2008-10-10, 07:45
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag tror att jag utan vidare skulle slå ihjäl *) Eklund bara jag fick syn på honom. Men jag har funderat över varför jag inte känner samma sak angående Christine Schürrer. Det var ett vidrigt brott, men samma spontana hat uppstår inte. Känner andra likadant? Är det ngn form av hyckleri?

*) dvs det känns så, i verkligheten slår jag bara ihjäl flugor
Jag känner inte hat mot brottslingar vars offer jag inte kan identifiera mig med.
Citera
2008-10-10, 08:52
Medlem
Citat:
Jag tror att jag utan vidare skulle slå ihjäl *) Eklund bara jag fick syn på honom. Men jag har funderat över varför jag inte känner samma sak angående Christine Schürrer. Det var ett vidrigt brott, men samma spontana hat uppstår inte. Känner andra likadant? Är det ngn form av hyckleri?

Ja och nej. Jag känner ett enormt raseri och hat mot barnamöderskan, nåt annat kan jag inte påstå. Men eftersom hon har valt att inte prata så mycket så vet man ju inte lika mycket om hennes liv och hennes sjuka tankar.

Anders är ju dokumenterat ÄCKLIG. Eklund berättar öppet om hans äckliga sätt att leva på. Det är kissa och bajsa jämt, äta pizzor, hamburgare, bajsa igen... Sen all djurporr och ofantliga mängder "vanlig" porr som hittades i hans hem. Barnporren... Plus att han surfar på tonårssiter som snyggast.se och låtsas vara en av dom. Skulle vara roligt att läsa hans chattar på dessa siter, han påstår säkert att han är ja.. snygg. Urk. Om de bara visste...

Att han stämmer träff för att knulla med nån tjej och sen tar en pizza, varpå han kör omkring och ser en liten flicka cykla på vägen. Han vill kolla om det var "nån fin tjej" så han följer efter.. Och efter man har våldtagit och mördat en oskyldig liten flicka så bränner man upp kroppen och sen åker man å tar en pizza men "äter bara en tredjedel" för man har visst dåligt samvete nånstans.. Sen försvarar man det hela med att hon var uppkäftig..

Nej, dödsstraff är det enda rätta i det här fallet. Det ska inte vara möjligt för en sån här människa att ens få fängelsestraff och därigenom få åtnjuta permissioner för att köpa porr och pizza och spana in barn. Det får inte ske! Eftersom vi vet att en del livstidskunder verkar leva la dolce vita så nog fan måste det till nåt mer kännbart än "svensk livstid"..
Citera
2008-10-10, 09:46
Medlem
Astracans avatar
Citat:

Nu känner jag förvisso samma hat inför CS som jag gör inför AE.
Men det finns två saker, främst, som skiljer personerna åt.

Anders Eklund är varje förälders skräck och mardröm.
Han är den vi blev varnade för som barn och som vi i vår tur varnar våra barn för.
Eklund är -jämte Ulf Olsson- den "Fula Gubben" personifierad.

Allting i Eklunds liv är frånstötande.
Hans utseende, hans livsstil, hans handlingar och tankesätt.

Det är lätt att hata Anders Eklund.
HAN! -den fula, pompösa Mr Nobody med den omaskulina rösten till den stora kroppshyddan- tog sig rätten att förverka andras liv för att dölja de avskyvärda sexuella handlingar han hade utfört innan.
Han kränker inte offret bara en gång -utan två.
I Englas fall t o m tre gånger när han slänger henne som en avverkad leksak vid en torvmosse och tänder på.
Allt medan en förtvivlad mamma letar efter sin dotter som för första gången fick lov att cykla ensam hem.

Att det var ett oskyldigt barn som blev utsatt för sexuella handlingar och senare även mördades för att dölja spåren jämte tidsaspekten ökar ev. på hatet.
Anders Eklunds offer har gått en plågsam död till mötes och tidsrummet ger upphov till tankegångar om vilken enorm skräck offren -speciellt barnet- måste ha känt.
Det är så innerligt svårbegripligt och skyndsamt stänger vi dörren med vetskapen om att det kunde ha varit jag, du eller våra barn som kunde ha befunnit sig på fel plats vid fel tid.

Om man nu kan mäta grader i helvetet så står väl Ulf Olsson mitt i skärselden och Anders Eklund alldeles bredvid.

CS skulle jag -om jag lät den primitiva sidan kliva fram- bränna på bål med nöje!
Men om man kan tala i termer som förmildrande omständigheter så är dessa i så fall att CS förlustade sig inte med barnen. De hann förmodligen inte känna någon större skräck då händelseförloppet var kortvarigt.

Men på ett sätt när jag ett större hat och förakt inför CS då hon tog två barn ifrån sin mamma och därmed utplånade en "hel" familj.
Hon gjorde det på samma grundvalar som Anders Eklund då hon -liksom han- utförde detta bestialiska brott helt för sitt inre välbefinnandes skull.
Citera
2008-10-10, 11:32
Medlem
Båda är vidriga på sitt sätt. Jag hatar båda!!

CS kartläggning av familjen och planerandet av dådet under en längre tid tycker jag gör den ofattbara tragedin än mer skrämmande. Jag tänker på alla gånger som hon- en till synes normal tjej- loggade in på nätet, läste familjens blogg och fylldes av hat och mordiska planer. Jag kan inte låta bli att vara nyfiken.. NÄR blev det en konkret plan, NÄR blev hon en mördare. Och när hon inte typ planerade att utplåna en hel familj med oskyldiga barn så levde hon normalt, gick på krogen och sökte jobb.. Man tänker; hade hon någonsin tvivel eller var hon hela tiden övertygad om att hon skulle ta livet av dem? Man kan inte förstå hur hon i så fall inte kunde känna tvivel. T o m när hon gick utanför huset och enligt vittnen verkar ha vänt bort nåra gånger. Var det enbart för att hon var rädd för att bli upptäckt eller tänkte hon själv nånsin; men va faan håller jag på med???? Troligen inte eftersom hon verkar vara en mycket sjuk motherfucker. Men just den här långa tiden hon har haft på sig att planera det hela gör hennes brott extra vidrigt.

Anders Eklund är ju mer, som någon tidigare var inne på, Freuds våta dröm. En totalt driftstyrd människa. Jag vill skita- jag gör det nu. Jag vill knulla- jag gör det nu. Jag vill slå ihjäl någon- jag gör det nu. Det finns liksom ingen tankeverksamhet. Allt går bara ut på omedelbar tillfredsställelse. Men att hans brott inte var "välplanerade" utan bara impulssyrda gör de ju heller inte mindre osmakliga.

Båda är vidriga och jag hatar båda. Verkligen hatar.
Citera
2008-10-10, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Båda är vidriga på sitt sätt. Jag hatar båda!!

CS kartläggning av familjen och planerandet av dådet under en längre tid tycker jag gör den ofattbara tragedin än mer skrämmande. Jag tänker på alla gånger som hon- en till synes normal tjej- loggade in på nätet, läste familjens blogg och fylldes av hat och mordiska planer. Jag kan inte låta bli att vara nyfiken.. NÄR blev det en konkret plan, NÄR blev hon en mördare. Och när hon inte typ planerade att utplåna en hel familj med oskyldiga barn så levde hon normalt, gick på krogen och sökte jobb.. Man tänker; hade hon någonsin tvivel eller var hon hela tiden övertygad om att hon skulle ta livet av dem? Man kan inte förstå hur hon i så fall inte kunde känna tvivel. T o m när hon gick utanför huset och enligt vittnen verkar ha vänt bort nåra gånger. Var det enbart för att hon var rädd för att bli upptäckt eller tänkte hon själv nånsin; men va faan håller jag på med???? Troligen inte eftersom hon verkar vara en mycket sjuk motherfucker. Men just den här långa tiden hon har haft på sig att planera det hela gör hennes brott extra vidrigt.

Anders Eklund är ju mer, som någon tidigare var inne på, Freuds våta dröm. En totalt driftstyrd människa. Jag vill skita- jag gör det nu. Jag vill knulla- jag gör det nu. Jag vill slå ihjäl någon- jag gör det nu. Det finns liksom ingen tankeverksamhet. Allt går bara ut på omedelbar tillfredsställelse. Men att hans brott inte var "välplanerade" utan bara impulssyrda gör de ju heller inte mindre osmakliga.

Båda är vidriga och jag hatar båda. Verkligen hatar.

Där finns alla likheter mellan AE och CS att de är bestialiska barnamördare, och att deras brott som de förövade separat, CS förövade sitt dubbelmord i Arboga medan AE förövade mordet på EJH i Stjärnsund i Dalarna
Och då måste de bägge vara precis sjuka i huvudet när de helt oplanerat mördar försvarslösa barn.Sedan var det också likartad att CS och AE tog kontakt med sina "offer" på nätet, vilket har gjort att nätet har blivit ondskans instrument för sinnessjuka individer som söker efter "offer".
Citera
2008-10-10, 18:19
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishputte
Sedan var det också likartad att CS och AE tog kontakt med sina "offer" på nätet, vilket har gjort att nätet har blivit ondskans instrument för sinnessjuka individer som söker efter "offer".
Nu är du hemskt snett ute. CS har inte fått kontakt med några offer på nätet.
Citera
2008-10-10, 18:25
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik

Jag tror dessutom att de placeras ganska olika på en sk intelligensnivå...
Citera
2008-10-10, 19:45
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Tyvärr tror jag att du har rätt. Det kommer inte att hända ett skit med honom.
Se hur det har gått för Ulf Olsson (äcklet som våldtog, torterade och mördade Helen Nilsson). Han sitter på vilohemmet och surfar porr, skickar mail och ringer till brottsofferanhöriga, och på permissionerna är han ute och äter OXFILÉ med två vårdare, allt på dumme svenssons bekostnad. Sverige är fantastiskt

http://www.expressen.se/nyheter/1.692506
http://www.corren.se/archive/2007/5/24/j7rbzgev6te3ctc.xml

Dock så är det en väsentlig skillnad mellan rättspsyk och fängelse. På rättspsyk är de intagna sjuka och det är synd om dem och de ska vårdas. I fängelse är de intagna avskum och får skylla sig själva.

Andra små skillnader:
På rättspsyk får de ha fria besök, telefon och internet.
I fängelse får de kontrollerade besök, kontrollerad telefon (endast ett fåtal fasta nummer och ägarna till de abbonemangen kollas mot brottsregistret) och inget internet.

Standarden beträffande mat och boende är också bättre på rättspsyk...som heller inte har några murar eller fångkläder.
Citera
2008-10-10, 19:55
Medlem
Citat:
Där finns alla likheter mellan AE och CS att de är bestialiska barnamördare, och att deras brott som de förövade separat, CS förövade sitt dubbelmord i Arboga medan AE förövade mordet på EJH i Stjärnsund i Dalarna
Och då måste de bägge vara precis sjuka i huvudet när de helt oplanerat mördar försvarslösa barn.Sedan var det också likartad att CS och AE tog kontakt med sina "offer" på nätet, vilket har gjort att nätet har blivit ondskans instrument för sinnessjuka individer som söker efter "offer".

CN planerade väl sitt dåd väldigt noga? om hon nu är skyldig..ibland tvivlar jag.
Citera
2008-10-11, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Kolla på den kommentaren som Takidababy har skrivit så är jag inte så värst snett ute i djungeln.Obs hon läste i familjens blogg, men hon hade aldrig reell kontakt med familjen via epost.
Senast redigerad av Swedishputte 2008-10-11 kl. 19:05.
Citera
2008-10-20, 16:24
Medlem
martin_katts avatar
Har AE nöjdförklarat sig? Finns det något sätt att ta reda på det?
Om ja, vinner då domen laga kraft i förtid istället för om en vecka?
Hur lång tid från att domen har vunnit laga kraft tar det innan AE flyttas från häktet till riksmottagningen på Kumla?
Citera
2008-10-20, 22:24
Medlem
Saucy.Jacks avatar
Citat:
Livet för AE kommer att bli supertufft under de 12-15 år han sittter inne i apburen, för många medintagna kommer att känna jordens hat mot AE

Tro mig, han kommer att sitta längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in