Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag tror att jag utan vidare skulle slå ihjäl *) Eklund bara jag fick syn på honom. Men jag har funderat över varför jag inte känner samma sak angående Christine Schürrer. Det var ett vidrigt brott, men samma spontana hat uppstår inte. Känner andra likadant? Är det ngn form av hyckleri?
*) dvs det känns så, i verkligheten slår jag bara ihjäl flugor
Nu känner jag förvisso samma hat inför CS som jag gör inför AE.
Men det finns två saker, främst, som skiljer personerna åt.
Anders Eklund är varje förälders skräck och mardröm.
Han är den vi blev varnade för som barn och som vi i vår tur varnar våra barn för.
Eklund är -jämte Ulf Olsson- den "Fula Gubben" personifierad.
Allting i Eklunds liv är frånstötande.
Hans utseende, hans livsstil, hans handlingar och tankesätt.
Det är lätt att hata Anders Eklund.
HAN! -den fula, pompösa Mr Nobody med den omaskulina rösten till den stora kroppshyddan- tog sig rätten att förverka andras liv för att dölja de avskyvärda sexuella handlingar han hade utfört innan.
Han kränker inte offret bara en gång -utan två.
I Englas fall t o m tre gånger när han slänger henne som en avverkad leksak vid en torvmosse och tänder på.
Allt medan en förtvivlad mamma letar efter sin dotter som för första gången fick lov att cykla ensam hem.
Att det var ett oskyldigt barn som blev utsatt för sexuella handlingar och senare även mördades för att dölja spåren jämte tidsaspekten ökar ev. på hatet.
Anders Eklunds offer har gått en plågsam död till mötes och tidsrummet ger upphov till tankegångar om vilken enorm skräck offren -speciellt barnet- måste ha känt.
Det är så innerligt svårbegripligt och skyndsamt stänger vi dörren med vetskapen om att det kunde ha varit jag, du eller våra barn som kunde ha befunnit sig på fel plats vid fel tid.
Om man nu kan mäta grader i helvetet så står väl Ulf Olsson mitt i skärselden och Anders Eklund alldeles bredvid.
CS skulle jag -om jag lät den primitiva sidan kliva fram- bränna på bål med nöje!
Men om man kan tala i termer som förmildrande omständigheter så är dessa i så fall att CS förlustade sig inte med barnen. De hann förmodligen inte känna någon större skräck då händelseförloppet var kortvarigt.
Men på ett sätt när jag ett större hat och förakt inför CS då hon tog två barn ifrån sin mamma och därmed utplånade en "hel" familj.
Hon gjorde det på samma grundvalar som Anders Eklund då hon -liksom han- utförde detta bestialiska brott helt för sitt inre välbefinnandes skull.