Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2014-09-28, 11:12
Medlem
GamleHerrHalmhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Många kanaler har utökat reklamen på sistone till minst 15sek utan "klicka bort efter 5", Amerikanska tv-kanaler verkar ha börjat med att enbart reklam för sina egna grejer innan sina klipp och dom är då 20-30sek utan att kunna skippa...

Detta är början på slutet och Youtube blir Tv3-play...
Eller så kan man bara installera AdBlock...
Citera
2014-09-28, 11:15
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GamleHerrHalmhatt
Youtube har varit lite sekigt på sistone, så du är förmodligen inte ensam. Tror att problemet ligger på YouTubes sida.
Det märkliga är att den buffrar klippen blixtsnabbt. Men att bara ca 10% av klippen buffras, och sen vägrar den buffra mer. Laddar jag om sidan några gånger så laddas helt plötsligt mer av videon, och fungerar helt normalt.
Citera
2014-09-28, 11:53
Medlem
GamleHerrHalmhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
Det märkliga är att den buffrar klippen blixtsnabbt. Men att bara ca 10% av klippen buffras, och sen vägrar den buffra mer. Laddar jag om sidan några gånger så laddas helt plötsligt mer av videon, och fungerar helt normalt.
Har du snabbt internet rent generellt? Vilken webbläsare använder du?
Citera
2014-09-28, 22:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
Samma problem sen 3 veckor, comhem 50/50 och firefox 29, vid omladdning kan webläsaren buffra 1080p på några sekunder typ så det är inte långsam dataöverföring, det är som om nån drar ur sladden.
Citera
2014-09-29, 00:57
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Samma problem sen 3 veckor, comhem 50/50 och firefox 29, vid omladdning kan webläsaren buffra 1080p på några sekunder typ så det är inte långsam dataöverföring, det är som om nån drar ur sladden.
Är lika för mig, både med firefox och chrome. Har Bahnhof fiber 100/100 som fungerar utan problem i övrigt.
Fungerar klockrent om jag går in via http://www.proxfree.com/ (skriv in youtubeadressen längst ner).
Så jag misstänker att det är youtubeservern vi routas till som strular.

Ska tydligen gå att blockera enskilda servrar om man har problem med dom https://www.youtube.com/watch?v=3MSY_hK2D54
Men jag vet inte hur man tar reda på vilken IP som ska blockas i detta fall.
Citera
2014-10-05, 04:30
Medlem
Unbalanceds avatar
Hur kommer det sig att jag på min mobil får reklam innan många videor medans jag på datorn inte får dessa öht?
Citera
2014-10-05, 04:41
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Hur kommer det sig att jag på min mobil får reklam innan många videor medans jag på datorn inte får dessa öht?

Har du Ad-block på datorn?
Citera
2014-10-05, 05:51
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Har du Ad-block på datorn?
svar ja... ok.. i see.
Citera
2014-10-05, 07:11
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
svar ja... ok.. i see.
Finns adblock till android?
Citera
2014-10-05, 07:54
Medlem
cavvemans avatar
Citat:
Finns adblock till android?

Ja. Men du måste sideloada den appen. https://adblockplus.org/en/android-install
Citera
2014-10-11, 07:23
Medlem
Fråga: När jag lägger upp klipp på youtube, kommer det alltid fram samma text på klippet osv som jag sedan får ändra. Jag kan inte hitta funktionen hur man ändrar. Det är liksom, förklistrad information! Tacksam för hjälp
Citera
2014-10-11, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Fråga: När jag lägger upp klipp på youtube, kommer det alltid fram samma text på klippet osv som jag sedan får ändra. Jag kan inte hitta funktionen hur man ändrar. Det är liksom, förklistrad information! Tacksam för hjälp

Fixade det, under kanalinställningar kunde man ändra detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in