ochså en hemsida. Iaf så skedde autogirot pr automatik och inget jag anordnade på internetbanken. Dvs dålig säkerhet på banken för några år sen. Dom han dra 3 ggr på en månad innan jag upptäckte det förutom 1 kkronan, fick dock tillbaka pengarna från banken men inte fejk företaget
Senast redigerad av maxorr 2017-11-08 kl. 23:26.
Citera
2017-11-18, 01:25
Medlem
Storfetdases avatar
Jag får panik. Varje gång jag trycker på ett klipp kommer den där jävla wish reklamen upp. Vilken skit youtube har blivit. Hoppas vi får något liknande som youtube inom snar framtid där ägarna inte är lika giriga som google.
Citera
2017-11-26, 13:18
Medlem
Hey!

Jag har ofta problem med att youtube vägrar buffra 1080p videos. Ibland fungerar det, oftast inte. Det fungerar alldeles utmärkt på andra streamingsidor, netflix, hbo osv. Kollar jag t ex videos via existenz fungerar allt förutom de länkar som leder till YT.

Drar ja ner kvalitén till 720p buffrar de direkt, men ingen vill ju se 720p-content.

Jag sitter på 100/100mbit och får ut 90-100mbit både upp o ner.
-jag har installerat om webläsare, samma problem.

-Jag har testat annan webläsare, samma problem.

-jag har testat utan router (kabel rätt in i väggen) samt kontrollerat att det inte ligger spärr, samma problem.

-Avaktiverat och avinstallerat adblock, samma problem.
Till och med rensat cookies, samma problem.

Jag är helt rådlös, tips och hjälp skulle uppskattas!
Citera
2017-11-28, 16:17
Medlem
Kan man som oinloggad se om en video är rapporterad?
Citera
2017-12-04, 23:04
Medlem
Farmakologis avatar
Vilket är det enklaste sättet att ladda ner en video från youtube i dess högsta kvalite? (1080 och högre)
För dom addons jag provat klagar på någon codec om jag försöker med 1080p material och högre och jaghar provat installera sägda codec men samma skit felmeddelande.
Citera
2017-12-07, 10:21
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Har det blivit mer annonser på Youtube?
Jag har adblocker på datorn men inte på telefonen. Ungefär vartannat klipp är det reklam nu, och det är bara Wish-reklamen.
Citera
2017-12-07, 13:03
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Har det blivit mer annonser på Youtube?
Jag har adblocker på datorn men inte på telefonen. Ungefär vartannat klipp är det reklam nu, och det är bara Wish-reklamen.

Undrar samma sak, har adblock på datorn men får konstant upp reklam nu.. fan 5 minuters reklamer innan ett jävla klipp! galenskap. Kan man komma runt detta, någon..?
Citera
2017-12-09, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmakologi
Vilket är det enklaste sättet att ladda ner en video från youtube i dess högsta kvalite? (1080 och högre)
För dom addons jag provat klagar på någon codec om jag försöker med 1080p material och högre och jaghar provat installera sägda codec men samma skit felmeddelande.

Testa det här. När du har ett youtubeklipp uppe/framme som du vill ha hem. Klicka på adressfältet. Skriv: ss
innan youtube.com/öajkföjajfja så här. www.ssyoutube.com/kjafölkaflk

Vänta några sekunder så kommer en länk fram att du kan ladda hem klippet

Dock tror jag bara det går i 720p som högsta format.
Citera
2017-12-09, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Adblock funkar.

MEN för att komma runt detta fenomen att ha "Adblock" eller ha möjlighet att trycka "skip" på reklamen. Så har Youtube skapat "Adpocalypse" Som betyder att de drar kraftigt ned betalningarna för alla uppladdare. för att på så sett ge företagen som bidrar till reklamen, kraften att tvinga de som lever på tuben att prata om reklamen i deras "klipp" Eftersom det då inte finns någon chans att skippa eller ha adblock.

Därför har extremt många uppladdare just nu "Sponsorer". Företagen betalar dessa för den extrema synligheten. Förut så gav de pengar för att lägga reklam på något där vissa kan trycka skip och andra har adblock. Nu är det 100% på att personen som vill se videon också måste se reklamen.

Menar du att jag som youtuber och har adblock också blir påverkad av mina egna videos? Att Youtube straffar mig att dra ner på intäkterna från mina videos för att jag har adblock?
Isåfall måste jag ju verkligen ta bort min adblock, haha

Jag använder förövrigt Ublock Origin i chorme och funkar grymt bra. Aldrig haft problem med reklam
Citera
2017-12-10, 10:00
Medlem
Jag är ny på detta. Vad betyder cpi värdet? Är det något man ska ha koll på, hur kollar man detta och vilka parametrar påverkar detta värde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in