Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2016-02-04, 20:28
Medlem
kakikurarumasus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krongjort
Varför/Hur kunde youtube veta att samma person skulle fortsätta kolla klippet och således starta från samma punkt som det avslutades på en annan? Cookies? Det enda som telefonen och datorn har gemensamt för tillfället är att det går via samma Wifi men första gången jag märkt detta. Vanligt förekommande problem kanske? Dessutom så rensas min dators webbläsare på historik vid nedstängning så förstår inte hur detta kan komma sig.

Att din dators webbläsare rensar historiken innebär inte att den rensar dina sessioner d.v.s. kakor.

Citat:
Ursprungligen postat av Krongjort
På telefonen är jag automatiskt inloggad på samma konto som mailkonto via google men datorn är aldrig inloggad på youtube. Hade precis startat upp den o inge inlogg på mail eller så per automatik heller. Tänkte det kan vara via wifi som info sparas eller så?

När du loggar in dig på Gmail så loggas du in automatiskt på Youtube. Detta beror på att båda ägs av Google och således delar de samma session. Det är en feature. Dessutom vore det opraktiskt att anta varje enskild IP adress som en unik användare, speciellt de som är bakom NAT.
Citera
2016-02-09, 20:37
Medlem
Protons avatar
IT-säkerhet: allmänt --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera
2016-02-10, 15:57
Medlem
Hajafintens avatar
Sitter med clipconverter.cc och får bara korrupta filer.
Inte testat att ladda ner klipp i sin helhet utan bara som klippta.

Nån som sitter på en hemsida med samma funktion?
Citera
2016-02-21, 22:33
Medlem
Hjälp! När jag ska logga in på mitt konto på Youtube Google konto, så kommer det upp en ruta Upptäckte problem med dia cookie-inställningar, men sedan ingen vidare information. Jag har Mozzilla firefox som sökmotor och där hittar jag inte alls att ta bort eller lägga till cookies.
Citera
2016-02-21, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArzeniX
Är det bara jag som märkt att uppläggningsdatumet för alla filmer har tagits bort? Detta är extremt störande om du söker hjälp efter något och kommer in på en film som är 5 år gammal och filmats med en potatis när det finns andra mer uppdaterade alternativ. Min teori är att YT vill göra det hela mer "jämställt" där ingen ska sorteras bort efter uppläggningsdatum. Otroligt irriterande för mig men mer lönsamt för de stackarna som laddar upp. Går det att få tillbaka uppladdningsdatumet på något smidigt sätt?
Upplägningsdatum finns kvar. Den finns i beskrivningen där den har funnits ganska länge.
Citera
2016-02-25, 20:39
Medlem
swimmingpools avatar
Kan man skicka PM på YouTube?
Citera
2016-02-26, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Kan man skicka PM på YouTube?

Ja det kan man. Gå in på användaren du vill skicka ett PM till. Klicka på "om" (eng. "about"). Till höger ser du nu "skicka meddelande" (eng. "send message").
Citera
2016-03-07, 12:01
Medlem
elliot1990s avatar
Hur ändrar man land på Youtube? Jag vill inte få upp senaste trenderna från svenska Youtube.
Citera
2016-03-07, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Hur ändrar man land på Youtube? Jag vill inte få upp senaste trenderna från svenska Youtube.
Gå till "min kanal".Nästan längst ner ser du detta

Språk: Svenska Land: Sverige Begränsat läge: Av Historik Hjälp

Klicka på land, byt.
Citera
2016-03-08, 17:19
Medlem
SunshineBlinds avatar
Har ett problem med att logga in på Youtube...

Jag har två gmails. Min vanliga, som youtubeaccet ligger på, och mitt jobbkonto, för de gick över till gmail. Iallafall, så nu kan jag inte logga in på youtube. Istället får jag ett felmeddelande:

"Du behöver ett Google for Work-konto för [min arbetsplats domän] för att logga in. Läs mer"

Läs mer leder mig till: https://www.google.com/work/ , och jag hittar inte vad jag anser skulle vara relevant information...

Några tips på var jag kan vända mig? Jag antar att google känner igen att jag loggar in på båda på samma dator och på så sätt kopplat ihop de, men hur ska jag gå till väga för att få fortsätta ha mitt vanliga konto?
Citera
2016-03-10, 19:44
Medlem
SuperMarioos avatar
Har testat att googla men inte hittat någon som har samma problem..

När jag startar ett youtube-klipp så börjar det med: "Ett fel uppstod. Försök igen senare."
Sedan börjar klippet rulla efter 5-6 sekunder.

Har testat att rensa cachminnet, historiken på webbläsaren osv. Detta gäller Google Chrome. Testade på IE och där funkar det som vanligt.

Någon som har nån koll på vad som hänt och hur jag löser det?
Citera
2016-03-11, 09:14
Medlem
Samma här, får "Ett fel uppstod. Försök igen senare." på varenda video, började för nån dag sen. Så jäkla irriterande och ibland kan de ta upp till 20-30 sekunder innan videon börjar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in