2008-04-16, 18:34
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Vad för typ utav brännskador, hur stora/omfattande?

Vart på kroppen?
Inte en aning!
Alltså, detta är bara nåt jag hört från samma kille som -06 tipsade polisen om Eklund. Det är inget jag sett med egna ögon.
Citera
2008-04-16, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaM
Inte en aning!
Alltså, detta är bara nåt jag hört från samma kille som -06 tipsade polisen om Eklund. Det är inget jag sett med egna ögon.

Jaha ok då förstår jag, du kanske kan fråga honom lite om detta?
Citera
2008-04-16, 18:38
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Jaha ok då förstår jag, du kanske kan fråga honom lite om detta?
Det ska jag göra vid nåt tillfälle.
Citera
2008-04-16, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaM
Det ska jag göra vid nåt tillfälle.

Tack för det, det låter helt klart intressant nämligen.
Citera
2008-04-16, 19:10
Medlem
egots avatar
ny artikel

www.vg.no

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=514087

om möjliga andra mord och försvinnanden av ae.

refererar bl.a. till ulf åsgård och leif persson.

ingen gw i norge, bara leif.
Citera
2008-04-16, 19:19
Medlem
Tuesdays avatar
Nu har även finsk polis kontaktat Dalapolisen med anledning av olösta brott som skulle kunna ha utförts av AE.
Citera
2008-04-16, 19:58
Medlem
Det figurerar uppgifter i pressen om att polisen fann Englas kropp "svårt sargad" efter att AE försökt få bort bevis. Är det någon som vet vad det betyder, har han försökt elda upp henne?

Sorry om detta varit uppe tidigare i någon av trådarna.
Citera
2008-04-16, 20:00
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodil
Det figurerar uppgifter i pressen om att polisen fann Englas kropp "svårt sargad" efter att AE försökt få bort bevis. Är det någon som vet vad det betyder, har han försökt elda upp henne?

Sorry om detta varit uppe tidigare i någon av trådarna.

Polisen har inte gått ut med det.
Citera
2008-04-16, 20:02
Medlem
Baisers avatar
Även polisen i Finland vill ha DNA för att se om han gjort sig skyldig brott där

http://www.hbl.fi/text/inrikes/2008/4/16/d12345.php
Citera
2008-04-16, 20:03
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Ger mig fan på att han är skyldig till dessa brotten, egen teori men skall bli intressant o se om den håller:

1) Helena mordet i Mariestad...http://www.gt.se/nyheter/1.1123210/kan-ligga-bakom-helenas-forsvinnande

Speciellt det här fallet skulle inte förvåna mig om han är skyldig till.

Helena blev förföljd av en bil tidigare på kvällen.

Boende i närheten där hon försvann hörde ett kvinnoskrik och kort därefter en bil som rivstartade.

Var inte AE motorintresserad ?. Körde han inte "folkrace" ?. Finns väl en bana i Lidköping om jag minns rätt ?.
Citera
2008-04-16, 20:11
Medlem
Straffsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallis
Jag tror att hon snackar skit.....Hon har självklart haft sex med honom, men dock "frivilligt" mot lite cash och sprit och en ny soffa Fan, är folk dumma i huvudet? 16 år och mamman skickar i väg henne med en 37 åring....Det är fan obegripligt
Ja du... Att den nyvuxna lilla damen skulle ha tagit för sig av både kuk och kröka på holmarna är väl ingen högoddsare. Återigen tvingas man inse att det finns en hel del föräldrar där ute med obefintligt omdöme. Får jag föreslå ett kollektivt pannslag på morsan?

Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Speciellt det här fallet skulle inte förvåna mig om han är skyldig till.

Helena blev förföljd av en bil tidigare på kvällen.

Boende i närheten där hon försvann hörde ett kvinnoskrik och kort därefter en bil som rivstartade.

Var inte AE motorintresserad ?. Körde han inte "folkrace" ?. Finns väl en bana i Lidköping om jag minns rätt ?.
Jag gick på samma skola som Helena och jag hoppas verkligen för hennes familjs skull att de till slut får reda på vad som hände med henne. Självklart skulle det inte vara ett glädjebud att AE skulle vara hennes baneman, men ovissheten är nog trots allt värre.

Det finns/fanns en folkracebana i Brännebrona 3mil från Mariestad, men jag förstår inte riktigt vad det skulle ha med Helenas försvinnande att göra. Motorsportanläggningar finns ju lite varstans ute i landet.
Senast redigerad av Straffspark 2008-04-16 kl. 20:19.
Citera
2008-04-16, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-M Johansson
Kritiken är (tyvärr) befogad. Dock ska väl valrossen kanske inte ta till brösttoner i allt för stor omfattning. Enligt min uppfattning.

Ja polisen i visade sig vara än mer inkompetent än vad man befruktade. Inga DNA-prover lämnades ut trots att andra polisdistrikt begärt det. Och vad värre är polisens datorsystem och utrustning visade sig ha årtionden på nacken. Föga förvånande. Skulle ett större privat företag ha lika dåliga databaser och kommunikation för sina kunder t ex skulle man kursa på tre röda. Beklämmande! Svenskt polisiärt arbete är ett skämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in